Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autisme_tech
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-04 18:11
Ik zit erover te denken om een Beelink GTR7 Mini Gaming PC aan te schaffen en hier het steam os op te zetten om zo te gaan gamen op de tv. Heeft er iemand hier al ervaring mee om zo een eigen 'console' te maken? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden met dit model mini pc en het steam os naast de framerate natuurlijk, die voor mij niet echt van belang is omdat ik vrijwel geen schiet spellen speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-06 13:22

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Je moet wel rekening houden met dat alle componenten ook compatible met Linux zijn, want daar is SteamOS op gebaseerd.

Wil je SteamOS 2 of de beta van SteamOS 3 draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autisme_tech
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-04 18:11
Militia Pilot schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:09:
Je moet wel rekening houden met dat alle componenten ook compatible met Linux zijn, want daar is SteamOS op gebaseerd.

Wil je SteamOS 2 of de beta van SteamOS 3 draaien?
Ik wil SteamOS 2 gaan draaien, dit wordt een machine om te relaxen op de bank, niet om te gaan zitten troubleshooten als het niet nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 07:33

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik heb rond 2014 een steam pc gehad met steamos erop. Het is handig om te kijken of voor de hardware wat je gebruikt wel voldoende ondersteuning is onder linux. (Drivers ;))

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-06 22:25
Is er een groot voordeel om Steam OS te draaien ipv Windows?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Niet doen met Steam OS 2.0. Die is namelijk niet meer supported. Je loopt enorm achter met Debian 8.

Steam OS 3.0 is nog niet beschikbaar voor non-Steam Deck apparaten. Ja er zijn workarounds maar die zijn nu niet echt zaligmakend of heel erg plug and play.

Wat je beter kan doen is gewoon een instance van Kubuntu erop zetten en de desktop op laten starten met Big Picture Mode (die is al omgezet naar dezelfde interface als de Steam Deck). Dan kom je al vrij dichtbij de Steam Deck ervaring.

Bereid je echter maar voor dat je af en toe toch nog een toetsenbord en muis nodig hebt.

Is het overigens niet voordeliger om gewoon een Steam Deck + Dock te halen? Ik gebruik dat nu al enkele maanden zelf voor wat lichtere MMO's (FFXIV, SWTOR, GW2) i.c.m. met een TV op 1080p en dat werkt vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 363533 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:27:
Is het overigens niet voordeliger om gewoon een Steam Deck + Dock te halen? Ik gebruik dat nu al enkele maanden zelf voor wat lichtere MMO's (FFXIV, SWTOR, GW2) i.c.m. met een TV op 1080p en dat werkt vrij goed.
Ik ga ook deze kant op, maar dan met een Ryzen 7 7840U handheld en Windows 11. Draait alles op 1080p op medium/high settings en voldoende FPS. En als ik zeg 'alles': ja, ook Cyberpunk/TLOU/Hogwarts/etc. En dat is op 28W. Ik denk zelf dat mini-pc/handhelds o.b.v. Zen4/RDNA3 (en opvolgers) een trend wordt de aankomende 1-2 jaar.

V.w.b muis en toetsenbord: als je niets wilt knutselen/troubleshooten zou je ook zo'n mini bluetooth keyboard + touchpad kunnen overwegen. Ongeveer net zo groot als een controller.
Pagina: 1