De all in one officiele Tweakers app

Pagina: 1
Acties:
  • 4.568 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimac91
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-03 01:55

TL;DR:

Al 15 jaar ben ik trouwe bezoeker op Tweakers.net waar ik met veel plezier al mijn nieuwtjes binnen haal en flink bespaar met de beste tech/gadget prijs vergelijker. Echter begint het steeds meer te jeuken dat onze trouwe mooie Tweakers nog altijd geen native app heeft. Zou het niet mooi zijn om een native app te hebben met enkele tabbladen onderin zoals Nieuws, Pricewatch, Vraag/Aanbod, Forum en misschien zelfs een chat tabblad met verschillende kanalen voor gebruikers. Een TL;DR met mogelijke features en functies:
  • App Notificaties
  • Native app tabladen voor: Nieuws, Pricewatch, Vraag/Aanbod, Forum & Meer!
  • Chat kanalen in de app
  • Makkelijk prijsvergelijken met scannen van barcodes
  • Vinden van product bij jou in de buurt met behulp van locatie
  • Direct toegang tot Podcast/Video's via de app
  • Extra inkomsten van adverteerders via de native app(geen adblockers op smartphones)
  • Extra inkomsten van gebruikers die een add free abonnement nemen voor de app
  • Tweakers links direct via de app openen
  • Vraag & Aanbod functies zoals betalen via de app met koopbescherming
  • Direct afrekenen van producten via de pricewatch met kleine commissie voor Tweakers bij webshops die hier gebruik van maken.

Mooie Feature:

Ik denk persoonlijk dat het hebben van een App op de korte termijn misschien wat werk is, maar op de lange termijn veel goeds kan opleveren. Los van app notificaties voor wie dat wil kan er op een smartphone ook makkelijker gebruik gemaakt worden van verschillende site functies zoals de price watch, vraag/aanbod en de mogelijkheid tot chats. Tevens is een adblocker op smartphones minder aanwezig en kan dit ook inkomsten brengen voor de site.

Een app kan verder ook voor meer engagement en exposure zorgen en een chat functie met verschillende topics of kanalen kan hier ook een community actief samen brengen. De Forum doet dit natuurlijk al in grote lijnen maar zoals we ook wel in discord servers zien kan een chat channel soms heel handig zijn voor de minder grote vragen en bespaard het een hele topic post.

Andere mooie functies die ik mij kan inbeelden zijn bijvoorbeeld het scannen van barcodes in een winkel om direct de price watch te benaderen. Open de Tweakers app en scan de barcode om direct online de prijs te vergelijken. Of vise versa, is de prijs in de mediamarkt goedkoper kan je met 1 scan de product pagina vinden en de feedback meesturen met een foto.

Het vinden van handige product gerelateerde winkels op basis van jouw locatie. Bespaar op milieu en verzendkosten door direct op basis van jou locatie in de app te zien of een product bij een winkel/webshop bij jou in de buurt verkocht wordt waar je eventueel binnen kan lopen.

Het bekijken of luisteren van tweakers video's/podcasts direct in de app. (Al snap ik dat Youtube en Spotify dit ook prima kunnen natuurlijk).

Het aanbieden van een Add free app voor de abonnee houders.

Links direct openen via de app ipv website. De mogelijkheden zijn oneindig, ik zou het dolgraag willen zien.

Ik weet zeker dat er meer aanvullingen of ideeén kunnen zijn met hoeveel creatieve mensen we op deze website hebben. Maar ik vind het wel hoog tijd dat er gekeken gaat worden naar een app die ons verder kan tillen. Vooral adverteerders zullen via een app gebruikers beter bereiken. Over het algemeen gebruiken desktop en laptop gebruikers een adblocker maar is dit op een smartphone en zeker een native app zeldzaam. Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik al 22 jaar en sinds er appstores zijn gekomen is er wel eens een app geweest - maar zijn ze mee gestopt, want responsive design :)

.plan: Tweakers introduceert responsive design

Hier bericht met uitleg:
Misha in "Android App functionaliteit?"

