Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baan123
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-07 11:35
Hoi Tweakers!

Ik zoek eigenlijk naar een beetje carriereadvies. Ik zit in de IT, en heb ondertussen iets meer dan 5 jaar werkervaring. Hoewel ik studeren (HBO en MSc) echt leuk vond, heb ik eigenljk tot zover moeite gehad met leuk vinden van m'n full-time baan. Aan de materie ligt het niet: ik doe in het weekend nog steeds hobby projectjes, en ik houd mijzelf ook op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Ik heb 4.5 jaar voor mijn eerste werkgever gewerkt. Dit was in principe een prima baan, maar ik vond dat de uitdaging ver te zoeken was. De relatie met de werkgever was wel goed: gedurende mijn loopbaan daar heb ik in twee verschillende teams gewerkt, waarbij het laatste team een aardige match was en ik mijn ei kwijt kon. Uiteindelijk wilde ik toch eens wat anders proberen, gewoon voor mijn eigen ontwikkeling. In Oktober afgelopen jaar ben ik dus voor een nieuwe werkgever gestart. Dit was een totale ommezwaai: totale chaos en onduidelijke communicatie. Ik overwoog tijdens mijn proeftijd al weer te stoppen omdat het niet goed voelde, maar wilde het toch wat langer de kans geven. Echter ging het bedrijf in Februari falliet, waarna ik geforceerd werd om iets nieuws op te zoeken. Omdat ik tot zover nog geen match heb gevonden waar ik echt energie van kreeg, heb ik besloten om software consultancy in te gaan, immers kan een kijkje in verschillende keukens geen kwaad. Ik kon starten in maart dit jaar, en heb gedurende mijn periode "op de bank" echt een leuke tijd gehad: divers team, veel terugkoppeling, veel nieuwe dingen geleerd en snel resultaat. Heerlijk!

Uiteraard wilde mijn werkgever alleen wel dat ik snel op een facturabele klus zou komen. Tijdens de sollicitatie maakten ze duidelijk dat ik een opdracht gewoon kon afwijzen indien die mij niet aanstond. Dit bleek wel wat lastiger toen ik dat daadwerkelijk deed bij hun eerste voorstel (solo job).. De tweede opdracht klonk een stuk interessanter, maar nu ik er een goede twee maanden zit ben ik eigenlijk heel ongelukkig. Ik werk (buiten de verwachting) grotendeels alleen en het werk voelt als een onderzoek (terwijl ik juist praktisch ingesteld ben). Geen sprints, enkel een lang traject.

Ik hou niet van de handoek in de ring gooien, maar 't leven is te kort om ongelukkig te zijn in je werk. Waar ik onzeker over ben, is of het aan mij ligt (voel me mentaal niet helemaal best, maar dat kan ook aan werk liggen) of aan de werkgever. Het afgelopen jaar was wat rommelig qua werk (twee switches, al was 1 geforceerd), dus ontslag nemen voelt niet helemaal goed. Ik zit in consultancy, dus ik zou het gewoon bij m'n werkgever kunnen aankaarten. Echter voel ik veel frictie, omdat ze bij de eerste klus die ik afwees echt heel moeilijk deden. Daarnaast hebben ze ook niet 1 2 3 wat anders, dus ik zit volgens mij voorlopig wel vast bij de huidige klant.

Ook voel ik me ook schuldig tegenover de klant waar ik nu zit: Ik doe echt mijn best om me te focussen, maar mijn output is gewoon niet heel hoog omdat ik niet lekker met mensen kan sparren en geen energie krijg van de materie. Er zijn momenten dat ik even snel iets kan prototypen, en dan spike ik weer echt even qua productiviteit. Echter zijn die momenten er mijn inziens te weinig.

