Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rufus1964
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-08-2023
Hallo iedereen,

Mijn vraag is de volgende:
Ik heb Plex geïnstalleerd op mijn NAS en dit ging zonder problemen.
Nadien Plex geopend en de NAS staat in de lijst.
Ik heb dan een map toegevoegd (Series) en de files in die map worden perfect gelezen en ik heb toegang tot de files. Deze files staan wel op een aangesloten USB drive op de NAS.
Daarna heb ik de map Films toegevoegd en dat wordt geaccepteerd door Plex maar zegt dan dat er geen files in staan. "Films is leeg"

Wat heb ik ondertussen gedaan:
Alles herstart, alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nieuwe account aangemaakt en...
uiteraard iedere keer alle machtigingen nagekeken. Die staan altijd en overal op lezen/schrijven.
Zowel bij Gedeelde mappen als bij File station.
Ik heb een nieuwe gedeelde map aangemaakt plus machtigingen goed gezet.
Maar niets helpt helaas.
Ik heb een Synology Permission Report laten maken van de map "Films" en daar staat bij alles "Yes".

Ik ben al drie dagen alle forums aan het doorspitten en aan het lezen, iedere keer kom ik wel terug op het feit dat het aan de machtigingen zou liggen. Maar ben ondertussen het spoor bijster en de moed zakt helaas.
Zover ik weet heb ik alle instellingen gezien op de NAS en waar maar iets van toegang staat heb ik het aangevinkt. Maar niets.
Dus mijn laatste strohalm is dan maar hier registreren op de hoop dat we het aan de gang krijgen.

Mijn NAS is de Synology DS216se en draait op DSM 7,1,1-42962 update 5.

Alvast bedankt voor het lezen. Gr Ruud

[ Voor 3% gewijzigd door Rufus1964 op 04-08-2023 12:20 ]

Beste antwoord (via Rufus1964 op 04-08-2023 17:04)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:58
Je moet de "system internal user" waar plex onder draait lees/schrijfrechten geven op de gedeelde map "Films"
Er even vanuit gaande dat "films" een gedeelde map is.
Rechten uitgeven aan een "system internal user" kan alleen op gedeelde map niveau.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:58
Je moet de "system internal user" waar plex onder draait lees/schrijfrechten geven op de gedeelde map "Films"
Rechten uitgeven aan een "system internal user" kan alleen op gedeelde map niveau.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rufus1964
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-08-2023
Ben(V) schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:58:
OMG !!!

Het enige veld waar ik niet gekeken heb.
Ik had hem daar gewoon op machtigingen laten staan. En niet veranderd naar de andere optie.
En daar dus drie dagen mee bezig geweest, had al direct een login moeten aanmaken. :)
THX THX THX _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VsTHgHNVfYxVXoy_WG72y_FCYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P1fMwJbIkbSXjlznaLvNZOXM.png?f=fotoalbum_large