Railverlichting met individuele spot aansturing mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Luckey
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-01 09:45
Beste,

Momenteel ben ik druk bezig om hier de hele beneden verdieping te verbouwen. Hierbij komt de keuken en eettafel op een andere plaats in huis dan waar het nu staat. Nu hoort hier ook een nieuwe lichtplan bij en dit zou ik graag uitvoeren middels een railverlichtingssysteem. Graag zou ik een 2-fase railverlichting toepassen die voor elke fase 1 aparte dimmer en een extra aan uit schakelaar(hotelschakeling) heeft. Echt kom je dan uit op 4 schakelaars voor 2 lampen, dat vind ik eigenlijk wat veel. Nu was mijn vraag of het eventueel mogelijk is om philips hue spots in de railverlichting te maken en deze per zone aan elkaar te koppelen. Zodat je deze via een app of afstandbediening kunt bedienen.

• Koning Bolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-12 11:44
Gewoon een 1 fase spanningrail met standaard gu10 spot mogelijkheid en dan “ smart spot “ bijv. Philips hue er in en je kunt iedere spot afzonderlijk bedienen , dimmen etc.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:41
Hue heeft ook een railsysteem, perifo. Daarbij zijn alle lampen afzonderlijk te bedienen, of in zone.
Ik vermoed dat het wel duurder is dan een klassiek railsysteem waar je hue lampjes indraait.
Let wel, als je het klassiek railsysteem doet, als je dan gebruik maakt van een klassieke schakelaar, staan je lampen uit, en heeft je app/afstandsbediening geen invloed meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Arator op 04-08-2023 23:54 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier