Verschillende modellen Krups evidence espressomachines

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
Aangezien mijn Philips espressomachine stuk is ben ik op zoek naar een nieuwe. Mijn oog is gevallen op de Krups evidence serie, met een kleine voorkeur voor de variant met rvs front paneel. Echter wat me niet echt duidelijk wordt, zit er qua techniek en dus de koffie die je eruit krijgt verschil tussen de verschillende evidence modellen?

Dat er bij bij sommige modellen meer koffie soorten beschikbaar/geprogrammeerd zijn en dan bediening net ietsje anders (maar toch ook weer grotendeels hetzelfde), dat vind ik niet spannend. Bij sommige zie ik echter dat je de maastand in slechts 3 standen kan zetten en bij andere 5 (plus nog tussenstapjes tussen die 5). Dus vraag ik me af zit er daadwerkelijk verschil in techniek en is de één merkbaar beter/slechter dan de ander?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:36
Misschien handig om de modellen te vernoemen over welke je het hebt? ( met evt linkjes erbij )

Nu valt er niet veel over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En waarom je voor zo’n soort machine kiest en dan specifiek de Krups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
Die lijst is enorm van verschillende types (waarbij vooral veel nummers alleen een kleurverschil aangeven). Maar zoals gezegd is 1 voorbeeld van een verschil wat ik zie dat je bij de ene de maalstand in 3 standen kan instellen en bij sommige andere 5 (met tussenstapjes dus 9 standen totaal).
  • Evidence Plus EA894T
  • Evidence EA8918
  • Evidence EA891D
  • Evidence EA891C
  • Evidence eco-design ea897b
  • Etc.
En waarom ik voor zo'n type kies? Heb hiervoor een philips gehad en die koffie smaakte prima, alleen snel kapot erg veel herrie en de losse zetgroep heeft het nodige onderhoud nodig (losse groep vinden veel mensen een voordeel, ik vind een vaste groep die zichzelf reinigt eigenlijk een lui voordeel :) )
Andere redenen: prijs, design en het gemak om melkspecialiteiten te zetten.