Toon posts:

Mijn schoonzusje uitnodigen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.069 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kort: Ik heb mijn vriendin 9-jaar geleden ontmoet via de datingsite. Ik ben in mei van 2014 voor de allereerste keer in mijn leven naar Marokko gegaan in Rabat om haar te ontmoeten, ik verbleef voor 3-weken met haar samen en haar familie. Ze was in december 2014 officieel met mij samen in Nederland. We zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract of geregistreerde partnerschap en geen notarieel samenlevingscontract. Wij hebben ook geen kinderen. Ze staat bij mij, op mijn adres ingeschreven. In januari 2019 is ze Nederlandse geworden en heeft ze de nationaliteit ontvangen. Ze heeft alles zelf opgepakt.

Nu willen wij een keertje haar zusje uitnodigen om naar Nederland te komen voor vakantie. Mijn schoonfamilie heeft het breed en alle hebben een goede banen en inkomen in Marokko. Wij gaan iedere jaar terug. Mijn vraag is, wat is er benodigde documenten en vereiste en mijn vriendin wil garant staan voor haar. Kan ik ook een rol spelen als garant staan? Zelfs niet als we officieel getrouwd zijn en geen samenlevingscontract hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 11:58
Uhm, hoe lang is die "vakantie"? Nogal essentieel in dit geval.

Als je een paar weken naar Spanje op vakantie gaat heb je ook geen papieren nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 12:25

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:51:
We zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract of geregistreerde partnerschap en geen notarieel samenlevingscontract.
Het is dan geen schoonzusje of schoonfamilie. Het is puur familie van jouw vriendin.

En ja je kan garant staan voor iemand die geen enkele familie band met jou heeft.
https://www.nederlandwere...um-nederland/garant-staan

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:34
Justevo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:54:

Als je een paar weken naar Spanje op vakantie gaat heb je ook geen papieren nodig.
Spanje is EU, Marokko niet, dat is toch een verschilletje :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Mijn vriendin wil haar zus voor maximaal 90-dagen op vakantie laten overkomen. Er is wel een visum nodig volgens mij lees ik. Mijn schoonzusje heeft de Marokkaanse nationaliteit. Een van mijn zwagers is professor in Marokko, en is hier bij ons geweest in 2018 voor 14-dagen. Die had een Franse visum voor zijn werk aan de universiteit in Parijs en kon ook bij ons langs komen. Maar mijn schoonzusje heeft dat weer niet en is nooit buiten Marokko geweest

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2023 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:18
Hier staat alle info die je nodig hebt:
https://www.nederlandwere...envisum/aanvragen-marokko

[ Voor 4% gewijzigd door HeldereM op 04-08-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is EU. Iemand van buiten de EU moet dingen aantonen (middelen en dat die weer terug gaat) . Met rijke landen hebben we vaak wel speciale afspraken of versimpelde procedures.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Slotje ivm gebrek aan eigen inzet.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.