Drie weken wachten op verhelpen lekkage.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tristanoz
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik heb in het gipsplafond van mijn slaapkamer sinds 2 dagen een lekkage. Ik heb de verhuurder gebeld en die hebben iemand laten komen. Wat blijkt: het terras van de bovenburen komt blank te staan en hierdoor moeten alle tegels eruit om dit te kunnen verhelpen.

Probleem: wegens de vakantieperiode zou dit pas kunnen worden gedaan op 25 augustus.

Ik vind dit eigenlijk onacceptabel lang. Want elke keer als het regent (en het regent wat af deze dagen) druppelt het weer naar beneden in de emmer die wij hier onder hebben gezegt. Lekker als je probeert te slapen. Bovendien zie ik de vochtplek steeds verder uitbreiden, ook richting de plafondlamp wat weer voor extra gevaar en onnodige schade kan zorgen.

Wat denken jullie? Moet ik dit accepteren of moet ik blijven doorzagen?

Alle reacties

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 20:55
Ik zou hierop doorzagen en ze ook aansprakelijk stellen voor de gevolgschade die hierdoor ontstaat. Dat het niet direct kan is begrijpelijk. Echter zal er wel vrij vlot een oplossing moeten komen om extra schade te voorkomen

• Tristanoz
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09-2025
cable-one schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:01:
Ik zou hierop doorzagen en ze ook aansprakelijk stellen voor de gevolgschade die hierdoor ontstaat. Dat het niet direct kan is begrijpelijk. Echter zal er wel vrij vlot een oplossing moeten komen om extra schade te voorkomen
Thanks voor je inzicht. Had even een sanity-check nodig, maar ik ga wel even terugbellen en proberen wat druk achter de zaak te zetten.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-01 16:01
vergeet ook niet je verzekering in te lichten, die zijn hier uiteindelijk ook bij betrokken en kunnen daarbij heel goed helpen.

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:39
Ze kunnen vaar beginnen met het controleren van de afvoer van het dak. Best kans dat die verstopt zit. Ook in deze tijden zijn er vast wel dakdekkers met spoed beschikbaar, vast wel voor de hoofdprijs.

En het plafond kunnen ze wel afschrijven, zeker als ze nog even wachten .

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.