Toon posts:

nog steeds geen ip van chello op nieuwe router

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
gisteren ook al een post gedaan [topic=219129/1/25]
zonder suc6.
heb al geprobeerd de firewall uit te zetten door in linuxconf bij zoiets als opstart servicen firewall op disabled te zetten.. maar helaas zonder resultaat.
als ik nu de kabel modem utp in de nic douw en hem op dhcp zet krijg ik bij het opstarten de foutmelding: "Determining ip information for eth0......Operation failed".
dit zij hij gister nog niet.. ( heb geen idee waarom.. misschien omdat de vuurmuur nu uit staat)
Ik weet niet of de nic wel uberhaupt een dhcp broadcast request verstuurd ja of nee.

Verwijderd

Ga eens tcpdump op die interface draaien en bekijk wat er gebeurt zodra je een request doet.

Mocht het alleemaal niet lukken dan kan je de helpdesk bellen en vragen om een arp-reset op je kabelmodem. Iemand van de technische dients zal dan in een paar uur (als ze er tijd voor hebben) op afstand je kabelmodem resetten. Vervolgens moet het gewoon werken.

Verder is het de bedoeling dat je dus gewoon in dat topic verder gaat, dit heet dubbelposten. Temeer, daar het probleem nog precies hetzelfde is.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 22:22
Gebruikt je router dezelfde NIC als bij installatie van Chello? Een ander MAC adres werkt namelijk niet.

En als het dezelfde NIC is, dan is je eerste test het uitzetten van de firewall functies. Dan weet je of daar het probleem in zit.

Voor de rest zijn er voor 'repliers' nog slechts 9844763764775885 en nog wat mogelijke problemen om op te noemen. Succes dus met wat meer experimenteer werk en specificaties van de wijzigingen t.o.v. een werkende situatie. >:)

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zie ook: [topic=219129/1/25] ;)

Dicht.

Dit topic is gesloten.