Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe en eerste game pc wil ik vooral Microsoft Flightsimulator 2020 en DCS World gaan spelen. Ik wil de pc daarnaast ook voor mijn schoolwerk kunnen gebruiken. Ik wil op 1440p resolutie gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De game pc mag maximaal 1200 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de afgelopen weken al veel onderzoek gedaan naar componenten van game pc's. Dit is mijn eerste game pc dus eerst had ik geen idee hoe een pc in elkaar zat. Naar mijn idee heb ik de beste onderdelen gevonden voor mijn pc. Ik wil een moederbord met wifi. In de wenslijst hieronder staan de onderdelen die ik gevonden heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien Flightsimulator 2020 en DCS World erg CPU afhankelijk zijn heb ik gekozen voor een goede CPU, namelijk de Ryzen 5 7600X. Flightsimulator schijnt erg lekker te gaan op die CPU. Volgens deze benchmarks: https://www.eurogamer.net...yzen-5-7600-review?page=2 Ik heb voor de rx6700xt gekozen omdat dat een prima videokaart is. Daarnaast is 32gb ram een stuk beter dan 16gb ram voor Flightsimulator 2020 en DCS World. Ik heb voor de Phanteks g300a gekozen omdat dat een goede budget behuizing is en ik wel wat RGB wil hebben. Ik neem de 2tb versie van de Lexar NM710.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het merk tenminste niet slecht bekent staat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat er wel wat RGB in de pc zit. En dat de pc 1440p met Flightsimulator aankan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is of jullie nog zonodig advies kunnen geven. Wat zouden jullie anders doen? Is het moederbord dat ik gekozen heb goed, of moet ik toch echt voor eentje gaan rond de 200 euro. En er wordt wel is gezegd dat ram met 6000 MT/s weleens voor problemen kan zorgen, is dat zo? En is er nog een betere voeding aan gezien de voeding die ik gekozen heb de laatste dagen ineens een stuk duurder is geworden?
Met mijn nieuwe en eerste game pc wil ik vooral Microsoft Flightsimulator 2020 en DCS World gaan spelen. Ik wil de pc daarnaast ook voor mijn schoolwerk kunnen gebruiken. Ik wil op 1440p resolutie gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De game pc mag maximaal 1200 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de afgelopen weken al veel onderzoek gedaan naar componenten van game pc's. Dit is mijn eerste game pc dus eerst had ik geen idee hoe een pc in elkaar zat. Naar mijn idee heb ik de beste onderdelen gevonden voor mijn pc. Ik wil een moederbord met wifi. In de wenslijst hieronder staan de onderdelen die ik gevonden heb.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 238,70 | € 238,70 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M PRO RS WIFI | € 156,97 | € 156,97 |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster SWFT 309 AMD Radeon RX 6700 XT CORE Gaming | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse G300A Triple Fans Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilators | Phanteks SK D-RGB PWM 1 stuk, 120mm | € 11,95 | € 11,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 101,89 | € 101,89 |
| 1 | Voedingen | NZXT C650 Gold v2 | € 99,97 | € 99,97 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 85,79 | € 85,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.124,17 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien Flightsimulator 2020 en DCS World erg CPU afhankelijk zijn heb ik gekozen voor een goede CPU, namelijk de Ryzen 5 7600X. Flightsimulator schijnt erg lekker te gaan op die CPU. Volgens deze benchmarks: https://www.eurogamer.net...yzen-5-7600-review?page=2 Ik heb voor de rx6700xt gekozen omdat dat een prima videokaart is. Daarnaast is 32gb ram een stuk beter dan 16gb ram voor Flightsimulator 2020 en DCS World. Ik heb voor de Phanteks g300a gekozen omdat dat een goede budget behuizing is en ik wel wat RGB wil hebben. Ik neem de 2tb versie van de Lexar NM710.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het merk tenminste niet slecht bekent staat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat er wel wat RGB in de pc zit. En dat de pc 1440p met Flightsimulator aankan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is of jullie nog zonodig advies kunnen geven. Wat zouden jullie anders doen? Is het moederbord dat ik gekozen heb goed, of moet ik toch echt voor eentje gaan rond de 200 euro. En er wordt wel is gezegd dat ram met 6000 MT/s weleens voor problemen kan zorgen, is dat zo? En is er nog een betere voeding aan gezien de voeding die ik gekozen heb de laatste dagen ineens een stuk duurder is geworden?
[ Voor 3% gewijzigd door Luuc N op 05-08-2023 19:18 ]