Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banderas76
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14-08-2023
Beste allen,

Ik ben recent verhuisd naar een vrijstaande woning. Ben net terug uit vakantie . Gemerkt dat ik gedurende de maand afwezigheid 15m3 gas verbruikt heb. Heb een Bulex Fas 45. Na lange zoektocht zie ik dat het zou kunnen liggen aan ecostand/comforstand. Maar na nazicht in handleiding vind ik hier niets van terug. Wie kan me hiermee helpen?

In bijlage wat foto s van de installatieAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6NRPCnNvW71HEqB8Y34u89WonU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ca7SuOVuR5dmE53iyUG3ILIW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0gqSkPUostn59cCHDZtuJYXXF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcHdzFiOhVDfBB1cxcXmCfWw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vf_CoMeXcKIemJz--aVGQlDVOy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9pXlDrsFFhr6uRJYtXBrifg.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Banderas76 op 04-08-2023 08:38)

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:27
In de handleiding zie ik iets staan over vorstbeveiliging welke de temperatuur op 30 graden houdt. Kan het zijn dat dit het verbruik kan verklaren? 15/30=0,5 m3 per dag, dat lijkt mij geen ongewoon getal. Dit is namelijk wat onze ketel ook doet in standby.

Hoi

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
Is dat een indirect gas gestookte boiler (door de CV dus)?

[ Voor 17% gewijzigd door Ronald op 04-08-2023 07:55 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:27
In de handleiding zie ik iets staan over vorstbeveiliging welke de temperatuur op 30 graden houdt. Kan het zijn dat dit het verbruik kan verklaren? 15/30=0,5 m3 per dag, dat lijkt mij geen ongewoon getal. Dit is namelijk wat onze ketel ook doet in standby.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banderas76
Ah ok dan hoef ik me dus geen zorgen te maken en kan er weinig aan verholpen worden zeker! Dikke Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31

_Arthur

blub

Banderas76 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:46:
Na lange zoektocht zie ik dat het zou kunnen liggen aan ecostand/comforstand.
Een dergelijke stand zorgt er voor dat er altijd warm-tap-water beschikbaar is. 24/7. Dus dat er sneller warm water uit de kraan komt.

Ik heb die stand bij mijn CV-ketel uitgezet; dan maar ietsjes langer wachten op warmwater, ipv 15m3/maand voor jan-snot wegstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:55

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Volgens mij heeft @Ronald daar helemaal gelijk. Ofwel, je CV staat dat vat rechts op temperatuur te houden. Als je lang weg gaat zou je de hele SWW (Sanitair Warm Water) uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
0.5m3 is wel heel veel...dat gebruik ik met twee personen per dag om te douchen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herw76
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09 10:48
Banderas76 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:46:
Beste allen,

Ik ben recent verhuisd naar een vrijstaande woning. Ben net terug uit vakantie . Gemerkt dat ik gedurende de maand afwezigheid 15m3 gas verbruikt heb. Heb een Bulex Fas 45. Na lange zoektocht zie ik dat het zou kunnen liggen aan ecostand/comforstand. Maar na nazicht in handleiding vind ik hier niets van terug. Wie kan me hiermee helpen?

In bijlage wat foto s van de installatie[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit de lucht aanzuig buis van de cv-ketel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banderas76
_Arthur schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:24:
[...]

Een dergelijke stand zorgt er voor dat er altijd warm-tap-water beschikbaar is. 24/7. Dus dat er sneller warm water uit de kraan komt.

Ik heb die stand bij mijn CV-ketel uitgezet; dan maar ietsjes langer wachten op warmwater, ipv 15m3/maand voor jan-snot wegstoken.
Ja ok maar ik vind nergens waar ik dit kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banderas76
Herw76 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:14:
[...]

Ziet er mooi uit de lucht aanzuig buis van de cv-ketel :'(
Wat bedoel je hiermee want ben een leek op dat vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Dat het niet heel handig is om de aanzuigleiding van de CV gewoon los bij een roostertje uit te laten komen. Die zou netjes verse lucht direct van buiten moeten kunnen aanzuigen. Zeker als er al zo'n lange buis aan zit is het niet aan te raden het op deze manier te doen. Ook is de beugeling niet in orde.

Ik denk niet dat deze de komende controle door de keuring heen komt.

[ Voor 47% gewijzigd door happysan op 04-08-2023 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31

_Arthur

blub

Welke merk & type thermostaat heb je aan je ketel hangen? Mogelijk dat daar het warm-tapwater iets in te stellen is.
Banderas76 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:55:
Wat bedoel je hiermee want ben een leek op dat vlak?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omg7RIUNbms8rnkXhKcbfecrDXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNxaViRxzhrZPaEQ1fSBHWTT.jpg?f=fotoalbum_large

Dat de aanzuig niet direct van buiten komt, maar dus achter dat roostertje begint.
Pagina: 1