Cameradeurbel aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 13:59
Hi,

Ik heb zojuist mijn Ezviz DB1C cameradeurbel aangesloten, beltrafo vervangen naar 12v en gong verwijderd (en doorgeschakeld aan elkaar). Helaas doet de bel niet en wordt de beltrafo gigantisch warm na een paar minuten. Kan iemand met mij meedenken wat ik verkeerd doe?

Cameradeurbel: blauwe draad boven, rode draad onder
Gong: blauwe draad en rode draad aan elkaar verbonden
Trafo: bruine draad links, blauwe draad rechts voor 220v en twee witte draden op 0v en 12v.

Ik kan eventueel een paar foto's uploaden als dat handig is.

Groet Elon

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Wat foto's en een schema van hoe je het aangesloten hebt zou behulpzaam zijn.

Je hebt het over twee witte draden en dan een blauwe en rode draad. Het lijkt me niet dat de blauwe en rode draad met elkaar verbonden zouden moeten worden, als dat de + en de - vanuit de trafo zijn.

Het is alleen wanneer de gong in serie zat, dan deze overbrugt moet worden, maar daarom is het nuttig een schema te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 17:04
De blauwe en rode draad zijn waarschijnlijk waar de gong vroeger zat. Deze moeten inderdaad doorverbonden worden als de gong vervalt.
Misschien heeft de trafo niet voldoende power?
Ik zou hem (Ezviz) eens rechtstreeks op 0 en 12v proberen aan te sluiten met 2 korte draadjes in de groepenkast.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb foto's gemaakt.
De oude transformator zit er momenteel weer even achter omdat ik deze los van de groep uit kan zetten.
De deurbel buiten heeft boven rode draad en beneden blauwe draad.

Mag je een transformator eventueel op de kop hangen? Dit ivm montage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CVyqK4L-c45-jIv6OD7vhUJ5-4=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ShffxoDdvtJz6tS9B9q5SeLX.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZeJfcLXTqs05Qhi_nF9WHmYNxE=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/IEYXqBUKz4uOYknYlsxSe7Rd.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VNIwBPcdwAnfGW_GgHyMm5fY2k=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/gd1cYwWa500So7Dyx9u0wTUe.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpRzXm7snlrYzzIpO9CpohQ-YM4=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/lX7mUJR5qDw8WqCMuxNhRumO.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Volgens mij kun je hem gewoon op de kop hangen.
En als je de 24V aansluit?

[ Voor 69% gewijzigd door Jim423 op 05-08-2023 12:08 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Nou in de meterkast heb je twee witte draadjes en daarbuiten een blauwe en een rode. Dus ergens zitten die twee aan elkaar verbonden, kun je daar ook foto's van maken?

Zomaar de 24V aansluiten zou ik zeker niet doen, daarmee kun je eenvoudig zaken stuk maken.

[ Voor 53% gewijzigd door happysan op 05-08-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@phoenix12 Maak alle draden die naar de trafo gingen even los en meet voor de zekerheid even met een simpele multimeter de weerstand tussen die 2 draden om te checken of er door de veranderingen onderweg ergens een kortsluiting ontstaan is. De weerstand moet oneindig hoog zijn.
Als het OK was en de bel was ook ook en je sluit hem aan dan mag er nog maar weinig stroom lopen (v/d onbelaste trafo) , pas als je de deurbel indruk dan gaat er een stroom lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
Thnx voor jullie reacties. Ik heb nagekeken waar de witte draden naar toe lopen, zie foto's.
1 gaat naar naar de deurbel en de andere naar de trafo. Is dan beide aansluiten nog wel noodzakelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lC2C-Kyly7vsn-veJ2q5BSReodk=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/TV3TjiEl1io1eaGgZJUCDWD1.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BvNx5b2SEopvqUo7Eb9Vh-gA8s=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/i3rtjrxcbm1Pohb1TKJh4jW9.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nee de draad kan los naar de gong.
Dus naar de oude knop kan blauw/rood aangesloten worden op de twee buitenste grijze aansluitingen.
De kabel naar de oude gong is dan buiten gebruik en los.
Zoals ik het zie zit wit op de twee buitenste grijze aansluitingen. Klopt dat? Echter lijkt op dit moment wel alles goed aangesloten dus ik denk niet dat dat de oplossing is.

