TL;DR:
Al 15 jaar ben ik trouwe bezoeker op Tweakers.net waar ik met veel plezier al mijn nieuwtjes binnen haal en flink bespaar met de beste tech/gadget prijs vergelijker. Echter begint het steeds meer te jeuken dat onze trouwe mooie Tweakers nog altijd geen native app heeft. Zou het niet mooi zijn om een native app te hebben met enkele tabbladen onderin zoals Nieuws, Pricewatch, Vraag/Aanbod, Forum en misschien zelfs een chat tabblad met verschillende kanalen voor gebruikers. Een TL;DR met mogelijke features en functies:- App Notificaties
- Native app tabladen voor: Nieuws, Pricewatch, Vraag/Aanbod, Forum & Meer!
- Chat kanalen in de app
- Makkelijk prijsvergelijken met scannen van barcodes
- Vinden van product bij jou in de buurt met behulp van locatie
- Direct toegang tot Podcast/Video's via de app
- Extra inkomsten van adverteerders via de native app(geen adblockers op smartphones)
- Extra inkomsten van gebruikers die een add free abonnement nemen voor de app
- Tweakers links direct via de app openen
- Vraag & Aanbod functies zoals betalen via de app met koopbescherming
- Direct afrekenen van producten via de pricewatch met kleine commissie voor Tweakers bij webshops die hier gebruik van maken.
Mooie Feature:
Ik denk persoonlijk dat het hebben van een App op de korte termijn misschien wat werk is, maar op de lange termijn veel goeds kan opleveren. Los van app notificaties voor wie dat wil kan er op een smartphone ook makkelijker gebruik gemaakt worden van verschillende site functies zoals de price watch, vraag/aanbod en de mogelijkheid tot chats. Tevens is een adblocker op smartphones minder aanwezig en kan dit ook inkomsten brengen voor de site.Een app kan verder ook voor meer engagement en exposure zorgen en een chat functie met verschillende topics of kanalen kan hier ook een community actief samen brengen. De Forum doet dit natuurlijk al in grote lijnen maar zoals we ook wel in discord servers zien kan een chat channel soms heel handig zijn voor de minder grote vragen en bespaard het een hele topic post.
Andere mooie functies die ik mij kan inbeelden zijn bijvoorbeeld het scannen van barcodes in een winkel om direct de price watch te benaderen. Open de Tweakers app en scan de barcode om direct online de prijs te vergelijken. Of vise versa, is de prijs in de mediamarkt goedkoper kan je met 1 scan de product pagina vinden en de feedback meesturen met een foto.
Het vinden van handige product gerelateerde winkels op basis van jouw locatie. Bespaar op milieu en verzendkosten door direct op basis van jou locatie in de app te zien of een product bij een winkel/webshop bij jou in de buurt verkocht wordt waar je eventueel binnen kan lopen.
Het bekijken of luisteren van tweakers video's/podcasts direct in de app. (Al snap ik dat Youtube en Spotify dit ook prima kunnen natuurlijk).
Het aanbieden van een Add free app voor de abonnee houders.
Links direct openen via de app ipv website. De mogelijkheden zijn oneindig, ik zou het dolgraag willen zien.
Ik weet zeker dat er meer aanvullingen of ideeén kunnen zijn met hoeveel creatieve mensen we op deze website hebben. Maar ik vind het wel hoog tijd dat er gekeken gaat worden naar een app die ons verder kan tillen. Vooral adverteerders zullen via een app gebruikers beter bereiken. Over het algemeen gebruiken desktop en laptop gebruikers een adblocker maar is dit op een smartphone en zeker een native app zeldzaam. Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.