Aan de hand van mijn ervaringen met werk krijg ik de indruk dit mijn behoeftes zijn:
- meetbare progressie: taken die je binnen een sprint kan afronden. (SMART)
- divers werk: ik hou van horizontaal groeien ipv de diepte in gaan. Daarnaast een hekel aan handmatig werk (devops/automatisering gaat me daarom goed af)
- werken in teams: Ik vind het fijn om samen met een team aan iets te werken. Ik hou van sparren en vaak krijg ik hele goede ideeen als ik met mensen samenzit
- communicatie: binnen de IT wereld heb ik het idee dat ik hier meer dan gemiddeld energie uithaal dan anderen. Ik vind het fijn om (high-level) discussies in te gaan en met opdrachtgevers te praten.
- ik heb altijd volgehouden dat ik met moeilijke materie wil werken (wellicht probeerde ik mezelf te bewijzen), maar ik begin te realiseren dat ik mezelf hier eigenlijk mee in m'n voet schiet. Moeilijkere materie betekent vaak wat meer onderzoek en minder bewezen technieken gebruiken. Eigenlijk vind ik dat helemaal niet leuk: ik wil gewoon dingen maken!

Waar ik dus eigenljk advies in zoek, is wat ik het beste kan doen in de huidige staat van zaken. Ik heb mijn inziens de volgende opties:
1. Aankaarten bij manager: Waarschijnlijk gaan ze pushen op het "een kans geven". In elk geval zal ik bij de klant blijven totdat ze wat anders hebben gevonden (wat wel even kan duren, en in die tijd verspil ik resources van de klant).
2. Zelf opzoek gaan naar wat anders, en ontslag nemen op het moment dat ik wat nieuws heb gevonden wat wel aan mijn eisen voldoet. Enigzins drastisch, maar ik heb het idee dat ik beter kan zoeken naar wat ik wil, dan mijn werkgever dat kan. Consultancy klonk leuk, maar ik ben niet impressed so far.
3. Mijn huidige opdracht langer de kans geven. Dit kan wel, maar ik voel me al wat schuldig dat ik niet zo veel voortgang maak hier. Ik zou het liefst gewoon eerlijk naar de klant toe zijn.

Optie 2 voelt het meest bevrijdend, maar dan blijft nog steeds de vraag of ik dan niet weer tegen dezelfde issues ga aanlopen. Hoe kan ik proberen te voorkomen dat ik weer in hetzelfde schuitje beland? Misschien heb ik gewoon pech gehad met werkgevers, maar het kan natuurlijk ook aan mijn attitude liggen. Bij voorbaat bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:44
En overleggen bij de klant over mogelijke verbeterpunten ?

Als ik in mijn team een consultant heb werken verwacht ik van die persoon, naast het werk waar hij/zij voor is ingehuurd om mij ook te adviseren op verbeterpunten die hij/zij ziet binnen mijn team of het werk wat we doen en een voorstel doet voor deze verbeterpunten. Ik ben ook altijd eerlijk om te bekennen aan een consultant dat wij echt niet de wijsheid in pacht hebben en alles op de meest perfecte manier doen en dat ik absoluut open sta voor verbeterpunten. Uiteraard wel haalbaar binnen de mogelijkheden ;)

Wellicht is dat een optie ? Dat je aan je inhurende manager een voorstel doet, op een open manier met mogelijke verbeterpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baan123
@nextware Ik heb de inhurende manager reeds benaderd over de uitdagingen die ik heb met in m'n eentje aan deze klus werken. Ik heb voorgesteld om een dagelijkse standup te doen om op die manier transparant te communiceren wat de status is en wat de problemen zijn. Dit is iets wat we sinds een week hebben toegevoegd aan onze werkwijze.

Het feit blijft dat ik de materie gewoon erg pittig vind, en gezien het research driven is, kan ik geen bestaande oplossingen raadplegen/ombouwen tot iets in mijn voordeel. Dit manifesteert zich in het feit dat ik gewoon niet goed kan focussen, omdat ik niet duidelijk kan krijgen wat de volgende stappen zijn. Ook werk ik gewoon beter in een groter team en ik was onterecht in de veronderstelling dat ik in een team zou gaan werken.

Ik heb gewoon het idee dat een solo opdracht niet goed bij mij aansluit als ontwikkelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 04:44
baan123 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:47:
@nextware Ik heb de inhurende manager reeds benaderd over de uitdagingen die ik heb met in m'n eentje aan deze klus werken. Ik heb voorgesteld om een dagelijkse standup te doen om op die manier transparant te communiceren wat de status is en wat de problemen zijn. Dit is iets wat we sinds een week hebben toegevoegd aan onze werkwijze.

