Toon posts:

zuigt de 2d van de gforceII echt zo erg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lo aan gezien ik in het stadium van het aanschaffem van een nieuwe vid card ben en ik veel met photoshop bezig ben. heb laten vertellen door de mede tweakers:) dat de 2d van de geforceII echt brak is maar aangezien ik van plan was een geforceII te kopen zou ik wel eens willen weten of iemand mij ook met screens zou kunnen laten zien dat het ook echt zo erg is,n ik dus beter een kyro/radeon kan kopen thnx

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

nou een screenshot laat helaas niets zien he :)

Maar ik ben zelf ook niet tevreden over het 2D-beeld. Dat is algemeen bekend van de GF2. Ik heb een Powercolor GF2MX

ik had ook tijdelijk een Gainward Geforce2. die was beduidend beter in 2D!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Als je echt veel fotosoept kan je beter kijken naar een andere chip :)

Vooral Matrox is erg goed in 2D, ze zijn alleen niet zo snel in 3D maarja als je geen spellen speelt maakt dat niet uit...

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Ik heb alleen maar goede ervaringen met mijn GeForce2, zowel in 3D als in 2D.
Ik denk dat je met de wat duurder merk nergens last van hebt.
Ik heb een Elsa en die is echt top.
Enneh, een Kyro zou ik niet doen want die mist nogal wat features die de Geforce2 wel heeft.

• _JGC_
  • Laatst online: 16:37
Koop ergens een tweedehands Viper2. Ragscherp.

Ik heb nu een aantal GF2MX's gezien, en ze bevielen allemaal bijna net zo goed als die Viper2 (maar aan een G400 kom je echt niet!)

Asus V7100MX + TV
Hercules 3D Prophet II MX OEM
Sparkle Geforce2MX400 64MB + TV

allemaal goed. (Sparkle is de "standaard" Geforce2MX400 van Norrod)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Maar ik ben zelf ook niet tevreden over het 2D-beeld. Dat is algemeen bekend van de GF2. Ik heb een Powercolor GF2MX
Het is algemeen bekend dat de beeldkwaliteit van Powercolor GF2MX kaarten slecht is. Andere merken zijn duidelijk veel beter.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Heb zelf een GeforceII En ik heb al die verhalen ook allemaal gehoord. Maar ik moet zeggen dat ik de 2d eigenlijk best goed vind hoor!!! Ik zou niet weten wat er verkeerd aan is...

grtzzz

Peter

Verwijderd

Over het algemeen valt het wel mee. Wordt alleen minder bij zeer hoge resoluties. Als je niet gamed kun je beter een ati, matrix kopen. ik zou persoonlijk dan voor een ati radeon gaan. Kun je mee gamen en je hebt een zeer goed 2d beeld

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je gewoon een wat duurder merk koopt, zoals Elsa oid, dus geen Powercolor of raar merkloos iets heb je echt wel goeie 2d hoor.

• DynaMikeY
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Kep een Inno 3D GeForce2 MX400. (www.inno3d.com) Niks mis met 2D.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Heb pas een paar high res. plaatjes bekeken in photoshop en die zagen er gewoon retestrak uit........

• Frenkpie
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb mooi beeld op 1280x1024 :) in windows

Verwijderd

Tja, als je idd alleen maar een GF2 gewend bent, lijkt het allemaal best redelijk, maar ik zie het verschil echt wel of ik nu thuis zit met mn V550 op mn Philips schermpie, of bij een vriend met een gf2mx en zn iiyama scherm, dan vind ik de mijne toch echt veel strakker.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:41
Ik had een Asus GF2MX en die had een beetje fuzzy beeld op 1280x960. Nu heb ik een Elsa GF3 en dat beeld is echt een stuk scherper. De Elsa kaarten staan ook bekend om hun goede 2d kwaliteit.
Ik denk dat je geluk moet hebben met je GF2 kaartje. Het ene merk is het andere niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of als je lef hebt: [topic=168957/1/25] :)

Verwijderd

Is niet helemaal 100% waar . De goedkope geforce kaarten hebben slechtere filters dan bijvoorbeeld de leadtek en de hercules. met de 2D van de hercules en de bekende merken zit het een stuk beter. natuurlijk niet de kwaliteit van een Matrox ofzo maar dat is het doel ook niet van deze kaarten. Geforce kaarten zijn over het algemeen game-kaarten. iets waar je dus weer geen Maxtor voor hoeft te kopen, want dan is het niet vooruit te branden :)

Verwijderd

Ik denk zelf dat het een beetje overdereven is ,de 2d kwaliteit is niet zo slecht ,als je de wat goedkopere kaarten hebt,Powercolor(club3d) , ga zo maar door ,die zijn goedkoper omdat ze slechtere 2d filters gebruiken dan de Asus,Leadtek,Elsa enz...