[ Voor 15% gewijzigd door Vorkie op 04-08-2023 16:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:32
Wat mij betreft werkt de website prima op een smartphone, ik zie daar geen behoefte voor een native app. De use-cases die je aanhaalt lijken mij meer een probleem zoeken bij de oplossing die je al hebt bedacht, en niet direct iets waar veel tweakers op zitten te wachten. Maar ik heb hier geen cijfers van en kan dus natuurlijk ook compleet fout zitten :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:22

Kheos

FP ProMod
Nee bedankt.

Ik zit echt niet te wachten op de zoveelste 'site vermomd als app'.
Ik zie 0 benefits en enkel maar loze ontwikkelkosten voor tweakers.

[ Voor 85% gewijzigd door Kheos op 04-08-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Voor mij werkt de site ook prima en zie ik weinig meerwaarde in een aparte Tweakers-app.
Sterker nog, ik merk dat ik een aparte app minder vaak open dan dat ik tabs of favorieten in m'n browser aanklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimac91
Kheos schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:21:
Nee bedankt.

Nou daar ben ik het niet mee eens. Ontwikkel kosten ja, zeker. Maar inkomsten genereert Tweakers door middel van advertenties. En laat nou net de smartphone de beste bron van inkomsten voor advertenties zijn.

Veelal open ik de tweakers website meer op PC dan smartphone en ik denk dat velen dat doen. Een native app kan advertenties beter tonen aan gebruikers en zo ook meer gebruik stimuleren. Met een app en notificaties zou ik veel vaker tweakers openen en zo ook veel meer inkomsten geven dan ik nu doe.

Ik snap de cynische reacties maar ik ben het totaal niet eens dat dit alleen geld gaat kosten. Een app is in de huidige markt gewoon hoe exposure en advertenties het best werkt. Ook is er meer exposure op een app store voor nieuwe gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Nimac91 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:52:
[...]
En laat nou net de smartphone de beste bron van inkomsten voor advertenties zijn.
Dus eigenlijk wil je gewoon een app zodat de bezoekers de advertenties 'beter' kunnen zien?
Veelal open ik de tweakers website meer op PC dan smartphone en ik denk dat velen dat doen. Een native app kan advertenties beter tonen aan gebruikers en zo ook meer gebruik stimuleren. Met een app en notificaties zou ik veel vaker tweakers openen en zo ook veel meer inkomsten geven dan ik nu doe.
Maar ik wil advertenties helemaal niet beter zien?
Ik snap de cynische reacties maar ik ben het totaal niet eens dat dit alleen geld gaat kosten. Een app is in de huidige markt gewoon hoe exposure en advertenties het best werkt. Ook is er meer exposure op een app store voor nieuwe gebruikers.
Is dat wat nieuwe gebruikers volgens jou willen?
Meer en 'betere' advertenties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Echter begint het steeds meer te jeuken dat onze trouwe mooie Tweakers nog altijd geen native app heeft.
Er was wel een app, maar daar is de stekker uit getrokken, omdat ze het de tijd en moeite niet waard vonden om die door te blijven ontwikkelen.

Volgens mij wordt het niet veel duidelijker dan dat, dat je in het komende decennium niet op een native app hoeft te rekenen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:15

MsG

Forumzwerver

99% van mijn apps zijn al schilletjes om webpagina's heen. Ik ben juist blij dat de website in de browser tegenwoordig prima werkt. De app van destijds was een hels gedrocht, gelukkig is dat de nek omgedraaid. Was ook extern ontwikkeld.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimac91
Kheos schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:25:
[...]

Dus eigenlijk wil je gewoon een app zodat de bezoekers de advertenties 'beter' kunnen zien?

[...]

Maar ik wil advertenties helemaal niet beter zien?

[...]

Is dat wat nieuwe gebruikers volgens jou willen?
Meer en 'betere' advertenties?
Ik denk dat je aan mijn topic start wel begrijpt dat dat geen insteek is. Ik reageer op de reactie waarbij gezegd wordt dat dit alleen maar geld kost. Dat is niet waar. Want waarom zou het geen win/win kunnen zijn? Zowel tweakers verdiend geld en wij kunnen een native app krijgen met een soepelere en fijnere ervaring op de smartphone. Ik vindt het persoonlijk niet fijn om mijn browser te moeten gebruiken en ik ontvang graag notificaties.

