Wat voor aansluiting hebben DTS versterkers?

Pagina: 1
Acties:

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe sluit je nu precies de boxen op je DTS versterker aan!??
Moet je gewoon zeg maar een draadje in die klemmetjes doen of hebben ze tegenwoordig een andere methode daarvoor?
Anders zou ik al mijn oude boxen voorlopig kunnen gebruiken voor de 5.1 opstelling, ik heb nog een paar oude Wharfdale bookshelf speakers staan, of is dit af te raden?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Er zijn een aantal systemen maar alle zijn compatibel met de meeste speakerkabels. De dikste kabels moet je misschien in "bananeklemmen" doen maar meestal gaat het wel.

Ik heb achterop een Yamaha draaiborgingen voor de fronts en klemmen voor de rears en surround. De actieve sub heeft gewoon een jackplug.

Die Wharfedales kan je prima als rears gebruiken denk ik, tenzij de impedantie niet overeenkomt met de fronts (Yamaha laat kiezen tussen 4~8 Ohm en 8~16 Ohm).

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dat DTS gebeuren heeft niks met de aansluitingen van je speakers te maken. Je moet gewoon zorgen dat je minimaal 5 speakers hebt( links/rechts voor, links/rechts achter, center) en eventueel nog een subwoofer.

Het hangt van je versterker af hoe je je speakers verbindt.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Inderdaad, als je ze moet klemmen zou je een eventuele plug eraf kunnen knippen, moet het met een plug zou je die er eventueel aan kunnen maken he :)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Klopt!