Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fauston
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik overweeg een deurbel met camera aan te schaffen Ik hou niet van abonnementen dus om die reden vallen er een heleboel merken (bijv. Ring, Nest) af. Ik twijfel tussen een Eufy en een Ubiquiti deurbel met lokale opslag.

Mijn situatie is als volgt. Ik ga een poort laten plaatsen en wil daar, bedraad, een deurbel met camera op aansluiten. De afstand tussen poort en meterkast (waar de router en NAS in staat) is ca. 30 m. Als iemand op de bel drukt wil ik:
- in huis op min. 2 plaatsen een bel/gong horen
- op mn tel. een melding krijgen

Omdat ik een leek ben wat betreft deurbellen is mijn 1e vraag of het wifibereik van de bel nog van belang is als ik de bel bedraad aansluit. Ik denk het wel want er ligt alleen een stroomdraad en geen netwerkkabel. Omdat ik nu al 5 wifiboosters heb, ook voor de schuur op kortere afstand, en het bereik niet al te best is, is een goed wifisignaal denk ik erg belangrijk.

2e vraag is of ik mn bestaande bedrade gong kan aansluiten.

Mijn 3e vraag ziet op de Ubiquiti deurbel. Ik lees dat je bij deze bel nog allerlei extra apparaatjes (UDM? Unify netwerk) nodig hebt of kan dat ook zonder?

Alle tips/opmerkingen zijn welkom.

Groet,
Ton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessheartz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-07 14:19
Ik heb toevallig zelf afgelopen week een G4 (niet pro) bij mij thuis geïnstalleerd. Deze bel wordt enkel voorzien van stroom, en heeft dus geen PoE of extra internetkabel. Hij maakt puur verbinding met wifi.
Wat deze dus ook nodig heeft is, wat je zelf al noemt, een extra apparaat. Dit is in de vorm van Unifi Access. Deze applicatie draait bij mij op een UDM SE.

Als je deze infrastructuur dus nog niet hebt (en ook geen interesse hebt in bijv. Unifi camera's) dan kun je beter voor de Eufy deurbel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:22
darknessheartz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:25:
Ik heb toevallig zelf afgelopen week een G4 (niet pro) bij mij thuis geïnstalleerd. Deze bel wordt enkel voorzien van stroom, en heeft dus geen PoE of extra internetkabel. Hij maakt puur verbinding met wifi.
Wat deze dus ook nodig heeft is, wat je zelf al noemt, een extra apparaat. Dit is in de vorm van Unifi Access. Deze applicatie draait bij mij op een UDM SE.

Als je deze infrastructuur dus nog niet hebt (en ook geen interesse hebt in bijv. Unifi camera's) dan kun je beter voor de Eufy deurbel gaan.
Is de deurbel niet opgenomen onder Protect?

Verder compleet verhaal; je hebt een goed werkend WiFi netwerk nodig, en je hebt een Unifi Controller nodig voor provisioning/configuratie van de bel, waarop tevens beelden (eventueel) worden opgeslagen, zodat 't ook gelijk een "beveiligings-camera" is (voor zover het die naam mag dragen op basis van een draadloze verbinding).

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessheartz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-07 14:19
PLeX schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:28:
[...]

Is de deurbel niet opgenomen onder Protect?
Je hebt gelijk, ik was nog niet helemaal wakker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

Louw Post

Cerenas

De eufy deurbel kun je inclusief het basisstation kopen. De deurbel zelf heeft geen wifi nodig, maar wel een goede draadloze verbinding met het basisstation. Het basisstation zelf heeft een netwerkaansluiting.

Wat de afstand tot het basisstation mag zijn weet ik zo niet, maar ik heb ook een eufy camera die op zo'n 6/7 meter afstand met een buitenmuur ertussen nog goed werkt.

Denk dat de Ubiquiti (deurbel)camera's wel meer beveiligingscamera's zijn dan die van eufy. De eufy triggert alleen op bewegingen e.d. en kan niet constant opnemen.

Homebase 2 van eufy heeft 16GB interne opslag, in mijn geval is dat in een rustige buurt en achtertuin zo'n 7 maanden aan camerabeelden. De Homebase 3 kan uitgebreid worden met externe opslag begreep ik.

De eufy deurbel kun je aan bestaande stroomdraad van de bel aansluiten waardoor je de bel niet hoeft op te laden. Plus de bestaande gong gaat ook af als iemand op de bel drukt. Je kan nog een losse aparte gong van eufy kopen en in een stopcontact drukken elders in het huis.

[ Voor 15% gewijzigd door Louw Post op 03-08-2023 09:52 ]