[chromecast] Installeren in ziekenhuisafdeling (pediatrie) ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:10
Hallo,

Wie kan me helpen? Ik ben kinderverpleegkundige in Antwerpen en ik zou graag in elke patiëntenkamer een chromecast installeren (in samenspraak met mijn leidinggevende natuurlijk)

Waarom? Vroeger was er onder elke tv een dvd speler en men had dus een afstandsbediening voor de tv en de dvd speler.
Sinds 2 jaar hebben we een nieuw oproepsysteem van Televic (belletje dus) waarmee de patiënten/ouders ons kunnen bellen maar ook de tv bedienen.
Probleem is dat men met dit oproepsysteem de TV niet meer kan volledig bedienen en ook geen usb stick kan gebruiken. Men kan namelijk met dit oproepsysteem niet meer de bron selecteren. En tv aanzetten, zender kiezen en volume veranderen.
Dvd spelers zijn ook verouderd, dvd's komen bekrast terug of zelfs kwijt.

Ik dacht dus aan een mediaspeler zoals chromecast met afstandbediening.
Maar hoe kan ik dit nu regelen voor 26 tv's?
Casten is niet mogelijk denk ik. We hebben voor de ouders/bezoekers 1 open netwerk zonder paswoord. Chromecast weet zo natuurlijk niet waar het naartoe moet casten.
Dus er
Is gastmodus mogelijk? https://support.google.com/chromecast/answer/6109292?hl=nl
(ik moet nog een chromecast testen)

Heeft iemand een idee of Netflix/Disney een soort van abonnement aanbiedt voor een hele groep mensen? Dus 1 login voor 26 mensen, een soort van bedrijfslogin?... :X Ik weet dat dit waarschijnlijk onmogelijk is..

Zijn er nog andere ideeën? Andere apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De Chromecasts hebben een naam, die stel je in bij eerste gebruik en eventueel reset je die aan het einde van de dag. De naam kan je dan toch het kamernummer laten zijn? :) Het streamen van Disney+, Netflix, HBO Max, SkyShowtime en whatever laat je dan toch aan de patiënt? :) De patiënt kan dan ook verder met de eigen kijkhistorie.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2023 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
CH4OS schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:13:
De Chromecasts hebben een naam, die stel je in bij eerste gebruik en eventueel reset je die aan het einde van de dag. De naam kan je dan toch het kamernummer laten zijn? :) Het streamen van Disney. Netflix, HBo, SkyShowtime en whatever laat je dan toch aan de patiënt? :) De patiënt kan dan ook verder met de eigen kijkhistorie.
Tja niet elke patiënt heeft het zo breed en heeft al een abonnement. Daarom wou ik toch wat entertainment ik de kamer aanbieden voor elke patiënt.
Op het einde van de dag resetten of per patiënt? Daar gaan we vrees ik geen tijd voor hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Cowboy_Henk op 03-08-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:56
Cowboy_Henk schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:36:
[...]

Tja niet elke patiënt heeft het zo breed en heeft al een abonnement. Daarom wou ik toch wat entertainment ik de kamer aanbieden voor elke patiënt.
Op het einde van de dag resetten of per patiënt? Daar gaan we vrees ik geen tijd voor hebben.
YouTube staat genoeg content op
IPTV van thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 09:38
Netflix biedt in ieder geval geen hospitality-abonnementen aan, hun standpunt is: gasten gebruiken hun bestaande abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 22:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat kan je in het nieuwe systeem wel als bron gebruiken? Je kan geen bron veranderen zeg je? Of is het nu alleen nog maar een oproep systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cowboy_Henk schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:36:
Maar met een Chromecast biedt je alleen een gemakkelijke mogelijkheid om een stream op een apparaat te krijgen. Je zult met een smartphone of tablet dan een Chromecast moeten instellen op een stream. Ook patienten zullen dan wel proberen de Chromecasts van naam te veranderen. Wil je dat dus herkenbaar houden, moet je tijd steken in onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Mr_gadget schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:12:
Wat kan je in het nieuwe systeem wel als bron gebruiken? Je kan geen bron veranderen zeg je? Of is het nu alleen nog maar een oproep systeem?
Je kan de bron niet meer veranderen. TV heeft ook usb ingang voor bvb usb stick met filmpjes maar dat is dus niet meer selecteerbaar.
Maar als een hdmi apparaat is aangesloten en de power van dit apparaat gaan aan dan gaat het door CEC wel over naar hdmi kanaal van dit apparaat. Daarom dacht is dus aan een extern hdmi apparaat.

