Scherm “Afbeelding invoegen” werkt niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:10
Sinds enige tijd kan ik in Safari (en in Chrome) op mijn iPad in een post geen afbeelding meer invoegen. Als ik dat probeer komt wel de pop-up met het overzicht van de recent toegevoegde afbeeldingen maar het kadertje links bovenaan waar je normaal een + ziet en je met een klik daarop een afbeelding kan toevoegen is nu alleen een wit vlakje zichtbaar.

Ergo… kan geen afbeelding in dat overzicht toevoegen en dus ook niet die afbeelding dan invoegen in een post. Irritant.

Op desktop werkt het prima.

Graag fixen.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Heeft je browser wel de juiste permissies (toegang tot bestanden en je camera)?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
crisp schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:58:
Heeft je browser wel de juiste permissies (toegang tot bestanden en je camera)?
Jazeker. Het heeft ook altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb zojuist in browserstack getest met zowel een iPad 9 als 10 in Safari en Chrome, maar ik kan dit niet reproduceren. Ik heb dus geen flauw idee wat er bij jou misgaat.

Ik ben wel heel benieuwd of er meer mensen zijn met een iPad die hier tegenaan lopen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
@crisp

Dit is wat ik zie op de iPad bij invoegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQYK04yd5RoKAJIq1VfccFerlTM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bkjrF6JnMEhmxC0ImDwCsMTf.png?f=user_large

In die rode cirkel hoort dus die tegel te zitten met het + teken om een afbeelding in dat overzicht toe te voegen.

(In dit screenshot heb ik witte vlakken over de foto's gezet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ernstoud schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:41:
@crisp

Dit is wat ik zie op de iPad bij invoegen:

[Afbeelding]

In die rode cirkel hoort dus die tegel te zitten met het + teken om een afbeelding in dat overzicht toe te voegen.

(In dit screenshot heb ik witte vlakken over de foto's gezet.)
Dat had ik begrepen ja, maar ik krijg gewoon het blauwe vlak met een plus te zien. Ik weet dus niet waarom het bij jou niet werkt.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gaat hier op iPad en Safari ook goed. V16.6.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Is de inhoud van die pop-up "Afbeelding invoegen", dus alle thumbnails daarin, te legen op de een of andere manier? Wellicht dat dat de oplossing voor mij is.

Net nog even Firefox op de iPad geprobeerd... zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ernstoud schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:14:
Is de inhoud van die pop-up "Afbeelding invoegen", dus alle thumbnails daarin, te legen op de een of andere manier? Wellicht dat dat de oplossing voor mij is.
Dat zou technisch niet uit moeten maken.
Net nog even Firefox op de iPad geprobeerd... zelfde resultaat.
Elke browser op een iOS device maakt (verplicht) gebruik van de Safari browserengine, dus dat is op zich niet zo vreemd. Welke iPad en welke versie iOS heb je precies?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
iPad A2270, dat is modelreeks uit 2020.
iPadOS 14.8.1

Is dus al wat oudere versie iPadOS. Heb nl. hele slechte ervaringen met niet de meest courante versie iPad naar de laatste versie iPadOS brengen. Al drie keer gehad dat ik de iPad daarna in de kliko kon doen... werd traag, crashes etc.

Maar goed... tot voor een week werkte het prima. Dus met iPadOS heeft het weinig te maken lijkt me.

Ik heb al in Settings alle webdata van tweakers.net geleegd, maakt geen verschil.

Heb het gevoel dat als ik dat "Afbeelding toevoegen" overzicht zou kunnen legen het probleem wel eens weg zou kunnen zijn. Waar wordt dat overzicht bijgehouden? In de iPad of ergens in de back-end van tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ernstoud schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:35:
iPad A2270, dat is modelreeks uit 2020.
iPadOS 14.8.1

Is dus al wat oudere versie iPadOS. Heb nl. hele slechte ervaringen met niet de meest courante versie iPad naar de laatste versie iPadOS brengen. Al drie keer gehad dat ik de iPad daarna in de kliko kon doen... werd traag, crashes etc.

Maar goed... tot voor een week werkte het prima. Dus met iPadOS heeft het weinig te maken lijkt me.
Ik zal maandag nog eens testen met een oudere versie iPad OS :)
Ik heb al in Settings alle webdata van tweakers.net geleegd, maakt geen verschil.

Heb het gevoel dat als ik dat "Afbeelding toevoegen" overzicht zou kunnen legen het probleem wel eens weg zou kunnen zijn. Waar wordt dat overzicht bijgehouden? In de iPad of ergens in de back-end van tweakers.net?
Dat staat in onze backend, en technisch staat dat overzicht los van de upload-functionaliteit.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
crisp schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:13:
[...]

Ik zal maandag nog eens testen met een oudere versie iPad OS :)

[...]

Dat staat in onze backend, en technisch staat dat overzicht los van de upload-functionaliteit.
Kun jij bij dat back-end? Is het zo dat als je dat daar zou legen alle plaatjes ook uit de forum threads verdwijnen? Als alleen deze thumbnails verdwijnen en dus niet de volledige plaatjes in de forum threads dan zou jij eens een of meerdere van die thumbnail plaatjes uit de back-end kunnen verwijderen.

Heb nog een iPad mini 5 met iPadOS 15, daar gaat het goed, maar tot voor kort ging het dus ook goed op degene waar het nu fout op gaat.

Het is dus puur dat die button linksboven ontbreekt. Ik kan foto’s uit dat overzicht wel gewoon toevoegen en foto’s die ik met de desktop toevoeg komen gewoon ook op de iPad in dit overzicht.

Lijkt er op dat in de JavaScript code om dat overzicht te tonen er bij mij wat fout gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik kon het inderdaad reproduceren met iOS versie 14. Het bleek een height-bugje in Safari te zijn (en Chrome gebruikt op iOS verplicht ook de Safari engine) waardoor het uploadkader niet zichtbaar was. Ik heb dat nu anders opgelost waardoor deze nu wel zichtbaar zou moeten zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Helemaal geweldig! Dank je wel. Fijn, zo oplossing gericht meedenken. Kudo’s.

_/-\o_

Pagina: 1