Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerrdd
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik heb zelf een thujisservertje gebouwd waarop Truenas scale draait. In een VM heb ik HASS en Frigate draaien, en achterin de server heb ik een Sonoff USB (voor Zigbee) en een Google Coral USB, voor objectherkenning in Frigate. Althans, dat was de bedoeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYKFwFlTQ1KLA-RaGol_wGvYKjo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5HrHq2m9UgPoc4sZRURlQus6.png?f=user_large

Helaas komt mijn Coral niet in het passthrough menu, waardoor ik in Frigate kan gebruiken in mijn VM, als ik `lsusb` uitvoer in de shell, zie ik 'm er wel bij staan (als Bus 001 Device 013: ID 1a6e:089a Global Unichip Corp.)
Een "custom device" met het vendor- en product-id die bij de Global Unichip staan werkt ook niet.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoerrdd
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-12-2023
Misschien niet hoe het hoort, maar zo heb ik het opgelost.

Ik heb mijn complete usb controller als pci passthrough gedaan, deze heb ik gevonden met `lspci | grep USB`. In mijn geval was dit `00:14.0 USB controller: Intel Corporation Device 43ed (rev 11)`.

Als ik in mijn VM nu `lsbusb` run, staat ie er tussen. Mocht iemand in de toekomst hetzelfde probleem hebben, hoop ik diegene met dit antwoord geholpen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carino
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:45
voor de PCI-express versie is het nog lastiger en ik heb daar ook nog geen oplossing voor gevonden.
Sinds Truenas scale 23.10 is een bepaalde commandline utility, ben de naam even kwijt, niet meer beschikbaar waardoor ik de PCI-e devie niet meer door kan zetten naar k8s :/