[iCloud]App-specific passwords aanmaken en revoken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57
Sinds deze week krijg ik het niet meer voor elkaar om mijn app-specific passwords te revoken en aan te maken.

Volgens Apple Support:
How to generate an app-specific password
1. Sign in to appleid.apple.com.
2. In the Sign-In and Security section, select App-Specific Passwords.
3. Select Generate an app-specific password or select the Add button Blue plus sign icon., then follow the steps on your screen.
4. Enter or paste the app-specific password into the password field of the app.
en
How to revoke an app-specific password
You can have up to 25 active app-specific passwords. If you need to, you can revoke passwords individually or all at once.
1. Sign in to appleid.apple.com.
2. In the Sign-In and Security section, select App-Specific Passwords.
3. Select the Remove button A minus sign inside of a circle. next to a password you want to delete, or Revoke All.
Na het genereren of het revoken van een app-specific password, moest ik altijd mijn wachtwoord invullen ter verificatie. Dit wordt nu niet meer gevraagd, maar krijg ik de volgende melding te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCsf9ZImR_N0CueT4EaVJsG-9OE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MRAdSZDa2NdDqYWGsYkh1PUX.png?f=fotoalbum_large

Ga ik nu naar een van mijn devices (iPhone, iPad of MacBook Pro), zie ik niks gebeuren. Geen pop-up, geen optie om een app-specific wachtwoord te creëren of goed te keuren.

Is iemand hier bekend mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:05
Probeer eens uit te loggen en in te loggen op je iCloud op je iPad. Je zou dan dezelfde melding moeten krijgen op je iphone of Macbook om die inlog weer te bevestigen, dus leg die er naast allebei klaar.
Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57
Thanks.

Ik ben (denk ik) tegen een bug in Safari aangelopen.
Ik kwam de volgende discussie tegen, waarbij er een andere browser werd aangeraden.

In Firefox kreeg ik wel de optie om ter verificatie mijn wachtwoord in te voeren ipv te continueren op mijn andere devices.

Misschien wordt dit een optie in een future update, ipv je ww invoeren een pop up op je device te accepteren, net als met 2FA.