Voor de rest is er echt niks mis met Club3d powercolor kaartjes,ze zijn naar mijn idee even stabiel dan andere kaarten

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 04 september 2001 10:43 schreef Shaggy16 het volgende:
Ik denk zelf dat het een beetje overdereven is ,de 2d kwaliteit is niet zo slecht ,als je de wat goedkopere kaarten hebt,Powercolor(club3d) , ga zo maar door ,die zijn goedkoper omdat ze slechtere 2d filters gebruiken dan de Asus,Leadtek,Elsa enz...

Voor de rest is er echt niks mis met Club3d powercolor kaartjes,ze zijn naar mijn idee even stabiel dan andere kaarten
Pcies.. hercules had ooit de beste 2d filters (volgend testjes.. kan niet meer vinden welke/waar), dus heb die toen gekcoht.. en ben niet teleurgesteld. Heb het met paar andere kaarten vergeleken, en mijn Gf2gts is mooier dan mijn voodoo3, tnt2, s3dingkie of mga kaartje. Al zullen nieuwere ati of kyro kaarten misschien wel mooie zij hoor.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Op dinsdag 04 september 2001 10:46 schreef nigelator het volgende:

[..]

Pcies.. hercules had ooit de beste 2d filters (volgend testjes.. kan niet meer vinden welke/waar), dus heb die toen gekcoht.. en ben niet teleurgesteld. Heb het met paar andere kaarten vergeleken, en mijn Gf2gts is mooier dan mijn voodoo3, tnt2, s3dingkie of mga kaartje. Al zullen nieuwere ati of kyro kaarten misschien wel mooie zij hoor.
Ik heb onlangs mijn Hercules GF2 MX vervangen door een ATI Radeon.. en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit in 2D toch wel een stuk beter is.

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Nou, ik was persoonlijk vrij teleurgesteld in de 2d kwaliteit.. Ik ben van een 3dfx Velocity 100 (Zeg maar Voodoo 3 2000, maar dan met 8 MB) over gegaan naar een tweedehands Asus V7700 Pure. Ik draai m'n desktop op 1280*960*32, 85Hz, Iiyama Vision Master Pro 450. Toen ik voor het eerst met de Asus T.net open gooide schrok ik me de pleuris! De letters waren vaag en de kleur ook ietwat dof.. Gelukkig went het wel en de 3d in spellen maakt een hoop goed, maar toch..

Was getekend, enz. | specs

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Ik heb het zelf opgelost door er gewoon 2 in mijn systeem te duwen. Overigens zie je dan het kwaliteitsverschil ook goed.

Het voordeel is dat je én een goede 3D kwaliteit hebt én dat je een hele grote desktop hebt als je met andere zaken bezig gaat. iig heb je dan 1 monitor met kwaliteitbeeld op 2D gebied.

ff niets

Verwijderd

Ik heb een V5 5500 en een Elsa GF2ultra en een Elsa GF3 op mijn VMpro511 aangesloten en het verschil is erg groot. De V5 is in 2D een stuk beter dan de Elsa kaarten. Het is vooral kleurdiepte en scherpte. Met een Diamondtron heb je zowiezo al last van enige onscherpte (bijvoorbeeld de letter L) maar toch hoef je de kaarten niet naast elkaar te hebben om het verschil te zien. Ik stoor me er verder niet aan omdat ik mijn PC hoofdzakelijk voor 3D gebruik.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43

ErA

Nou uh jah, ik heb een Gforce2 gts van powercolor. En uh jah, hij is geweldig. Ik heb nergens last van. Als ik de desktop vergelijk met die van me maat die een ATI radeon heeft zie ik niet echt veel verschil, het enige is dat bij mij alles superlicht is

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 04 september 2001 10:53 schreef ziekloon het volgende:

[..]

Ik heb onlangs mijn Hercules GF2 MX vervangen door een ATI Radeon.. en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit in 2D toch wel een stuk beter is.
Gf2Mx is budget, algemeen bekend dat die filters zuigen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 15:20

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik heb zelf een Cardexepert GF2mx Twinview. Het 2d is niet zo goed als dat van een Matrox, maar om nou te zeggen dat het zuigt, dat niet.
Het kan zijn dat je een slecht exemplaar krijgt, en dan ziet het er niet uit. Maar dan moet je gewoon ff teruggaan en een nieuwe vragen.

Verwijderd

Ik heb een powercolor gezien en heb zelf een v7100 van Asus. En ik heb bijna net zo scherp beeld als met een G450 in 1600x1200 op een EIZO F730

Ik vind dat van die zuigende 2d een beetje overdreven, met de wat duurdere kaarten is 2d wel ok hoor.

Verwijderd

Nou ik dacht altijd dat het lichtjes overdreven was, totdat ik laatst mijn monitor aansloot op mijn notebook. Dat is toch zeker niet optimaal, maar het beeld was veel scherper dan met mijn Asus V7700.

Ik hoop dat de nieuwe Radeon snel uitkomt (met fatsoenlijke driver support).
Pagina: 1