Het feit blijft dat ik de materie gewoon erg pittig vind, en gezien het research driven is, kan ik geen bestaande oplossingen raadplegen/ombouwen tot iets in mijn voordeel. Dit manifesteert zich in het feit dat ik gewoon niet goed kan focussen, omdat ik niet duidelijk kan krijgen wat de volgende stappen zijn. Ook werk ik gewoon beter in een groter team en ik was onterecht in de veronderstelling dat ik in een team zou gaan werken.

Ik heb gewoon het idee dat een solo opdracht niet goed bij mij aansluit als ontwikkelaar.
Dan denk ik dat je inderdaad het beste je manager van je werkgever toch even kan polsen met de zaken waar je mee zit. Wellicht afspreken dat men op zoek gaat naar een andere opdracht en dat je in de tussentijd probeert zo goed mogelijk de huidige klant van dienst te zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:31
Werk je in de consultancy, of in de detachering? De termen worden nog wel eens door elkaar gehaald, klinkt in ieder geval dat je op je huidige opdracht gedetacheerd zit.

Binnen de detachering heb je goede en slechte detacheerders. Als je in maart in dienst bent gekomen, en nu 2 maanden op je opdracht zit, dan heb je als ik me niet vergis zo'n 3 maandjes bank gehad. Een goede detacheerder luistert naar wat je wilt en zal ook om die redenen een nee voor een opdracht accepteren. Echter betreft het altijd nog wel een bedrijf, dus als je wat langer op de bank zit dan zal je detacheerder toch wat harder gaan pushen dat je een opdracht accepteert (maar wel altijd in goed overleg, dit stukje tekst zou in dat geval je niet onbekend in de oren moeten klinken). Een slechte detacheerder zal je de hemel beloven, maar puntje bij paaltje niets waarmaken: je zult geld moeten verdienen, al het andere is meer bijzaak. En dan krijg je inderdaad strubbelingen als je tegen een opdracht nee zegt (zelfs met goede reden).

Je zit nu 2 maanden op een opdracht, dat is op zich lang genoeg om het een kans te geven. Helaas is het vaak zo dat in de detachering/consultancy de opdracht in de praktijk anders uitpakt dan wat er op de omschrijving stond. Dat is trouwens ook de reden waarom er vaak gevraagd wordt om een opdracht toch een kans te geven. Je hebt in overleg namelijk ook de mogelijkheid om er een draai ten gunste van jezelf aan te geven.

Mocht dat niet het gewenste resultaat leveren (of niet binnen een acceptabele termijn uitzicht bieden op verbetering), dan is de vervolgstap om met je werkgever om de tafel te gaan zitten. Het is meestal een stuk makkelijker om van de ene opdracht naar de andere opdracht te switchen (uiteraard wel in goed overleg met de opdrachtgever, dus verwacht niet dat je meteen weg bent). Een goede detacheerder zal hiervoor begrip hebben en samen met je naar een oplossing kijken. Dat is ook het beste moment om aan te geven wat je dan wel zoekt in een opdracht. Bij een opdracht weggaan omdat deze anders uitvalt, niet conform de opdrachtomschrjiving is of omdat hij niet bij je past is ook niet heel ongewoon. Een goede detacheerder houdt daar rekening mee en kan daarmee omgaan. Bij een slechte zal je dat niet zien.

Mocht er echt niets mogelijk zijn of je werkgever gaat (weer) moeilijk doen, dan zou ik aanraden om op zoek te gaan naar een andere werkgever en deze ervaring gebruiken om gericht te zoeken. Houdt er rekening mee dat je opdrachtgever een overeenkomst met je baas heeft, niet met jou. Dus trek je niet al te veel aan het in de steek laten van je opdracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baan123
@Chromoris Ik was in de veronderstelling dat ik in de consultancy werk. Als ik de definities er op na pluis lijkt het inderdaad meer richting detachering te gaan. "De consultant verricht de werkzaamheden niet altijd onder leiding en toezicht van de opdrachtgever. Is dat wel het geval, dan is sprake van detachering.". M'n werkgever biedt nog wel een scala aan trainingen aan, en ik kan altijd contact zoeken met de andere "consultants". In de eerste maanden heb ik het ook heel erg naar m'n zin gehad, toen ik kon samenwerken met de andere consultants.