Misschien een soort apparaatje met usb ingang maar die dan toch met hdmi verbonden is?
Ik heb thuis een nvidia shield waarmee dit kan maar dat is toch te duur voor 26 tv's.

Ik heb eens gegoogled en blijkbaar bestaat er toch zoiets als dit
https://www.sonifihealth.com/staycast/

"Watching favorite entertainment and familiar content provides patients comforting positive distraction that helps reduce anxiety, stress and pain perception.

With STAYCAST®, patients use their own personal device to stream content — from Netflix, YouTube and 2000+ other apps — to the in-room TV, easily and securely."

En in dit hotel is het geïmplementeerd
https://www.meritonsuites.com.au/staycast/

"STAYCAST™ is now available for use at Meriton Suites. Powered by Google Chromecast, this innovative service enables a home-away-from-home experience in which you can stream content from 1000+ apps to the in-room TV using an iOS or Android mobile device.

With STAYCAST™, you do not need to enter any personal information into the TV. Simply connect your mobile device in-room TV, using our free unlimited Wi-Fi, then follow the on-screen instructions – no additional apps are required."

Dit lijkt me echt iets wat we nodig hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Cowboy_Henk op 03-08-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 22:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Een raspberry pi heeft hdmi cec en usb. Maar de vraag is of je dit wil ondersteunen? En of het andere systeem niet beïnvloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 21:39
Grote kans dat dit niet gaat werken op het gasten Wifi-netwerk indien 'Client Isolation' aanstaat.
Ik zou het eerst even gaan testen met één Chromecast.
Zie ook: https://support.google.com/chromecast/answer/3213084?hl=nl

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-07 23:00
Misschien een goede vraag voor de lokale IT afdeling? Die willen het vast weten als er potentieel 26 internetstreams tegelijk in gebruik genomen gaan worden, laat staan dat er 26 hardwaredingen aan ziekenhuishardware gehangen gaat worden. 🤷🏼‍♂️

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
iamerwin schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:51:
Misschien een goede vraag voor de lokale IT afdeling? Die willen het vast weten als er potentieel 26 internetstreams tegelijk in gebruik genomen gaan worden, laat staan dat er 26 hardwaredingen aan ziekenhuishardware gehangen gaat worden. 🤷🏼‍♂️
Hierin heb je groot gelijk en ik ga dat zeker doen.
Ik wou maar even mijn licht opsteken eerst hier.

Ik ga het eens proberen met een chromecast met Google TV en dit in modus zetten '
Alvast bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 12:41
CH4OS schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:01:
[...]

Maar met een Chromecast biedt je alleen een gemakkelijke mogelijkheid om een stream op een apparaat te krijgen. Je zult met een smartphone of tablet dan een Chromecast moeten instellen op een stream. Ook patienten zullen dan wel proberen de Chromecasts van naam te veranderen. Wil je dat dus herkenbaar houden, moet je tijd steken in onderhoud.
Dit is niet waar, met de nieuwste chromecast (met afstandbediening) heb je eingelijk gewoon een androidtv in huis. Mensen kunnen dan inloggen op de betaalde diensten, of gebruik maken van de gratis dienten (youtube enz.) evt kunnen er ook nog spelletjes op gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Robin8821 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:02:
Dit is niet waar, met de nieuwste chromecast (met afstandbediening) heb je eingelijk gewoon een androidtv in huis. Mensen kunnen dan inloggen op de betaalde diensten, of gebruik maken van de gratis dienten (youtube enz.) evt kunnen er ook nog spelletjes op gezet worden.
Ah, ik ben inderdaad de oudere Chromecastss gewend. Maar om dan elke keer zo'n Chromecast te resetten en opnieuw te installeren en instellen, is met veel bedden / plekken redelijk onbegonnen werk, lijkt me. ;)
Pagina: 1