Stevig gebogen 12VHPWR door krappe case

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-09 18:53
Beste medetweakers,

Ik heb mijn pc verhuisd naar een Lian Li O11 Dynamic case. Het is een prachtige behuizing maar blijkt een beetje krap te zijn voor mijn GPU.

Om het passend te maken moet de power cable in een flinke bocht/hoek gedwongen worden (zie foto's, de glazen plaat 'drukt' tegen de kabel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqiqxhcHICBZt6WUbZMR46zafW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSzBJF6rTJgSOnV7lD7ktBXn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCuUGLYQOl4b9nSKuWhO4oA1PAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrfXCP6IWEFkIBNU6iT6d7PJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem even flink 'op de staart getrapt' en heel wat 3DMark benchmarks gedraaid.

Alles lijkt te werken maar kan zo'n kabel een dergelijke scherpe bocht maken voor een lange tijd?

Bij voorbaat dank voor de input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
De kabel kan het zeker hebben. Het is niet zo dat de electriciteit nu uit de bocht vliegt. Wat wel een probleem kan zijn is dat er een te grote spanning op de connector/printplaats ontstaat, waardoor er uiteindelijk een defect kan optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Zijn hier oplossingen / adapters voor oid? Of is het 't beste dat ik de hele handel weer naar een andere case verhuis? 😅

Het betreft de geduchte '12VHPWR' kabel, vandaar dat ik wat zenuwachtig ben over het geheel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 15:14
uitvoering: Cablemod 12VHPWR 180° Angled Adapter variant B - Black Zwart,

Ze hebben ook een 90 graden versie, het verschil tussen de varianten is in welke richting de kromming gaat. Check dus even wat je zelf het mooist vindt.

[ Voor 29% gewijzigd door Acteonis op 02-08-2023 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Acteonis schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:14:
uitvoering: Cablemod 12VHPWR 180° Angled Adapter variant B - Black Zwart,

Ze hebben ook een 90 graden versie, het verschil tussen de varianten is in welke richting de kromming gaat. Check dus even wat je zelf het mooist vindt.
Wauw thanks! Deze dingen ben ik nog niet tegengekomen.

Ik las wel dat cablemod kabels nog wel eens problemen opleveren icm de RTX 4090. Is er iets bekend over deze adapters of is het daarvoor te niche?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 15:14
Die verhalen heb ik ook gelezen. De kans is er, maar hoe groot die is, geen idee.

Als je wat meer inzicht wilt hebben in het verbruik, dan is uitvoering: Thermal Grizzly WireView GPU 1x12VHPWR Normal ook een optie. Komt van Thermal Grizzly, eigenlijk altijd goed spul.

Corsair heeft er ook één uitgebracht, maar die kan ik niet te koop vinden: https://www.corsair.com/e...u-power-bridge-cp-8920335

[ Voor 16% gewijzigd door Acteonis op 03-08-2023 10:17 . Reden: verkeerde link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

DLSS schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 07:43:
[...]

Wauw thanks! Deze dingen ben ik nog niet tegengekomen.

Ik las wel dat cablemod kabels nog wel eens problemen opleveren icm de RTX 4090. Is er iets bekend over deze adapters of is het daarvoor te niche?
Kans is er, ze werken nu aan versie 1.1 van de adapter, die is nu of binnenkort beschikbaar. Zelf zou ik gaan voor een kabel met 90 graden gehoekte connector. Scheelt een verbinding waar een (kleine) kans op falen zit.

Cablemod heeft wel een goed garantiebeleid, ook voor kaarten die onverhoopt "doorbranden", neemt echter niet weg dat die 12V connectie in beginsel niet goed doordacht is.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Ik heb een lange 3D mark ray tracing stress test gedraaid waarbij de GPU constant op 100% heeft gedraaid.

Geen artefacten en er is niets gesmolten of gaan roken en de kaart heeft zich zeer keurig gehouden met een max hotspot temperatuur van 77.6c

Kan ik hiermee concluderen dat de kabel/aansluiting niet onder een te hoge spanning staat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2veN7v8TFspwf4hd8o1Z8tF4PQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w1BAB9EZ1J9j6WBfkUyEqxW4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
DLSS schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:48:
Ik heb een lange 3D mark ray tracing stress test gedraaid waarbij de GPU constant op 100% heeft gedraaid.

Geen artefacten en er is niets gesmolten of gaan roken en de kaart heeft zich zeer keurig gehouden met een max hotspot temperatuur van 77.6c

Kan ik hiermee concluderen dat de kabel/aansluiting niet onder een te hoge spanning staat?

[Afbeelding]
Nou nee, kan me voorstellen dat zoiets, als het al gebeurt, ook later kan optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
FrankoNL schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:03:
[...]

Nou nee, kan me voorstellen dat zoiets, als het al gebeurt, ook later kan optreden.
Binnen wat voor tijdspanne steken dergelijke problemen zich doorgaans de kop op?

(Ik heb twijfels over het vervangen van de originele kabel met een 'third party' kabel van cablemod gezien de vele gesmolten connectoren bij dat merk die ik voorbij zie komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
DLSS schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:59:
[...]

Binnen wat voor tijdspanne steken dergelijke problemen zich doorgaans de kop op?

(Ik heb twijfels over het vervangen van de originele kabel met een 'third party' kabel van cablemod gezien de vele gesmolten connectoren bij dat merk die ik voorbij zie komen.)
Geen flauw idee. Het is ook even de vraag in hoeverre de problemen zich uberhaupt voor doen. Volgens mij is het aantal klachten in vergelijking met de verkoopaantallen van de 4090 verwaarloosbaar te noemen.

Maar het lijkt me niet dat 1 keer een hoeveel wattage er door jagen voldoende is om een en ander uit te sluiten.
Pagina: 1