Wat je zegt klinkt mij inderdaad heel bekend. De eerste opdracht (die ze overigens pas na 1.5 maand vonden) paste gewoon echt niet bij wat ik vooraf had aangegeven. Het voelde een beetje als een easy out voor hen, om mij op een klus te krijgen. De klus die ik nu heb was ik oorspronkelijk wel enthousiast over, omdat er werd verteld dat ik in een team van 10 man te werken kwam. Achteraf heb ik de de fout gemaakt om dit niet te goed genoeg te dubbelchecken bij het intake gesprek.

Ik zal nog eens nadenken aan een alternatieve invulling, of een ander pad wat ik kan nemen. Tot zo ver heb ik voornamelijk geprobeerd om oplossingen te vinden om de opdracht als ie is tot een goed einde te brengen, maar wellicht kan ik mezelf beter toepassen elders in het bedrijf. Tot zo ver heb ik altijd niks dan lof gekregen van mijn werkgevers, dus het zou zonde zijn om te lang op een positie te zitten waar ik niet goed kan bijdragen.

Ik zal het zeker aankaarten bij m'n werkgever, mocht daar niks uitkomen. Ik heb reeds aangegeven waar ik naar opzoek ben, dus als ze weer met iets totaal anders / niet volgens beschrijving (mijn verantwoordelijkheid om dat te checken) aankomen, dan ga ik stilletjes ergens anders kijken.

En je hebt inderdaad gelijk dat mijn opdrachtgever een overeenkomst heeft met m'n werkgever. Ze laten het niet zo voelen, maar het is natuurlijk wel zo! Bedankt voor je uitgebreide comment trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baan123
nextware schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:56:
[...]

Dan denk ik dat je inderdaad het beste je manager van je werkgever toch even kan polsen met de zaken waar je mee zit. Wellicht afspreken dat men op zoek gaat naar een andere opdracht en dat je in de tussentijd probeert zo goed mogelijk de huidige klant van dienst te zijn ?
Ga ik zeker doen! Ik zal sowieso (zolang ik op de opdracht zit) mijn best doen om de klant van dienst te zijn inderdaad. Daarbij moet ik dan ook gewoon accepteren dat het nu lastig is, en dat het daarom logisch is dat ik de focus vaker verlies :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Je mist nog optie 4: het initiatief nemen om je werk zo in te richten dat je er voor jezelf en je opdrachtgever zoveel mogelijk uit kunt halen. Al die dingen die jij mist, maak er een plan van en leg jouw aanpak voor aan je opdrachtgever. Organiseer een brainstormsessie met de collega's uit je consultancy team of met anderen die je tijdens je bankzitperiode hebt leren kennen en spar erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 17:03
Net zoals de prinses een boel kikkers moest zoenen, ben ik bang dat je nog ff rond moet kijken.
Mss bij een softwarehuis dat een product of dienst aanbied? Daar heb je wel een gezamenlijk doel nl.

Bij een detacheerder is dat toch minder, daar is de omzet het gezamenlijke doel (al ben ik mss wat cynisch t.o. die uitzendbureau's)

SaaS leveranciers, medische IT of (semi-)overheid bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-10 21:06
Paar gedachtes;
1. 2 maanden is kort, het is een lastige klus en misschien voel je je wat overdonderd, maar zo'n optie 4 van @Frieda en even dubbel zoveel effort erin steken kan echt heel leerzaam zijn. Bij elke werkgever ga je een soort van relatie fases door en misschien zit je nu wel even in de 'i f*ckin' hate her' fase. Vooral dat stukje effort gaat zorgen dat je met droge ogen kunt zeggen dat je het een echte kans hebt gegeven.

