Beeldscherm wordt 1 seconde zwart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-07 09:10
Hoi tweakers,

Sinds een paar dagen wordt mijn beeldscherm 1 seconde zwart. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

(gebeurt sinds dit weekend 1x per paar uur. Maar 2 weken geleden gebeurde dit niet, is een nieuw beeldscherm ultragear 27 inch GP850-B aangesloten op een omen 15 2020 laptop)

uitvoering: LG UltraGear 27GP850-B Zwart

Alvast dank, mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
En HOE heb je m aangesloten? HDMI / DP ?
Gebeurt het als je actief aan het werk bent op de Desktop?

Wat voor kabel? Kun je een andere kabel proberen om uit te sluiten dat het daar aan ligt?

Hoor je Windows een 'doei apparaat!'-geluid maken?

[ Voor 15% gewijzigd door The_BoKmeester op 03-08-2023 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HansAnderson schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:40:
Hoi tweakers,

Sinds een paar dagen wordt mijn beeldscherm 1 seconde zwart. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

(gebeurt sinds dit weekend 1x per paar uur. Maar 2 weken geleden gebeurde dit niet, is een nieuw beeldscherm ultragear 27 inch GP850-B aangesloten op een omen 15 2020 laptop)

uitvoering: LG UltraGear 27GP850-B Zwart

Alvast dank, mvg Hans
Zomaar tijdens gebruik of ?
beetje meer info is wel gewenst

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
Hoi dankje voor jullie snelle reactie.

1. Is aangesloten via hdmi 2.1. (ik heb nog een andere kabel die ik kan testen dus ga ik bij deze doen)

2.Gebeurt als ik bijvoorbeeld in een videospel zit.
(Kan niet met zekerheid zeggen of het ook gebeurt bij ander actief gebruik zoals internet/ werkgerelateerd).

3. Maakt geen doei apparaatr/ ontkoppelingsgeluid

Als je nog meer wil weten dan hoor ik het graag :)

[ Voor 8% gewijzigd door HansAnderson op 03-08-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
1e optie om uit te proberen is de andere HDMI-aansluiting op de monitor te proberen (misschien is de female connector beetje gaar?)

2e optie: andere kabel proberen om uit te sluiten dat het wel/niet aan de kabel ligt.

Kun je het probleem reproduceren als je een beetje aan de connector 'friemelt'? (om uit te sluiten dat het aan een connector ligt (monitor-kabel-PC) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

HansAnderson schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:52:
Hoi dankje voor jullie snelle reactie.

1. Is aangesloten via hdmi 2.1. (ik heb nog een andere kabel die ik kan testen dus ga ik bij deze doen)

2.Gebeurt als ik bijvoorbeeld in een videospel zit.
(Kan niet met zekerheid zeggen of het ook gebeurt bij ander actief gebruik zoals internet/ werkgerelateerd).

3. Maakt geen doei apparaatr/ ontkoppelingsgeluid

Als je nog meer wil weten dan hoor ik het graag :)
Misschien gpu driver crash?
Heb dit ook wel eens gehad, beeld gaat heel even op zwart en kreeg dan melding dat de gpu driver was gecrashed.
Heb je de nieuwste drivers voor je gpu geinstaleerd van de site van de fabrikant?

Andere kabel proberen of andere aansluiting -> displayport ipv hdmi.

[ Voor 12% gewijzigd door Toet3r op 03-08-2023 11:01 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
The_BoKmeester schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:56:
1e optie om uit te proberen is de andere HDMI-aansluiting op de monitor te proberen (misschien is de female connector beetje gaar?)

2e optie: andere kabel proberen om uit te sluiten dat het wel/niet aan de kabel ligt.

Kun je het probleem reproduceren als je een beetje aan de connector 'friemelt'? (om uit te sluiten dat het aan een connector ligt (monitor-kabel-PC) )
yes bij deze ga ik proberen om een andere HDMI kabel te gebruiken die ik nog heb liggen.

Ook al het friemelen geprobeerd bij de connector, geeft niet het herkenbare probleem

Dankje voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
Toet3r schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:58:
[...]

Heb dit ook wel eens gehad, beeld gaat heel even op zwart en kreeg dan melding dat de gpu driver was gecrashed.

Heb je de nieuwste drivers voor je gpu geinstaleerd van de site van de fabrikant?
Ja ik heb de nieuwste drivers van nvidia geinstalleerd. Het gekke is als ik mijn laptop opstart krijg ik een intel melding dat ik mijn pc moet opstarten voor updates, terwijl die net is opgestart?

heb ook nog een andere hdmi kabel liggen die ik kan testen. Displayportkabel heb ik helaas niet liggen, weet ook niet of minidisplayport naar normale displayport kan? :)

[ Voor 14% gewijzigd door HansAnderson op 03-08-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Toet3r schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:58:
[...]

Andere kabel proberen of andere aansluiting -> displayport ipv hdmi.
Goeie! d:)b

Dit valt natuurlijk te controleren in de Windows-logboeken, dus wellicht is het handig als TS daar kijkt als het probleem zich zojuist heeft voorgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn computers (meervoud) doen dit ook soms als ik Spotify in een tab van Firefox of Chrome gebruik.
Kan het zoiets stoms zijn?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:09

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heb je video of streaming diensten open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
-36- schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:14:
Heb je video of streaming diensten open staan?
Af en toe, zal erop letten of dit invloed heeft :) (het gekke is dat afgelopen twee weken videos kijken terwijl ik games speelde geen probleem gaf)

[ Voor 3% gewijzigd door HansAnderson op 03-08-2023 13:17 ]

Pagina: 1