@home aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 16:53

Denga

The riding never stops....

Topicstarter
oke, ben nu net 4 uur lang aan het graven geweest in de search maar kom nog niet uit een paar dingen:

ik wil dus een netwerk aanleggen met 2 comps, 1 kabelmodem. nu wil ik dit doen door in de computer waar het modem op aan gesloten zit een netwerkkaart te drukken en daar wingate op te laten draaien, in de 2e comp komt gewoon een netwerkkaart, nu de volgende 2 vragen:

1. wat voor kabel moet ik van het kabelmodem naar de 1e comp laten lopen? (gewoon utp volgens mij) en van de 1e naar de 2e comp? (een crossed utp?)

2. moet de 1e computer die dus op het kabelmodem is aangesloten aanstaan als iemand op de 2e comp wil internetten? of kan mijn 'hoofd'computer uit blijven als men op de 2e willen internetten.

BvD,
Denga

Never eat yellow snow...

Verwijderd

Bij @home kun je voor 10,- extra per mnd een extra ip adres krijgen lijkt me een betere oplossing.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een netwerk met 2 computers via @Home.
De kabelmodem is neem ik aan al geinstalleerd met inderdaad een utp kabel. De pc's moeten indien zonder hub verbonden zijn met een crossed link kabel.

In de 1e pc (host) moet een 2e netwerkkaart. In de 2e pc moet een eerste netwerkkaart.
Even ip-adressen instellen en gateway en dns-server instellen.

Ik gebruik zelf Sygate Home Network 4.0.
Werkt goed en zit goede pdf uitleg bij.

De 1e pc moet aanstaan wil je op de 2e kunnen internetten. Hoewel overigens bij mij alle lampjes van de netwerkkaarten branden - ook als ze uit zijn...
Voor zover ik weet kan het dus niet.

Succes...

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op maandag 03 september 2001 23:03 schreef Denga het volgende:

...

1. wat voor kabel moet ik van het kabelmodem naar de 1e comp laten lopen? (gewoon utp volgens mij) en van de 1e naar de 2e comp? (een crossed utp?)

2. moet de 1e computer die dus op het kabelmodem is aangesloten aanstaan als iemand op de 2e comp wil internetten? of kan mijn 'hoofd'computer uit blijven als men op de 2e willen internetten.

...
Ik neem aan dat je nog geen @Home-aansluiting hebt.

Bij de installatie krijg je een externe kabelmodem, Com21, deze word via een UTP-kabel aangesloten op je netwerkkaart, deze krijg je van @Home.

Als je een 2e PC wilt aansluiten heb je 2 netwerkkaarten nodig, een crossed UTP-kabel (Cat5) en een internet-sharing prog, bijv ICS van Windows of Sygate........

Als je wilt internetten op de 2e PC, maar je wilt niet dat PC-1 aanstaat, dan is het handiger om een extra @Home-account te nemen, dit kost je dus Fl 10,- extra per maand. (zoals hierboven is aangegeven door JcaG)
Je hebt dan nodig: 1 hub, 1 netwerkkaart en een UTP-kabel.
Je hoeft nu geen internet-sharing prog te gebruiken.
(op 1 van de interne-@Home-pagina's staat wel beschreven hoe je alles moet aansluiten met een hub.)

-

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Welk OS draai je? Met win ME en win 2000 hoef je namelijk geen gebruik te make nvan wingate of iets gelijkswaardig!