Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-10-2024
Paar weken geleden heb ik Chess geïnstalleerd en veel gespeeld. Stond gewoon op de laatste screen dus makkelijk te vinden. Vandaag wilde ik een nieuwe game spelen maar de app (free version) is verdwenen van het scherm.

Via "instellingen" en "Apps" is de app niet terug te vinden, heel gek. Maar nu komt het:

De app Chess is WEL te vinden in de Google Play Store bij de "geïnstalleerde apps".

Hoe krijg is de app Chess gewoon weer zichtbaar op het scherm?
...

Samsung S22 Ultra
...

App staat niet bij "apps" via "instellingen.
App staat wel bij "geïnstalleerde apps" via Google Play Store.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:01

P_Tingen

omdat het KAN

Gokje: via de play store de-installeren en opnieuw installeren?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
P_Tingen schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:08:
Gokje: via de play store de-installeren en opnieuw installeren?
Natuurlijk is dit de eenvoudigste manier maar:
Ik heb de app ook op deze manier geïnstalleerd (behalve het deinstalleren uiteraard) dus wie zegt dat het straks niet opnieuw gebeurd?

Een nog veel groter probleem:

Mijn account wordt dan ook verwijderd en ik verlies al mijn winstpunten in zwaar bevochten games. Punten die ik niet kwijt wil want ik sta redelijk hoog op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Squadracorse schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:19:
[...]

Ik heb de app ook op deze manier geïnstalleerd (behalve het deinstalleren uiteraard) dus wie zegt dat het straks niet opnieuw gebeurd?

Mijn account wordt dan ook verwijderd en ik verlies al mijn winstpunten in zwaar bevochten games. Punten die ik niet kwijt wil want ik sta redelijk hoog op de lijst.
Heb je niet ingelogd dan? De meeste online spellen hebben gewoon een inlogsysteem zodat je op een andere telefoon ook weer verder kunt spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
Oon schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Heb je niet ingelogd dan? De meeste online spellen hebben gewoon een inlogsysteem zodat je op een andere telefoon ook weer verder kunt spelen
Ik heb geen wachtwoord, ook mijn gebruikersnaam en juiste emailadres niet meer. Erg vervelend maar mijn eigen schuld.

Echter, dit is nog steeds geen oplossing van het probleem? Waarom is dit ontstaan? Hoe kan het dat de app niet bij instellingen is terug te vinden maar wel bij Google Play Store?

En wie geeft dan de garantie dat het niet nog een keer gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Squadracorse schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:19:
[...]

Hoezo wordt je account verwijderd? Normaal gesproken staat dat los van of je een app wel of niet geïnstalleerd hebt. Nou kan het voor jouw chess programma anders zijn, maar bij apps als Dropbox en zo is mijn account niet pleite als ik de app verwijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Squadracorse schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:27:
[...]

Ik heb geen wachtwoord, ook mijn gebruikersnaam en juiste emailadres niet meer. Erg vervelend maar mijn eigen schuld.

Echter, dit is nog steeds geen oplossing van het probleem? Waarom is dit ontstaan? Hoe kan het dat de app niet bij instellingen is terug te vinden maar wel bij Google Play Store?

En wie geeft dan de garantie dat het niet nog een keer gebeurt?
Het zou kunnen dat bij een update de app een andere pakketnaam heeft gekregen, daarmee zou die verdwijnen uit de positie waar je 'm hebt neergezet.

Maar het kan ook goed gewoon een foutje zijn, dat gebeurt wel eens.

Wie zou je die 'garantie' moeten geven? 8)7 Beetje rare gedachte dat iemand je verschuldigd is dat apps niet verschuiven op je homescreen. Irritant is het wel, maar het is niet illegaal of kapot ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Heb je geen tweede telefoon? Installeer daar de app en probeer in te loggen, evt via "ww vergeten". Als dat lukt én je hebt je punten en status ook, dan kun je dat gebruiken op je eigen telefoon.

En hoe het kan? Goeie vraag.

Edit: ik lees dat je je inlognaam, mail en ww niet weet. Tja, dan worden je opties al snel minder

[ Voor 18% gewijzigd door P_Tingen op 04-08-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:38

Honesty

kattenneus!

als je via het zoekscherm zoekt naar de app(chess) ?
Kan je hem dan niet vinden en knippen en plakken naar je homescherm?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Wat voor launcher gebruik je? Ik gebruik zelf de Microsoft launcher en kan daar apps in "verbergen". Ik zie ze dan niet terug op het hoofd- en app-scherm. Misschien heeft jouw launcher ook zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
Oon schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:29:
[...]

Het zou kunnen dat bij een update de app een andere pakketnaam heeft gekregen, daarmee zou die verdwijnen uit de positie waar je 'm hebt neergezet.

Maar het kan ook goed gewoon een foutje zijn, dat gebeurt wel eens.

Wie zou je die 'garantie' moeten geven? 8)7 Beetje rare gedachte dat iemand je verschuldigd is dat apps niet verschuiven op je homescreen. Irritant is het wel, maar het is niet illegaal of kapot ofzo.
Misschien heb je niet alles goed gelezen maar dat geeft niet, ik zal het nog een keer in andere woorden uitleggen:

Verschuiven is geen probleem, dat gebeurt regelmatig en ook makkelijk terug te vinden. Maar waarom staat de app dan niet bij "instellingen" en dan "apps" ?? Want hoe dan ook, juist op die plek zou de app wel moeten staan, ook al is deze verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
Honesty schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:32:
als je via het zoekscherm zoekt naar de app(chess) ?
Kan je hem dan niet vinden en knippen en plakken naar je homescherm?
In neem aan dat je bedoelt via "instellingen" en "apps" ? Inderdaad, via zoeken staat ie daar wel. (In mijn hoofd is dat heel raar maar ik heb daar te weinig verstand van).

Maar hoe zorg ik er dan voor dat deze gewoon weer op mijn screen wordt weergegeven? Knippen en plakken werkt niet .... 🤷‍♂️

[ Voor 5% gewijzigd door Squadracorse op 04-08-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Staat de app gewoon niet op het thuisscherm of ook niet in de app-lade(naar boven vegen op het thuisscherm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
RepareerDroid schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:32:
Staat de app gewoon niet op het thuisscherm of ook niet in de app-lade(naar boven vegen op het thuisscherm)?
Nee helaas. Ik had het al geprobeerd maar nav dit bericht nog een keer gecontroleerd. Helaas. Ook heb ik gedacht aan een nieuwe icon van de app en nog eens gezocht maar sorry, echt nergens te vinden behalve dan:

In de Game Launcher
Alleen via het zoekscherm bij Instellingen en Apps
En dus Google Play Store onder "geïnstalleerd"

🤷‍♂️
Pagina: 1