Windows 10 - pincode only login, heb password login nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Mijn vraag
Hoe log ik op mijn windows laptop in nadat deze na schijnbaar een update ineens alleen om een pincode vraagt, de issue komt met een herstel key van A1B2C3 die meer online voorbij zien komen.

Voorheen werd er op deze laptop altijd met het password ingelogd, maar nu dus alleen met pincode die niet bekend is maar ook niet gereset kan worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Professional - Versie 2009

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Meerdere mogelijke pincodes, geen succes
- Toegang tot het microsoft account waar de laptop toe behoort, herstel sleutel is beschikbaar mits nodig.
- Kan geen reset pincode, of 2step doen via de microsoft website om de login te forceren (wel wifi connected).
- Geprobeerd om het terug te zetten naar een herstelpunt (error) (systeemherstel)
- Update terugdraaien (nieuwste onderdelenupdate verwijderen) error
- Update terugdraaien (nieuwste kwaliteitsupdate verwijderen) error

Heb dus de herstelsleutel wel wanneer nodig
Heb toegang to X:/ via het command prompt

Heb online gezocht, maar het rommelen in het register ben ik nog niet zo snel fan van als het niet hoeft.

Wat is de reden waarom ik geen gebruik password meer heb, of maak nieuwe pincode met herstel email niks van die functies is beschikbaar... hoe zou ik die er weer voor kunnen halen, reset of geen idee pushen ?

Alvast bedankt.
(issue is begin juli begonnen)

Inventaris | WhatPulse

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je op je inlog scherm niet onder het invoervakje voor je pin 'signin options' staan?
Als je daarop klikt kun je kiezen welke optie je wilt gebruiken (afhankelijk van wat er is ingesteld).

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Klopt dat zou er moeten staan en dan had ik het ook zo kunnen wijzigen, maar helaas is er niets beschikbaar om dit makkelijk te wijzigen vandaar de vraag hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7sBusmlJsmz7zRE_PYCBPYz32A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WtWEMEh8ers9HBhvSqettvUS.jpg?f=fotoalbum_large

Inventaris | WhatPulse

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19

sus

is druk :+

Is de laptop aangemeld me een lokale gebruiker of met een microsoft account? In geval van de eerste kan je het wachtwoord resetten of verwijderen.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43

talin

ES-MA

safe mode boot?

anders met Hirens boot USB opstarten en dan checken welke accounts er zijn en ww verwijderen of aanpassen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!