Opzoek naar een goede kwaliteit headset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:23
Hoi hoi,

Sinds eind vorig week ben ik opzoek naar een goede (kwaliteit) headset. In het Engels ook wat beter te beschrijven als audiophile headphone/headset. Ik ga het vooral gebruiken voor om films/series te kijken, muziek te luisteren en om te gamen. Daarbij is het uiteraard het geluidskwaliteit en microfoon kwaliteit van belang.

Ik heb sinds kort de Beyerdynamic MMX 300 kunnen uittesten en die bevalt me niet vanwege de comfort. Het oorkussen drukt te veel op mijn linker hoortoestel en ik denk dat het deels komt doordat het oorkussen cirkelvormig is en niet ovaalvormig (wat wel het geval is bij mijn oude HyperX Cloud II).

Ik heb verder niet echt andere opties op de Audeze Maxwell na. Qua geluidskwaliteit (vooral het belans bij de frequency response) lijkt het mij wel iets voor mij, alleen de headset vind ik naar mijn mening te duur. Hebben jullie een alternatief koptelefoon/headset van de Maxwell? Eentje die qua geluidskwaliteit, microfoon- en bouw- erg dicht in de buurt komt.

Het budget ligt rond de 230 euro. Eventueel kan ik wat extra bijleggen als het waard is en ik ben daarnaast ook opzoek naar een closeback koptelefoon.

PS: ik ben nog vrij nieuw op het gebied van koptelefoons/headsets, vooral als het neerkomt op bijvoorbeeld sound signature of andere technische termen.

[ Voor 7% gewijzigd door kyrillajax op 02-08-2023 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Toevallig ook hiernaar een beetje aan het kijken voor combinatie PC/PS5. maar ook totaal geen verstand van haha. Ik volg dit topic even met je mee :)

Advies gehad voor bijv. zoiets via een stream van Hunt showdown, maar geen idee of het wat is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1HoofdtelefoonsBeyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)€ 139,-€ 139,-
1MicrofoonsAntlion Audio ModMic Uni€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 198,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Kieft91 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:39:
Toevallig ook hiernaar een beetje aan het kijken voor combinatie PC/PS5. maar ook totaal geen verstand van haha. Ik volg dit topic even met je mee :)

Advies gehad voor bijv. zoiets via een stream van Hunt showdown, maar geen idee of het wat is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1HoofdtelefoonsBeyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)€ 139,-€ 139,-
1MicrofoonsAntlion Audio ModMic Uni€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 198,90
Thanks voor je reactie!

Ik zie dat de DT 770 PRO dezelfde oorkussen grootte heeft als de MMX 300. Ik denk dat dat hetzelfde probleem gaat geven zoals ik in mijn topic start heb omschreven. De oorkussen grootte bij de HyperX Cloud II is wat anders en ook niet cirkelvormig en daar had ik het probleem niet zo.

Ik zie ook dat het een 80Ohm versie is, heb ik daaar een aparte sound kaart voor nodig om genoeg power te leveren? Voor zover ik heb begrepen, hoe hoger de Ohm, hoe lastiger het wordt om de headset aan te sturen om genoeg power te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
kyrillajax schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:30:
[...]

Ik zie ook dat het een 80Ohm versie is, heb ik daaar een aparte sound kaart voor nodig om genoeg power te leveren? Voor zover ik heb begrepen, hoe hoger de Ohm, hoe lastiger het wordt om de headset aan te sturen om genoeg power te geven.
Kijk, daar heb ik dus totaal geen verstand van haha, kan je niet verder helpen alleen dus hetgeen doorgeven wat mij verteld is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@kyrillajax
Persoonlijk zou ik gaan voor de bekende modellen van Sony en Bose. Vaak zie je dat combinatie goede geluidskwaliteit voor films/series lastig te combineren is met een goede microfoon. Persoonlijk zou ik kiezen voor goed geluid en de microfoon ondergeschikt maken.

Heb zelf een Bose QC35II en QC45 en een Sony WH-1000XM3 (ook nog een Sennheiser HD569 maar die zit aan een draad). Qua geluid voor films is de Sony beter dan de Bose. Qua microfoon is de Bose weer beter. Daar kan ik door noise cancelling onder een afzuigkap staan en de andere persoon hoort dit niet.

