Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop. Mijn huidige is al weer heel wat jaren oud. (Nog met een GTX970)
De laatste tijd veel gelezen en een samenstelling gemaakt. Nu hier om inzichten en advies te krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast gaming, de bekende titels, zal ik ook Lightroom voor fotobewerking en editors voor modding gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1800-2000, Ik ben van plan om zelf te gaan bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, Logitech g29 en geluidsboxjes neem ik mee. Net als een LG 1440p monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Processor met voldoende Rekenkracht om de editor taken te doen. Daardoor keuze intel.
Een goede videokaart voor het gamen zodat ik weer jaren vooruit kan. Zie de tabel hieronder voor mijn samenstelling.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor intel en Nvidia. Sta open voor andere suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een normaal verbruiksniveau en relatief stil. Hoeft niet muisstil te zijn.
Ga je overklokken?
Niet de planning. Ik wil wel de cpu undervolten vanwege het verbruik en de temperatuur.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van mijn opzet? Passen ze bij elkaar?
Is er een mogelijke bottleneck?
Wat zou anders kunnen of beter zijn?
Ik kijk uit naar de reacties om uiteindelijk mijn nieuwe pc volledig samen te stellen.
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop. Mijn huidige is al weer heel wat jaren oud. (Nog met een GTX970)
De laatste tijd veel gelezen en een samenstelling gemaakt. Nu hier om inzichten en advies te krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast gaming, de bekende titels, zal ik ook Lightroom voor fotobewerking en editors voor modding gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1800-2000, Ik ben van plan om zelf te gaan bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, Logitech g29 en geluidsboxjes neem ik mee. Net als een LG 1440p monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Processor met voldoende Rekenkracht om de editor taken te doen. Daardoor keuze intel.
Een goede videokaart voor het gamen zodat ik weer jaren vooruit kan. Zie de tabel hieronder voor mijn samenstelling.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor intel en Nvidia. Sta open voor andere suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een normaal verbruiksniveau en relatief stil. Hoeft niet muisstil te zijn.
Ga je overklokken?
Niet de planning. Ik wil wel de cpu undervolten vanwege het verbruik en de temperatuur.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van mijn opzet? Passen ze bij elkaar?
Is er een mogelijke bottleneck?
Wat zou anders kunnen of beter zijn?
Ik kijk uit naar de reacties om uiteindelijk mijn nieuwe pc volledig samen te stellen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700KF Boxed | € 410,71 | € 410,71 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 EAGLE OC 12G | € 649,- | € 649,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 FX | € 131,98 | € 131,98 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15S chromax.black | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF556C36BBEK2-16 | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 116,42 | € 116,42 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 76,21 | € 152,42 |
| Totaal | € 1.905,32 | |||