Tevens vindt ik het gek als je benoemd dat je geen advertenties wilt want je snapt ook wel dat er geen perfecte wereld bestaat waarin Tweakers geld verdiend en jij zonder advertenties kan browsen. Die adblocker die jij gebruikt kost Tweakers geld dus het is niet zo netjes om dan te zeggen dat niemand op tweakers daar op zit te wachten. Ik heb onderandere Tweakers gewhitelist omdat ik hun wel wil steunen. Maar dat is allemaal aan jou. Ik heb een lijstje gemaakt met features waar ik dolgraag op wacht. Notificaties, barcode scannen en een soepelere en fijnere ervaring op de smartphone. Advertenties zouden deze ontwikkelingskosten dan moeten dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Nimac91 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:46:
[...]

Ik denk dat je aan mijn topic start wel begrijpt dat dat geen insteek is. Ik reageer op de reactie waarbij gezegd wordt dat dit alleen maar geld kost. Dat is niet waar. Want waarom zou het geen win/win kunnen zijn? Zowel tweakers verdiend geld en wij kunnen een native app krijgen met een soepelere en fijnere ervaring op de smartphone. Ik vindt het persoonlijk niet fijn om mijn browser te moeten gebruiken en ik ontvang graag notificaties.
Ik ontvang ook graag notificaties. Da's ook de reden dat ik dit hier nu post: mijn browser stuurt mij een notificatie dat jij iets post.

Tevens vindt ik het gek als je benoemd dat je geen advertenties wilt
Waar zeg ik dat?
Ik zeg dat ik geen behoefte heb aan een ander platform waar ik advertenties 'beter' kan zien.
Ik heb mijn browser op al mijn platformen en daar kan ik de advertenties meer dan goes genoeg zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimac91
MsG schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:33:
99% van mijn apps zijn al schilletjes om webpagina's heen. Ik ben juist blij dat de website in de browser tegenwoordig prima werkt. De app van destijds was een hels gedrocht, gelukkig is dat de nek omgedraaid. Was ook extern ontwikkeld.
Nou nou. We kunnen ook overdrijven. Het was een test en die app was niet native. Het was eerder een webapp dan een native app. Een app heeft tijd nodig om goed te worden dat weet jij ook. Door te roepen dat het een hells gedrocht was betekent dat je niet snapt hoe zo'n process tijd kost en het slechts een beta was om in te zien hoeveel vraag daar naar was.

Ik denk dat tweakers dat echt veel beter kan en het nu meer meerwaarde heeft dan toen. Laten we even de oude app opzij leggen dat runde op 10 android versies terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Nimac91 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:49:
[...]

Nou nou. We kunnen ook overdrijven. Het was een test en die app was niet native. Het was eerder een webapp dan een native app. Een app heeft tijd nodig om goed te worden dat weet jij ook. Door te roepen dat het een hells gedrocht was betekent dat je niet snapt hoe zo'n process tijd kost en het slechts een beta was om in te zien hoeveel vraag daar naar was.

Ik denk dat tweakers dat echt veel beter kan en het nu meer meerwaarde heeft dan toen. Laten we even de oude app opzij leggen dat runde op 10 android versies terug.
Je doet nu net alsof een app ontwikkelen even een paar weken of maanden werk is, en dan ben je klaar. Maar dat is het hele eieren eten met een native app náást een website hebben: al je werk verdubbelt, voor altijd.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:15

MsG

Forumzwerver

Ik mis compleet welk probleem je wil oplossen. Producten in de buurt kan al 100 jaar via de browser, die ook locatiepermissies kan krijgen, idem dito voor notificaties.

Daarnaast gaat iets als koopbescherming (arbitrage) veel verder dan alleen een app. Voor die paar cent extra kan zoiets helemaal niet uit.

Ook snap ik niet waarom adverteerders vanuit een app ons beter kunnen bereiken dan via het web nu.