Alle koptelefoons heb ik voor minder dan je 230 euro gekocht, maar wellicht moet je even wachten tot een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
@chrisborst Gezien het advies van Kieft met een aparte kwaliteit microfoon erbij, staat er ook een optie open om meer te focussen op het kwaliteit van geluid en de bouwkwaliteit van een koptelefoon. Dus een aparte microfoon erbij kopen is een optie.

Ik heb wel een franse webshop gevonden waarbij je de Maxwell wat goedkoper kan aanschaffen, maar het is dan wel nog steeds iets boven de 300 en ik moet dan paypal gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@kyrillajax
In dat geval zou ik je eens naar de Sennheiser HD569 moeten kijken. De ontwikkeling bij gewone koptelefoons staat al een poos stil (veel aandacht naar draadloos en NC).
Qua prijs/kwaliteit heb je dan een hele mooie balans te pakken. Destijds heb ik hem gekocht voor 80 euro in een warehousedeal van Sennheiser zelf. Je betaald niet voor de naam of het stempeltje Gaming!!
Qua geluid echt beter dan een draadloze Sony of Bose.
Je kan dan nog budget uitgeven aan een goede DAC (heb zelf een Fiio K3 gekocht) en een losse microfoon.

[ Voor 5% gewijzigd door chrisborst op 03-08-2023 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kyrillajax
@chrisborst Goed om te weten, ik begon het ook door te hebben dat er niet erg veel gebeurd met de ontwikkeling bij gewone koptelefoons/headsets.

Ik wil wel even meegeven dat ik met het geluid opzoek ben naar een audio weergave met diepte, helderheid en detail en daarbij ook de nadruk op het creëren van realistisch/natuurlijk mooi geluid (en dus niet dat het kunstmatig gaat klinken). Het moet me dan ook een beetje denken aan een neutrale klank audioweergave waarbij de bass niet weg valt en je daarbij het balans behoud tussen bass, midrange en treble.

Anyway, ik hou je suggestie zeker in mijn achterhoofd. Ik ga nog wat zoeken en bekijken. Misschien is ook het idee om tweedehands high-end koptelefoons te overwegen bedenk ik me nu (in een goede staat uiteraard en niet enorm veel gebruikt is).

Edit: als iemand anders nog wat suggesties heeft, hoor ik het graag!

[ Voor 22% gewijzigd door kyrillajax op 03-08-2023 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
chrisborst schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:48:
@kyrillajax
Persoonlijk zou ik gaan voor de bekende modellen van Sony en Bose. Vaak zie je dat combinatie goede geluidskwaliteit voor films/series lastig te combineren is met een goede microfoon. Persoonlijk zou ik kiezen voor goed geluid en de microfoon ondergeschikt maken.
Leuk en aardig, maar succes als je Discord wilt gebruiken tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
chrisborst schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:59:
@kyrillajax
In dat geval zou ik je eens naar de Sennheiser HD569 moeten kijken. De ontwikkeling bij gewone koptelefoons staat al een poos stil (veel aandacht naar draadloos en NC).
En toch kunnen draadloos en NC met geen mogelijkheid tegen de kwaliteit van een goede koptelefoon op. Een Hifiman Sundara scheurt rondjes rondt een Sony of Bose. Heck, zelfs een Philips Fidelio X2HR, €99,-, klinkt beter.

Wireless is altijd een compromis.

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenNietDoen op 04-08-2023 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
kyrillajax schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:16:
@chrisborst Gezien het advies van Kieft met een aparte kwaliteit microfoon erbij, staat er ook een optie open om meer te focussen op het kwaliteit van geluid en de bouwkwaliteit van een koptelefoon. Dus een aparte microfoon erbij kopen is een optie.
Ik heb zelf gewoon een HyperX Duocast desktop mic naast mijn Hifiman Edition XS staan. Ik heb gaming headsets altijd al ruk gevonden kwa geluidskwaliteit en dus altijd desktop mics gekocht.
Pagina: 1