2. Je mening over consultancy/detachering 'klonk leuk' is natuurlijk een mening die wel erg vroeg komt. Je hebt op de bank gezeten en 2 halve klussen gedaan. Ik zit bij een kleine club waar het bijzonder is wanneer je überhaupt op de bank zit, zit ik gewoon in een leuk team te werken en bel ik de baas op als ik ergens mee zit of mijzelf in een bepaalde richting wil ontwikkelen. Ook kennissen bij iets grotere clubs lijken soortgelijke ervaringen te hebben en spreek ik die ook geregeld over dit soort dingen, dus mocht je inhoudelijke vragen hebben hierover mag je altijd een pm sturen. Ik heb hier geen belang bij overigens, vindt het stukje 'wat bepaalt dat werknemers het naar hun zin hebben op hun klus' een interessant onderwerp.

3. Moeilijke materie solo werkt voor de een, voor de ander niet. Het resultaat vind ik vaak het beste wanneer er is samengewerkt, maar bedrijven zie je ook vaak bij dit soort innovatie 1 man erop zetten terwijl ze zelf ook weten dat een team beter is. De reden daarvoor hoef ik niet te vertellen ;)

4. Doe wat soul searching en kijk even objectief naar werk; dus stel jezelf vragen wat je zou willen in het leven en waar je naartoe wil werken, maar kijk ook vooral wat het werk nou uiteindelijk inhoudt. Je ga niet magisch aan opdrachten komen die zijn zoals je hobby projecten, er zal toch 30+ uur gewerkt moeten worden gemiddeld en wat vinden mijn leidinggevende nou eigenlijk belangrijk aan het einde van de dag. Een slechte detacheerder vindt bijv. die ene factuur het allerbelangrijkste een goede detacheerder snapt dat een blije werknemer langer factuurabel blijft en dus op de lange termijn meer opbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baan123
@Furion2000

1. Eens hoor! Ik doe in elk geval (nog steeds) mijn best om er zoveel mogelijk van te maken. Ik moest voornamelijk even ventileren, omdat ik naar mijn idee op het punt kwam, waarbij ik niet heel veel opties meer zag om mezelf toe te passen in het project. Ik zal de komende weken m'n best doen om de problemen die ik tegen kom op een andere manier te benaderen. Ik heb overigens ook nog niks negatiefs gehoord van de inhurende manager. Ik ben met name wat terleurgesteld, dat ik steeds meer tegenzin voel om aan de klus te werken omdat ik niet veel voortgang maak met de problematiek. Mijn inziens is het belangrijk om energie uit het werk te halen. Ik zal een deadline stellen voor mezelf. Mocht het dan nog steeds niet lekker zitten, dan zal ik dat gewoon aankaarten bij m'n werkgever.

2. Fair, de ene detacheerder is de andere niet. Ik had meer de verwachting dat er een grotere set beschikbare opdrachten was, waar ik uit kon kiezen. Nu kreeg ik in totaal 2 keer een optie aangeboden, met beide keren wat druk erachter. Dan kies je toch minder snel voor iets wat echt goed bij je past. Ik heb nu het gevoel dat ik beter zelf opzoek had kunnen gaan. Immers kon ik in mijn OP al een lijst met behoeftes opstellen.

4. Dat is een goede indd. Reeds mee begonnen, maar nog best een pittige uitdaging om achter te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-10 21:06
baan123 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:25:
@Furion2000

1. Ik ben met name wat terleurgesteld, dat ik steeds meer tegenzin voel om aan de klus te werken omdat ik niet veel voortgang maak met de problematiek. Mijn inziens is het belangrijk om energie uit het werk te halen.

2. Nu kreeg ik in totaal 2 keer een optie aangeboden, met beide keren wat druk erachter. Dan kies je toch minder snel voor iets wat echt goed bij je past.

4. Dat is een goede indd. Reeds mee begonnen, maar nog best een pittige uitdaging om achter te komen!
Kort uitgepikt waar ik nog op kan inhaken, maar ik gok dat je alweer wat 'rust' hebt gevonden met de eerste reacties.

1. Ging het programmeren tot nu toe altijd van een leien dakje? Komt hier over dat je wat ongemak voelt van de moeilijkheidsgraad en dat dit redelijk nieuw voor je is? If so, dan zou ik hier met volle interesse opduiken, want dan is het nou juist een kans om iets nieuws te leren! Niet een hardskill, maar een softskill van hoe blijf ik rustig als ik in die bucket met milk belandt als muis :P . Misschien kun je het probleem kleiner maken zodat je voortgang ook wat duidelijker is?

