Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-04 23:14
Mijn vraag:
Onze Solaredge omvormer was binnen een jaar defect en is in garantie omgerolen voor een nieuwe. Nu moet ik de app opnieuw koppelen maar zie ik de oude omvormer nog staan met de bijbehorende data.
Vraag 1: Is het mogelijk om deze data te laten staan en een tweede omvormer toe te voegen?
Vraag 2: Of is het mogelijk om de data van de oude omvormer te exporteren en te importeren in de nieuwe?

Relevante software en hardware die ik gebruik
SolarEdge SExK en de SolarEdge app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hier heb ik nog niks over gevonden. Alle informatie gaat over de eerste keer gebruik van de app bij een enkele omvormer.

Beste antwoord (via Astie op 04-08-2023 16:41)

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Smoke

Maverick Reploid

Het enige wat je installateur hoeft te doen is op het bestaande monitoringsportaal het oude serienummer vervangen door het nieuwe serienummer, alle data blijft dan gewoon bewaard. Zelf hoef je hier normaalgesproken niks voor te ondernemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 09:50
De omvormer registreren in je account zal de installateur moeten doen. Volgens mij kun je de gegevens niet overzetten. Je zal dan moeten kijken of het mogelijk is om de geschiedenis te downloaden en te bewaren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Smoke

Maverick Reploid

Het enige wat je installateur hoeft te doen is op het bestaande monitoringsportaal het oude serienummer vervangen door het nieuwe serienummer, alle data blijft dan gewoon bewaard. Zelf hoef je hier normaalgesproken niks voor te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Contact gehad met de installateur. Die hebben alles omgezet maar toch blijft mijn omvormer op status: uit staan.
Bleek de landcode verkeerd te zijn, zoals ik kon zien bij de foutstatus.
Nu hebben ze alles goed gezet en zien ze aan hun kant weldegelijk opwekking via de omvormer maar mijn app blijf op 0 staan.
We wachten het weer af.

Bedankt voor jullie berichten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astie
Inmiddels werkt alles weer goed. Bedankt voor jullie reacties.
Topic mag gesloten worden!