Je mag prima een voorkeur hebben voor native apps, versus websites, maar m.i. wordt er hier iets te veel luchtfietserij bedreven dat er magisch geld aan wordt verdiend. De investeringen wegen echt niet op tegen de nadelen en de kosten. Apps voor websites hadden kans van slagen toen responsive webdesign nog een eng woord was.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De app destijds was idd redelijk basaal, en men is er vanaf gestapt ten faveure van een site die er op diverse devices net iets anders uitziet. Dat was een heel bewuste keuze destijds :)

Bedenk je ook dat als je een app maakt, je niet alleen de site moet onderhouden, maar ook aparte codebases voor Android en Apple ports daarvan. Betekent dat nieuwe features alleen maar langer duren, er meer overhead is etc.
En alleen maar omdat er een stel users zijn die graag een app knopje ipv een browser willen openen. Dat weegt niet op imho, en dat was destijds ook de overweging die gemaakt is voor zover ik me kan herinneren.

Een app voegt behalve extra complexiteit niks toe. Vrijwel alle features die je noemt in je startpost worden al geboden op de site of via een partij die er goed in is (discord, Icq etc). Vertel mij maar eens waarom je die opnieuw zou willen ontwikkelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

Dido

heforshe

Door te roepen dat het een hells gedrocht was betekent dat je niet snapt hoe zo'n process tijd kost en het slechts een beta was om in te zien hoeveel vraag daar naar was.
Zou het feit dat die app de nek om is gedraaid dan misschien kunnen betekenen dat de uitkomst was dat er niet veel vraag naar was?

Ik zit ook niet op de zoveelste app te wachten, eerlijk gezegd.
De "voordelen" die je noiemt gaan voor mij iig niet op.
App notificaties erger ik me dusdanig aan dat van vrijwel alle apps dat het eerste is wat ik de nek omdraai.
Native tabbladen? Ik kom vrijwel alleen maar op het forum.
Chatkanalen heb ik genoeg in Whatsap.

Ik zal de rest niet allemaal afgaan, maar de tendens blijft hetzelfde :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:51
Ik vind de mobiele website van tweakers echt perfect werken.

Dus ik zie de toevoeging van een app niet.
Behalve push notificaties ontvangen maar dat staat allemaal bij mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Push notificaties is imho meer een probleem van degene die ze wil hebben: FOMO, fear of missing out. Prima, maar maak van jouw probleem niet ons probleem ;)

Dat lijkt een typisch generatie kwaaltje te zijn bij alles wat nu tussen de 20 en 30 is: ik heb een probleem en iemand anders moet dat maar oplossen :/

Als je bang bent dingen te missen: zelf checken. Haalplicht, gaan we niet voor je doen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

The Eagle schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:15:
Als je bang bent dingen te missen: zelf checken. Haalplicht, gaan we niet voor je doen ;)
Vroeger, toen je nog losse F5-toetsen kon kopen voor als je er weer een kapotgemept had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimac91
The Eagle schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:15:
Push notificaties is imho meer een probleem van degene die ze wil hebben: FOMO, fear of missing out. Prima, maar maak van jouw probleem niet ons probleem ;)

Dat lijkt een typisch generatie kwaaltje te zijn bij alles wat nu tussen de 20 en 30 is: ik heb een probleem en iemand anders moet dat maar oplossen :/