Als je in de Java/Kotlin/Angular/k8s hoek zit wil ik ook best meedenken.

2. Vanaf de bank voel je die druk vroeg of laat bij de meesten wel denk ik , wij krijgen bijv. bonus over winst en de winst is minder als er mensen op de bank zitten of ziek zijn. In die situatie vind ik het wat logischer, maar alles daarbuiten moet het wel redelijk voelbaar dat ze hun best doen om je op een klus te krijgen waar je in een leuke stack zit en goed naar je zin hebt. Als ze daar slecht gehoor aan geven dan mogen ze best wat wind van voren krijgen :+

4. Ben zelf van mening dat het niet vast staat, twijfels hou je altijd, kansen moet je pakken, maar door een plan te hebben en die te blijven tweaken, zet je altijd een stapje vooruit in de richting die je denkt te willen. Als je het even niet meer weet - stick to the plan. Meer kun je eigenlijk niet doen. Als je teveel bij je twijfels blijft hangen maak je geen keuzes en blijf je stilstaan.

Dus in jou situatie denk ik inderdaad het goed is dat focus is op de opdracht, daar valt zeker nog wat te leren, maar dat je evengoed met een schuin oogt kijkt naar nieuwe kansen.

[ Voor 4% gewijzigd door Furion2000 op 05-08-2023 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baan123
@Furion2000 1. Ja, 't gaat me vaak redelijk goed af. Ik zal mezelf zeker geen expert noemen, maar ik heb een vrij brede interesse waardoor ik mezelf wel als een goede allrounder beschouw. Brede kennis helpt me ook wel met linkjes leggen tussen bepaalde problemen, waardoor ik er vaak wel uit kom. Wat moeilijk is in dit scenario, is dat de problematiek heel nauw samenhangt met wetenschappelijk onderzoek. Er moeten fundamenteel andere methodes worden bedacht om iets uit te voeren. Ik weet vaak wel hoe ik dingen moet bouwen of waar ik moet beginnen (engineering), maar ik loop hier tegen een hoop constraints aan. In andere projecten kon ik vaak wel wat ideeen opdoen door ergens anders te kijken, maar tot zo ver heb ik daar wat meer moeite mee met dit proejct. Het is dus niet de complexiteit op gebied van infrastructuur/coding, maar meer dat er nog wat methodiek mist. Thanks dat je wil meedenken iig!

2. Zeker eens hoor! Ik ga dat in de toekomst zeker harder laten blijken. :)

4. 'T zou ook een mooie arc zijn om hier uiteindelijk wel op een goede manier uit te komen, ondanks dat het wat hiccups heeft! Thanks voor je reactie!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• baan123
Ik wilde nog even een update plaatsen met betrekking tot de situatie. Ik heb uiteindelijk wel besloten om mijn tanden wat langer in de klus te zetten, en het heeft wel een positieve wending gekregen! De uitdagingen waren over langere termijn beter te relativeren. Een hoop onduidelijkheid zat namelijk ook bij de klant en haar stakeholders. Dit maakte het voor mij makkelijker om onzekere zaken los te laten na werk (het ligt niet allemaal bij mijn kant), maar ook om met de klant te gaan zitten over wat we nou uiteindelijk moeten gaan doen. Hier heb ik wel flink kunnen bijdragen, dus vind ik mij nu ook wel de naam consultant waardig O-)

Over tijd werd het duidelijk dat de opdracht wel te omvangrijk was voor 1 FTE. Ik moet contact onderhouden met diverse teams, development doen, architectuur uitdenken en dus ook veel zaken afstemmen met de klant en indirect met de stakeholders. Zodoende heb ik de klant overtuigd om nog iemand aan te nemen op de klus. Dit helpt echt een hoop, niet alleen qua output en brainstorm, maar met name voor het plezier in werk, omdat het daarvoor een vrij eenzame klus was.

't Was een gok om door te gaan, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb!
Pagina: 1