Uitbouw 21,5m3 met renovatie binnen. Gangbare prijzen?

Pagina: 1
Acties:

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Hi Tweakers,

Momenteel bezig met het opvragen van offertes voor een uitbouw in Amsterdam. De m3 voor enkel de fundering +-30k plus opbouw 42K komt op een m2 van 3500,-.. Is dit een gangbare m2prijs voor enkel de uitbouw fundering met casco opbouw? Het gaat om 21m2 uitbouw. En ook elektra, riolering, plaatsen toilet, wc etcetera voor nog eens 17k. Ontvang erg graag al jullie inzichten en adviezen..

Wat vinden jullie van deze offerte totale offerte. met daarin ongeveer onderstaande werkzaamheden? Is het toegestaan suggesties te ontvangen voor goede, nog te betalen aannemers waar het waard is een offerte op te vragen? Dan ontvang ik deze graag. Evt in een prive berichtje.

-build steel kozijn for buiten doors (doors installed by supplier)
-all finishing following buiten door install
-install 2 x roof lights (1x2m) including upstand and all finishing
-move kitchen connections
-move bathroom connections
-move wc connections
-wc- install wc, resivour, sink, taps and small toilet items
-bathroom -install sink, tap, vanity, inbuilt bath, all tiling & finishing
-finishing - sausklaar to all walls & ceiling
-new steel beams and connection following constructeurs details
-new uitobouw - see details (d.01 .02) for material sand finishes
-allow to install a buitenkraan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75HyxLGy4hZpqmlHOAI855enY0o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VNh4gzLmVxSNEwDX7r0yEz4m.png?f=fotoalbum_large

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12 22:03
Er zijn in/rond Amsterdam voldoende aannemers die goed werk leveren en gewoon in het Nederlands communiceren.

PB me even voor een aantal goede opties.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:23
Werken in de stad kan erg duur zijn natuurlijk.
Naast de parkeerkosten die ze apart doorberekenen gaan er ook vaak nog héél veel uren zitten in het heen en weer sjouwen van materialen en gereedschappen. Mijn vorige werkgever (installatietechniek) deed ook wel klussen in Amsterdam. Soms waren de collega's im de ochtend al een uur bezig met materiaal van de bus naar de klus te sjouwen, omdat de bus tientallen meters (of nog meer) verderop geparkeerd moest worden en laden/lossen op de stoep niet meer getolereerd wordt door handhaving. En dan moet in de middag al het gereedschap etc ook weer terug de bus in, want op een bouwplaats is zelfs een simpele schroevendraaier nog niet veilig voor grijpgrage handjes. Dat kost simpelweg veel tijd, dus veel geld. Tenzij er bij jou makkelijk achterom geparkeerd kan worden natuurlijk.

In plaatsen/wijken waar voor de deur of zelfs op de oprit parkeren min of meer vanzelfsprekend is, zal het aantal werkuren in de begroting zomaar 20% lager kunnen zijn. A €60 - €75 per uur.
En daarmee is jouw offerte dus niet zomaar te vergelijken met een offerte van iemand uit een dorp die in een 2/1 kap woning woont met een eigen oprit naast het huis.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59
Wij hebben een jaar terug ook al eens offertes opgevraagd voor een simpele rechte uitbouw in Haarlem en dat was voor 5x3m ook al 60k incl btw.

Voor ons te duur dus uiteindelijk ons geld ergens anders ingestoken (isolatie, nieuwe vloer).

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-12 12:56
Ik zou mij eerder zorgen maken over een aannemer die in Nederland een Nederlander een offerte in het Engels stuurt.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:23
@Groningerkoek
Waarom?

Als jij bewust een Poolse aannemer oid contactteert en bij dat eerste contact de communicatie ook al in het Engels gaat, dan kun je natuurlijk gewoon een offerte in het Engels verwachten.

Wel moet je, net als bij elke andere aannemer, goed opletten of de partij wel de gewenste kwaliteit kan leveren. Er zijn genoeg buitenlandse aannemers in de Randstad actief die al jarenlang prima werk leveren. Er zijn er natuurlijk ook genoeg die prutswerk leveren. Maar dat prutswerk vind je ook onder Nederlandse en Nederlands, sprekende aannemers.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Groningerkoek schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 01:07:
Ik zou mij eerder zorgen maken over een aannemer die in Nederland een Nederlander een offerte in het Engels stuurt.
In de steden is dat helemaal niet zo raar meer. En ik denk dat velen van ons hier op het forum tijdens hun werk ook vrijwel alle communicatie in het engels doen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Groningerkoek schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 01:07:
Ga een eens een willekeurige koffietent of fastfood toko in, grote kans dat de werknemers geen Nederlands spreken. En hoeveel facturen zijn tegenwoordig wel niet in het Engels opgemaakt?
Pagina: 1