Zoals ik al zei kun je dus ook proberen de bel rechtstreeks aan te sluiten op je nieuwe beltrafo met 2 stukjes draad. Je kan tijdelijk even een stekker monteren om de nieuwe beltrafo 230V te geven.

[ Voor 37% gewijzigd door Jim423 op 05-08-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Probleemanalyse met dit soort zaken werkt vooral effectief als je een een simpel schema maakt hoe het zit, volgens met een multimeter checks doet of je dat meet wat je verwacht. Meet je dan wat anders dan zijn er toch problemen, voordat je überhaupt echt alles aangesloten hebt.

ik ben het spoor kwijt als je eerst dit schrijft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGzuWSoSw2Z_glJ2hi1-M3NM5Ew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FQ2vy22inl8DLuiAOv2JvuEt.png?f=fotoalbum_large
en vervolgens zie ik een foto waar niet één maar twéé rood/blauw koppels zijn....setje I en setje II. Wat hoort nu bij wat? Heb je ze per ongeluk omgedraaid?
Kan ook zijn dat het aan mij ligt.... maar met een schema is het mij vaak duidelijker en als er 2 setjes zijn met dezelfde kleuren wat nu wat is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcOWGgriYAo2BfLKVpilgutn0QM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AqGYTfGRFhKJDh9QdpyEscUm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:38
Koop een multimeter bij bouwmarkt voor een tientje en meet wat je aan het doen bent.

Die nieuwe trafo moet het makkelijk kunnen doen, en alles wat je moet doen is de 12V aansluiting van de trafo op de plus van de deurbel zetten en de 0V van de trafo op de nul van de deurbel.

Je bent hier aan het klooien en doet te moeilijk. Waarom die oude gong doorverbinden? Die hele kabel kun je vergeten want jouw gong gaat ook met een eigen kabel naar de groepenkast. Koppel die kabel gewoon helemaal los, en sluit de draden van de oude deurbel rechtstreeks aan op de plus en min van de trafo (al dan niet via de witte draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
Hoi,

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb alles van de gong verwijderd. Heb enkel nog een blauwe en rode draad die naar de voordeur gaan waar de bel wordt aangesloten.

Kan iemand aangeven in welke de rode of blauwe draad moeten? Welke in de 0v en en welke in de 12v?

Daarnaast heb ik een EZVIZ DB1C, in de handleiding staat niet welke kleur boven of onder gemonteerd moet worden, maakt dit nog uit?

De Rogy transformer die ik de bruine draad links en blauwe draad rechts.

Kan iemand vertellen of alles dan goed gaan?

Groet en alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ben zo weg, even snel, had je hier al gekeken, lijkt me een uitgebreide demo hoe het moet?
YouTube: How to install EZVIZ DB1 Smart Video Doorbell
Op de tafel uitgevoerd maar ook zeer uitgebreid: YouTube: Smart Video Doorbell with AI and Siren | EZVIZ DB1C Video Doorbell

[ Voor 31% gewijzigd door route99 op 08-08-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
Ik had deze ook bekeken maar daar kwam ik nog niet helemaal uit qua verbinden in de meterkast.

Zij verbinden (1e filmpje) de zwarte draad boven en de rode draad onder, maar hoe dit in de meterkast is aangesloten wordt niet weergegeven. Maakt het uit hoe je de 0v en 12v draad verbindt met de transformer en de bel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:21
Het is wisselspanning dus dan zou het niets uit mogen maken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Pagina: 1