Lekkage of condensatie rondom douchekraan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BeJacked
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-01 16:21
Hi allemaal,

Allereerst, een paar weken geleden hebben wij de douchekraan geinstalleerd. De RVS douchekraan hebben wij toen met Uponor koppelstukken half duims op 16mm kunststofpijp gekoppeld aan de watertoevoer. Om te testen hebben we toen druk er op gezet en alles getest. Na een dag was de kraan niet vochtig waardoor wij concludeerde dat er geen lekkage was. Vervolgens is er twee weken geleden gestuct over de leidingen. Daarna is eergisteren na CV installatie de druk er weer op gezet. Nu lijkt er een natte plek te vormen rond mijn douchekraan. (zie foto)

Dit was gisteren rond deze tijd, 19:00. Na 24 uur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvdLWqkx8vJvYPqYBtl02Io-e88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuDMxExlaUMNxyv6Tr9NrBAE.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is vandaag rond deze tijd, 19:00. Na 48 uur. De zwarte lijntjes zijn potlood om de voortgang te volgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ul4wIfeHTTURCIjx_WyFmfI-k_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5tE1SqCENRRUGr3i5TnVmBT6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vrees wel voor lekkage. Mochten jullie tips hebben over hoe wij het kunnen oplossen dan graag. Enige professionals die ik kan/moet inhuren?

Met vriendelijke groet,
Jack

Alle reacties

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-01 16:55
Ik denk dat de afdop dop niet goed zit. Geef er nog een draai aan en dan zal het vast over zijn.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik zou even het tape er afhalen en kijken waar het lekt; wellicht is het gewoon de dop.

• BeJacked
@ducolwd , Het oranje? Dat is helaas geen afdop. Dat is tape dat om de handdouche/stortdouche schakel zit.

@Nielsvr , Ga ik doen!

• Noeleke
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
@BeJacked Ben toch wel benieuwd of dat het heeft opgelost?

• BeJacked
@Noeleke Uit einderlijk hebben we het afgelopen week opgelost gekregen. Breek 2 dingen te zijn: iets los te zijn gekomen bij het half duimse koppelstuk dat dus van kraan naar kunststof buis gaat & component in de kraan stond verkeerd waardoor er dus 24/7 druk stond op de handkraan; hoort natuurlijk niet want daar hoort normaliter geen druk op te staan. We zitten nog even aan te kijken of alles nu echt verholpen is of niet. Maar wij voelen de afgelopen dagen geen vocht meer.
Pagina: 1