Voor een HP ProDesk 600 G5 Mini met i5-9500T zoek ik RAM-geheugen (2x een DDR4 SO-DIMM) en 1x M.2 2280 PCIe NVMe SSD.
Gaming en videobewerking doe ik niet aan en ga ik waarschijnlijk ook niet doen.
Wel: Grote spreadsheets, veel tabs open in de browser(s) en machine learning software, o.a Rapid Miner met aanbevolen hardwarepecs:
Quad core
3GHz or faster processor
16GB RAM
>100GB free disk space
De volgende hardware heb ik uitgezocht om aan te schaffen:
G.Skill Ripjaws 4 F4-3200C22D-32GRS (2x 16GB DDR4 SO-DIMM)
Kingston KC3000 2TB
(voorkeur voor PCIe 4.0x4 NVMe t.o.v. PCIe 3.0x4 zodat ik deze in de toekomst nog weer kan gebruiken in een volgende desktop i.v.m. hogere snelheden).
Mijn vragen:
1) Volgens mij is het MoBo in de HP een PCIe 3.0x4. Klopt dit?
2) Gaat de Kingston NVMe een PCIe 4.0x4 met het MoBo wel/niet hitte of compatibilteitsproblemen opleveren?
3) Zit ik goed met 32GB totaal aan SO-DIMM (wil nog wel 2 - 3 jaar draaien met deze set-up) of is het overkill voor mijn gebruik en kan ik beter 2x8GB=16GB SO-DIMM nemen?
4) Zijn merk en specs goede keuzes qua SO-DIMM en NVMe? Of zien jullie betere alternatieven voor rond hetzelfde geld? Of omstreeks dezelfde specs hardware voor minder geld? Betrouwbaarheid vind ik nr 1, dan stroomverbruik op nr.2 en de hoogste snelheid op nr.3 (maar langzaam wil ik zeker niet).
5) Is een GPU-upgrade nog mogelijk in dit MoBo mocht ik later nog een betere GPU willen?
Bedankt alvast voor de moeite van het lezen, denken en antwoorden!
Gaming en videobewerking doe ik niet aan en ga ik waarschijnlijk ook niet doen.
Wel: Grote spreadsheets, veel tabs open in de browser(s) en machine learning software, o.a Rapid Miner met aanbevolen hardwarepecs:
Quad core
3GHz or faster processor
16GB RAM
>100GB free disk space
De volgende hardware heb ik uitgezocht om aan te schaffen:
G.Skill Ripjaws 4 F4-3200C22D-32GRS (2x 16GB DDR4 SO-DIMM)
Kingston KC3000 2TB
(voorkeur voor PCIe 4.0x4 NVMe t.o.v. PCIe 3.0x4 zodat ik deze in de toekomst nog weer kan gebruiken in een volgende desktop i.v.m. hogere snelheden).
Mijn vragen:
1) Volgens mij is het MoBo in de HP een PCIe 3.0x4. Klopt dit?
2) Gaat de Kingston NVMe een PCIe 4.0x4 met het MoBo wel/niet hitte of compatibilteitsproblemen opleveren?
3) Zit ik goed met 32GB totaal aan SO-DIMM (wil nog wel 2 - 3 jaar draaien met deze set-up) of is het overkill voor mijn gebruik en kan ik beter 2x8GB=16GB SO-DIMM nemen?
4) Zijn merk en specs goede keuzes qua SO-DIMM en NVMe? Of zien jullie betere alternatieven voor rond hetzelfde geld? Of omstreeks dezelfde specs hardware voor minder geld? Betrouwbaarheid vind ik nr 1, dan stroomverbruik op nr.2 en de hoogste snelheid op nr.3 (maar langzaam wil ik zeker niet).
5) Is een GPU-upgrade nog mogelijk in dit MoBo mocht ik later nog een betere GPU willen?
Bedankt alvast voor de moeite van het lezen, denken en antwoorden!
[ Voor 3% gewijzigd door Zambeesie77 op 04-08-2023 15:52 . Reden: aanvullende info ]