Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Upgrade gamePC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-11 23:56
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na het zien van de trailer van de Fable remake wil ik deze op de PC gaan spelen. Echter is mijn PC zwaar verouderd en kan deze wel een upgrade gebruiken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga er langzaam voor sparen en wellicht koop ik de onderdelen in stukken in plaats van in 1x. Max budget zal rond de 1000 zitten, maar het liefst minder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een mooi beeldscherm, toetsenbord, muis, kast, videokaart (1060 3GB), SSD en HDD. Dit blijft vooralsnog lekker zitten.

Het enige dat ik moet/wil upgraden zijn de processor + koeler, het geheugen en het moederboard. Wellicht ook de voeding, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb nu een TR450w bronze van thermaltake. Dat lijkt mij wat weinig in deze tijd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se. Ik ben enorm uit de running geweest qua hardware bijhouden, dus ik doe dit een beetje op gevoel en her en der een beetje inlezen bij de best buy guides. De merken die vroeger niet al te best waren, zijn vandaag de dag misschien juist wel goed. Ik ga er dus met open blik in.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb gewoon een reguliere computer kast van cooler master. Uit mijn hoofd de Silencio series Hier moet het dus in kunnen.

Ga je overklokken?
Heel simpel, nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een wishlist samengesteld van producten waarvan ik denk dat het voldoende zou moeten zijn om wat games op zn minst op medium te kunnen spelen. Mijn vraag is vooral of dit voldoende zou moeten zijn en wat eventuele andere aanbevelingen zouden zijn die jullie voor me hebben. De link:

wenslijst: Upgrade PC

[ Voor 20% gewijzigd door Drunken_Bear op 02-08-2023 16:58 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:20
Ga je alleen gamen? Of ga je er ook dingen mee doen waar de efficiency cores van de CPU baat bij hebben zoals videobewerking?

In het eerste geval zou ik een voor gaming beter presterende Ryzen CPU nemen
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700X Boxed€ 334,90€ 334,90
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS€ 188,70€ 188,70
1ProcessorkoelingDeepCool AK500 Zwart€ 53,39€ 53,39
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 104,86€ 104,86
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 850W€ 138,90€ 138,90
Totaal€ 820,75

Als je van plan bent later je videokaart te upgraden naar een RTX4070Ti of beter kun je de AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed overwegen.

In het tweede geval zou ik omzien naar een laatste generatie i7, met een waterkoeler en RAM met een XMP overklokprofiel voor Intel CPU's (de set in je lijst heeft EXPO voor Ryzens)

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 02-08-2023 17:32 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:43
GPU moet ook vervangen worden, met 3GB vram ga je er niet komen.

Weet ook dat het best nog even gaat duren voor Fable uitkomt. Kan nog een jaar of 2 duren. Nu onderdelen kopen voor die game is redelijk zinloos.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-11 21:24
Als je de videokaart niet upgrade kun je de rest van de pc ook beter laten zitten voor gaming. Een 1060 3GB komt niet meer mee tegenwoordig.