Kort: Ik heb mijn vriendin 9-jaar geleden ontmoet via de datingsite. Ik ben in mei van 2014 voor de allereerste keer in mijn leven naar Marokko gegaan in Rabat om haar te ontmoeten, ik verbleef voor 3-weken met haar samen en haar familie. Ze was in december 2014 officieel met mij samen in Nederland. We zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract of geregistreerde partnerschap en geen notarieel samenlevingscontract. Wij hebben ook geen kinderen. Ze staat bij mij, op mijn adres ingeschreven. In januari 2019 is ze Nederlandse geworden en heeft ze de nationaliteit ontvangen. Ze heeft alles zelf opgepakt.
Nu willen wij een keertje haar zusje uitnodigen om naar Nederland te komen voor vakantie. Mijn schoonfamilie heeft het breed en alle hebben een goede banen en inkomen in Marokko. Wij gaan iedere jaar terug. Mijn vraag is, wat is er benodigde documenten en vereiste en mijn vriendin wil garant staan voor haar. Kan ik ook een rol spelen als garant staan? Zelfs niet als we officieel getrouwd zijn en geen samenlevingscontract hebben?
Nu willen wij een keertje haar zusje uitnodigen om naar Nederland te komen voor vakantie. Mijn schoonfamilie heeft het breed en alle hebben een goede banen en inkomen in Marokko. Wij gaan iedere jaar terug. Mijn vraag is, wat is er benodigde documenten en vereiste en mijn vriendin wil garant staan voor haar. Kan ik ook een rol spelen als garant staan? Zelfs niet als we officieel getrouwd zijn en geen samenlevingscontract hebben?