Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 15:37
Mijn vraag
..4G of 5G

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.Simpel gemaild nog niks vernomen

Ik heb een Redmi 12 note 4G 128mb gekocht, echter is dit een 4G telefoon. Mijn abonnement is een sim only bij Simpel wat ook 4G doorgeeft. Is het nou verstandig om dit toestel te houden (ik kan het nog terugsturen) of toch maar te gaan voor een 5G telefoon? Wat ik met de telefoon doe is enkel appen, internetten, bellen, en eens een youtube video bekijken geen games o.d.

Graag jullie advies in deze

Beste antwoord (via viper1967 op 03-08-2023 10:51)

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
De telefoon is prima en 4G kan de komende jaren nog goed mee. Pas als alle bandbreedte wordt vrijgegeven wordt het wellicht interessant om naar 5G over te gaan. Maar met het gebruik welke je aangeeft heb je aan een 4G telefoon meer dan voldoende.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Waarom zou je een 5G-telefoon nodig hebben? Je provider biedt (nog) geen 5G en voor wat je doet lijkt 4G me snel genoeg.
Mis je iets? Of denk je: "5 is meer dan 4 en meer is altijd beter"?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:10
Persoonlijk is 4G meer dan zat, sinds kort op 5G, en merk eigenlijk geen verschil.
Als je voor een klein bedrag een upgrade naar 5G kan krijgen, waarom niet, ben je wat future proof als je lang met je toestel doet, maar het is helemaal niet noodzakelijk.

Heb je zelf al is gezocht naar de verschillen tussen 4G & 5G, een mail sturen naar Simpel klinkt niet of je zelf al hebt gezocht.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:52
Zelfs als je een 5G telefoon neemt kan je geen 5G gebruiken met je huidige abbonoment.
Voordelen van 5G:
  • sneller
  • lagere latency
  • meer gelijktijdige gebruikers
Gezien het beschreven gebruik denk ik dat je geen verschil gaat merken tussen 4G en 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
FooLsKi schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:51:
Waarom zou je een 5G-telefoon nodig hebben? Je provider biedt (nog) geen 5G en voor wat je doet lijkt 4G me snel genoeg.
Mis je iets? Of denk je: "5 is meer dan 4 en meer is altijd beter"?
Gaat erom dat als ik een nieuw toestel koopt het niet snel veroudert doordat men met 5G verder gaat en er dus de voordelen van 5Gmee verlies.
Hetzelfde toestel met 5G is een stuk duurder, maar als dat niet loont met wat ik ermee doe dan kan ik beter met een 4G toestel verder.
Bij Simpel weten ze niet wanneer ze op 5G gaan dus daar word ik niet wijzer van

[ Voor 6% gewijzigd door viper1967 op 03-08-2023 10:01 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van TPL naar KST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

viper1967 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:59:
[...]

Gaat erom dat als ik een nieuw toestel koopt het niet snel veroudert doordat men met 5G verder gaat en er dus de voordelen van 5Gmee verlies.
Hetzelfde toestel met 5G is een stuk duurder, maar als dat niet loont met wat ik ermee doe dan kan ik beter met een 4G toestel verder.
De komende jaren zit je nog wel goed met 4G, hoor. Dat gaat voorlopig nog niet uitgezet worden. En zolang n78 nog niet beschikbaar is als 5G-band in NL maakt het qua snelheid geen fluit uit (soms is 4G zelfs sneller dan 5G)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
De telefoon is prima en 4G kan de komende jaren nog goed mee. Pas als alle bandbreedte wordt vrijgegeven wordt het wellicht interessant om naar 5G over te gaan. Maar met het gebruik welke je aangeeft heb je aan een 4G telefoon meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
Bedankt voor jullie info dan kan ik mijn redmi note 12 4G gewoon houden.
Pagina: 1