Ho ho ho dat kan ook wel een beetje normaal! Doe normaal zeg. Ik heb een suggestie gedaan en je gaat mij ineens de les lezen en je gaat mij ineens ook nog eens generaliseren? Waar komt dat vandaan. Er wordt hier over mij geoordeeld omdat ik een suggestie doe, daar moet je begrip en respect voor hebben op een forum waar daar ruimte voor gemaakt wordt. Jij noemt mij een "typische generatie kwaaltje?!" en je beledigd mij ook nog eens door te zeggen dat ik een probleem heb die iemand anders maar moet oplossen? HET IS EEN SUGGESTIE! En je kent mij niet. Waarom praat je tegen mij alsof je mij überhaupt kent? Ik ben al 15 jaar op tweakers, lijkt me sterk dat ik dan tussen de 20 en 30 ben toch? Ik vindt dit echt geen toffe reactie van je. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar ik verwacht wel dat we respectvol omgaan met elkaar ook als je mijn suggestie niks vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Tevens vindt ik het gek als je benoemd dat je geen advertenties wilt want je snapt ook wel dat er geen perfecte wereld bestaat waarin Tweakers geld verdiend en jij zonder advertenties kan browsen.
Jawel hoor. Er zijn al heel wat jaartjes geleden abonnementen ingevoerd zodat je voor een paar euro per maand geen advertenties hoeft te zien op Tweakers :)
Nimac91 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:23:
Ik ben al 15 jaar op tweakers, lijkt me sterk dat ik dan tussen de 20 en 30 ben toch?
Je reactie is zelf ook niet echt een toonbeeld van rust, zeg maar. Je username doet vermoeden dat je dit jaar 32 wordt of bent geworden, en daarmee val je inderdaad strikt genomen niet meer in de categorie 20-30. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel mensen van boven de 30 ken die graag (nog meer) notificaties krijgen.

Maar goed, je suggestie kan, blijkens de reacties in dit topic, niet op veel bijval rekenen. Dat vind je misschien niet leuk, je bent wellicht enorm teleurgesteld in je medetweakers, maar je blijft maar hameren op hoe goed je idee wel niet is zonder nieuwe argumenten aan te dragen. Dat doet de vraag rijzen wat je precies denkt te bereiken met dit topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nimac91 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:07:

TL;DR:

• Makkelijk prijsvergelijken met scannen van barcodes
Dit zou nog best eens een leuke feature kunnen zijn. Zeker voor mensen die nog wel eens door bijv een Mediamarkt of BCC lopen en snel willen kijken of de aanbiedingen daadwerkelijk aanbiedingen zijn.
Al zie ik niet in waarom dat dan via een app zou moeten, dat kan je browser immers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nimac91 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:23:
[...]

Ho ho ho dat kan ook wel een beetje normaal! Doe normaal zeg. Ik heb een suggestie gedaan en je gaat mij ineens de les lezen en je gaat mij ineens ook nog eens generaliseren? Waar komt dat vandaan. Er wordt hier over mij geoordeeld omdat ik een suggestie doe, daar moet je begrip en respect voor hebben op een forum waar daar ruimte voor gemaakt wordt. Jij noemt mij een "typische generatie kwaaltje?!" en je beledigd mij ook nog eens door te zeggen dat ik een probleem heb die iemand anders maar moet oplossen? HET IS EEN SUGGESTIE! En je kent mij niet. Waarom praat je tegen mij alsof je mij überhaupt kent? Ik ben al 15 jaar op tweakers, lijkt me sterk dat ik dan tussen de 20 en 30 ben toch? Ik vindt dit echt geen toffe reactie van je. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar ik verwacht wel dat we respectvol omgaan met elkaar ook als je mijn suggestie niks vindt.
Lees mijn post aub nog eens, maar dan met de gedachte dat het een algemene observatie van mijn kant is die ik post, en niet op jou specifiek betrekking heeft. Voel je je dan nog zo aangesproken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimac91
Dido schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:43:
Je reactie is zelf ook niet echt een toonbeeld van rust, zeg maar.
Vindt je het gek als iemand mij generaliseerd en beledigd terwijl ik alleen een suggestie doe. Zo gek is het idee helemaal niet, prima als je het er niet mee eens bent maar daar hoef ik niet "typische generatie kwaaltje" voor genoemd te worden. Zijn we op dit forum vergeten hoe we respectvol met elkaars meningen omgaan? Ik snap dat het gros er niet op zit te wachten, dat is duidelijk binnen gekomen. Het is en blijft een vrije suggestie waar dit platform en deze forum categorie op gebouwd is maar ik laat niemand mij vertellen dat ik een "dom" idee heb of andere beledigingen. Dat is nergens voor nodig. Ik ga graag een gesprek aan maar als ik als minderwaardig behandeld wordt dan is het niet gek dat ik de rust er ook even uit heb. Ik wil met plezier praten over mijn suggestie zonder dat ik gegeneraliseerd en beledigd wordt. Denk dat dat wel zo eerlijk is toch?
maar je blijft maar hameren op hoe goed je idee wel niet is zonder nieuwe argumenten aan te dragen. Dat doet de vraag rijzen wat je precies denkt te bereiken met dit topic :)
Nee, ik antwoord gewoon. Blijf nergens op hameren. Ik heb het topic gestart maar spreek gewoon net als jullie mijn mening uit. Ook het stukje over waarom dit voor Tweakers goed zou zijn is onder andere het bereik van advertenties bij gebruikers. Op een PC gebruikt bijna iedereen wel een adblocker. Het is dus geen gekke gedachte om bezoek via een smartphone te willen stimuleren. Ik leg enkel mijn argument hierbij uit omdat er over een nadeel in kosten en ontwikkeling gepraat wordt. Het heeft dus twee kanten. Tevens probeer ik niks te bereiken, ik praat graag over dit onderwerp omdat ik hem zelf aankaart. Het is en blijft een suggestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:36
Kheos schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:21:
Nee bedankt.

