Mijn vraag
Hoe log ik op mijn windows laptop in nadat deze na schijnbaar een update ineens alleen om een pincode vraagt, de issue komt met een herstel key van A1B2C3 die meer online voorbij zien komen.
Voorheen werd er op deze laptop altijd met het password ingelogd, maar nu dus alleen met pincode die niet bekend is maar ook niet gereset kan worden.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Professional - Versie 2009
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Meerdere mogelijke pincodes, geen succes
- Toegang tot het microsoft account waar de laptop toe behoort, herstel sleutel is beschikbaar mits nodig.
- Kan geen reset pincode, of 2step doen via de microsoft website om de login te forceren (wel wifi connected).
- Geprobeerd om het terug te zetten naar een herstelpunt (error) (systeemherstel)
- Update terugdraaien (nieuwste onderdelenupdate verwijderen) error
- Update terugdraaien (nieuwste kwaliteitsupdate verwijderen) error
Heb dus de herstelsleutel wel wanneer nodig
Heb toegang to X:/ via het command prompt
Heb online gezocht, maar het rommelen in het register ben ik nog niet zo snel fan van als het niet hoeft.
Wat is de reden waarom ik geen gebruik password meer heb, of maak nieuwe pincode met herstel email niks van die functies is beschikbaar... hoe zou ik die er weer voor kunnen halen, reset of geen idee pushen ?
Alvast bedankt.
(issue is begin juli begonnen)
Hoe log ik op mijn windows laptop in nadat deze na schijnbaar een update ineens alleen om een pincode vraagt, de issue komt met een herstel key van A1B2C3 die meer online voorbij zien komen.
Voorheen werd er op deze laptop altijd met het password ingelogd, maar nu dus alleen met pincode die niet bekend is maar ook niet gereset kan worden.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Professional - Versie 2009
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Meerdere mogelijke pincodes, geen succes
- Toegang tot het microsoft account waar de laptop toe behoort, herstel sleutel is beschikbaar mits nodig.
- Kan geen reset pincode, of 2step doen via de microsoft website om de login te forceren (wel wifi connected).
- Geprobeerd om het terug te zetten naar een herstelpunt (error) (systeemherstel)
- Update terugdraaien (nieuwste onderdelenupdate verwijderen) error
- Update terugdraaien (nieuwste kwaliteitsupdate verwijderen) error
Heb dus de herstelsleutel wel wanneer nodig
Heb toegang to X:/ via het command prompt
Heb online gezocht, maar het rommelen in het register ben ik nog niet zo snel fan van als het niet hoeft.
Wat is de reden waarom ik geen gebruik password meer heb, of maak nieuwe pincode met herstel email niks van die functies is beschikbaar... hoe zou ik die er weer voor kunnen halen, reset of geen idee pushen ?
Alvast bedankt.
(issue is begin juli begonnen)
:strip_exif()/f/image/WtWEMEh8ers9HBhvSqettvUS.jpg?f=fotoalbum_large)