Voor Reddit bijvoorbeeld, was Apollo, een native app, gemaakt door een externe ontwikkelaar, veel fijner in gebruik dan de website zelf op mobiel.

Nu is Tweakers website op mobiel duidelijk betere dan Reddit. Maar een native app kan ook voor een website een betere ervaring bieden.

Als er nu een API was die we kunnen aanroepen, dan konden we als echte Tweakers zelf een app in elkaar knutselen, en er samen aan werken op bijvoorbeeld GitHub met PR's en al. :+

[ Voor 16% gewijzigd door ZpAz op 04-08-2023 20:02 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimac91
The Eagle schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:54:
[...]

Lees mijn post aub nog eens, maar dan met de gedachte dat het een algemene observatie van mijn kant is die ik post, en niet op jou specifiek betrekking heeft. Voel je je dan nog zo aangesproken? :)
In alle 3 de zinnen maak je een generalisatie. Dat is geen observatie, dat is een oordeel. Je quote mij bij naam en begint over FOMO en over "typische generatie kwaaltje". Wie zou zich dan aangesproken moeten voelen? Je koppelt letterlijk een wens van mij met een generalisering. Ja ik vind notificaties op tweakers fijn want ik volg het nieuws hier graag, maar waarom behoor ik ineens tot een generatie kwaaltje en zou ik last van FOMO hebben? Zo oordelen is gewoon ondermaats en je beledigd mij er direct mee. Prima dat je dat vindt maar hou je argumenten objectief aub. Ga niet iets roepen wat totaal geen waarde toevoegt over een ander.

Ik geef nu duidelijk aan dat ik je opmerking niet fijn vond iig. Hoop dat je dat wel kan respecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zeker. Jij en ik hebben een andere interpretatie van mijn post. Dat kan. Gaan we sowieso hier niet uitkomen.
Mijn reactie was er eentje op push notificaties in het algemeen, en niet op de persoon. Ik quote je nergens, maar kennelijk zie jij dat anders. En voel je je daar niet senang bij. Als je hem op jezelf betrekt kan ik daar prima inkomen. Maar nogmaals: sloeg niet op jou persoonlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:04
[...]

Je schrijft native app vs webapp etc. Maar wat is de toegevoegde waarde van een app?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:16
Tja, ik houd wel van mooie appjes maar ik moet zeggen dat de website al best goed werkt hier op de iPhone 13 Pro en Safari.

Enige wat ik wel mis zijn de notificaties, maar dat is sinds een tijdje beschikbaar.
Misschien is dat nog wel iets wat kan bijdragen.

https://developer.apple.c...safari_and_other_browsers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik vind het heerlijk dat je in de browser verschillende tabbladen open kan hebben en iets lekker kan laten staan om het later te lezen. Dat kan nooit in de native apps.

Van mij hoeft het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ok, aangezien dit blijkbaar niet op een normale toon kan, doe ik hier voorlopig een slotje op.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 04-08-2023 23:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.