Handelspand wordt gebruikt als woning & overlast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickTwice
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:12
In 2016 kocht ik een rijwoning in België en begon ik met de renovatie. Gezien het grote woonoppervlak, gebeurde dit in meerdere fasen en nu is het einde in zicht. We wonen nu al ongeveer 3 jaar op de bovenste verdieping, waar we een volledig appartement hebben.

In 2017 begon de buurman met de verbouwing van zijn woning, uitgevoerd door een bouwonderneming, wat vlot verliep. We hadden toen verschillende gesprekken met de eigenaar op onze of zijn werf en hebben zelfs enkele werken samen laten uitvoeren, zoals de tuinafscheiding en regenwaterputten.

Aanvankelijk gaf de eigenaar aan dat zijn zoon in de woning zou gaan wonen, maar uiteindelijk werd het pand te huur aangeboden en kregen we nieuwe buren. Deze nieuwe buren zijn Chinezen die verderop in de straat een all-you-can-eat wereldrestaurant runnen, waar wij ook regelmatig gaan eten. Al snel merkten we op dat er veel mensen in de woning verbleven. Bijna dagelijks zagen we nieuwe onbekende gezichten. We vermoeden dat er ongeveer 10-15 personen in het pand wonen, aangezien er elke 3-6 maanden nieuwe mensen arriveren en anderen vertrekken.

Helaas heeft dit geleid tot overlast. Er wordt regelmatig afval voor hun voordeur achtergelaten (in Chinese verpakkingen), dat wegwaait en de hele stoep met troep bedekt. Onlangs hebben ze ook enkele kippen en hanen in een ren achteraan de tuin geplaatst, zonder degelijk hok ter beschutting. Dit zorgt voor overlast, vooral omdat het tegenwoordig vroeg licht is. Ook zijn er ongeveer 10 duiven met zelfgemaakte hokjes in de tuin, die overal hun uitwerpselen achterlaten. Hoewel we begrijpen dat dit niet te trainen is bij vogels, leidt dit tot vervuiling van ons terras en zonnepanelen. Ze gebruiken ook het platte dak zonder afsluiting als terras, waar meubels en wasgoed worden geplaatst, dat vaak in onze tuin terechtkomt. Onlangs is er zelfs iets vlak naast ons hoofd neergevallen. We hebben geprobeerd om met de buren te praten, maar het lijkt erop dat niemand Nederlands of Engels spreekt.

Het restaurant is 6 dagen per week geopend tot 23:00 uur, wat resulteert in veel kabaal en lawaai bij thuiskomst van de medewerkers rond 23:30 uur. Ondanks goede isolatie wordt onze zoon steeds wakker van het lawaai, waardoor de babyfoon afgaat.

Ik besef dat deze voorbeelden op zichzelf misschien niet heel ernstig lijken, maar de cumulatie van de situaties maakt het op den duur wel heel vervelend. Daarom overwoog ik tijdens mijn bezoek aan mijn ouders aan de overkant van de straat om de eigenaar te bellen en deze kwestie aan te kaarten of de hulp van de wijkagent in te schakelen. Tijdens dat gesprek met mijn ouders ontstond als grap het idee dat mijn ouders het pand zouden kopen en er gaan wonen, wat het probleem zou oplossen. Echter, al snel werd dit idee serieus en hebben we contact opgenomen met de eigenaar om te vragen of hij zijn huurwoning wilde verkopen.

De eigenaar liet na een week weten dat hij dit wel wilde overwegen, maar hij wilde eerst een schatting laten uitvoeren door een bekende. Bovendien wilde hij de huidige huurders, de Chinezen, ook de kans geven om het pand te kopen, aangezien zij dit eerder al hadden voorgesteld. Na een telefoontje kregen we meer uitleg over de indeling van de woning en vernamen we dat de woning een bestemmingswijziging heeft gekregen van woning naar handelspand, zodat dit als onkosten kan worden ingebracht bij het all you can eat restaurant.

Vorige week heeft de eigenaar de bouwplannen in de brievenbus gestopt en waren mijn ouders klaar om een bod uit te brengen op de woning. Mijn vader belde de eigenaar op, maar voordat hij zijn bod kon doen, vertelde de eigenaar dat hij niet langer aan hen wil verkopen. Hij had de belofte gemaakt om de Chinezen de kans te geven het pand te kopen, en dit zou hij nakomen. Hoewel ik weinig begrijp van deze keuze, is het zijn goed recht en is het jammer voor mijn ouders en mijzelf.

Terugkomend op het punt van de overlast, vraag ik mij af hoe ik dit het beste kan aanpakken, aangezien rechtstreeks communiceren met de buren niet mogelijk lijkt, en de eigenaar wellicht zal denken dat ik hiermee kom vanwege de geweigerde verkoop aan mijn ouders. Mijn vragen zijn dan ook:

1. Wat raden jullie aan om de overlast aan te kaarten, bij wie en op welke manier?
2. Is het überhaupt toegestaan om met zoveel personen in een woning te verblijven?
3. Is het toegelaten om een handelspand op deze wijze te gebruiken, en kan hier ergens melding van gemaakt worden?
4. Welke andere opties resten mij nog, behalve verhuizen of de overlast negeren, om te voorkomen dat deze situatie blijft voortduren of erger nog, dat zij permanent mijn buren worden?

Mijn excuses voor de uitgebreide situatieschets, maar ik waardeer jullie advies en eventuele juridische informatie die jullie kunnen delen. Ook sta ik open voor suggesties om deze situatie op te lossen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het pand nu nog eigendom is van de verhuurder: klagen. Schriftelijk.

En: begin met het aanleggen van een dossier van je klaagschriften. Zo sta je na verloop van tijd sterker.

* Sein ondertussen de wijkagent in en uit je zorgen over illegaliteit, overlast, afvaldumping etc. Hoe zij dit doen met vertaling is niet jouw probleem.

Het lijkt me trouwens ook niet dat jij de enige bent die daar last van heeft in de straat. Zorg dat je medestanders weet te vinden zodat ook zij hun beklag bij de betreffende partijen kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:31
Volgens mij begint het met het bestemmingsplan. Wordt het pand gebruikt in mijn met het geldende plan. Check het juiste plan voor het adres op:
https://www.ruimtelijkeplannen.nl/landing

Indien het pand niet juist gebruikt wordt kun je de gemeente vragen om te handhaven.

De gemeente is verantwoordelijk voor het toezien op naleving. Voordeel is dat hiermee de buren ook minder verkoop opties hebben voor het pand.

[ Voor 20% gewijzigd door peter13579 op 02-08-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickTwice
peter13579 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:52:
Volgens mij begint het met het bestemmingsplan. Wordt het pand gebruikt in mijn met het geldende plan. Check het juiste plan voor het adres op:
https://www.ruimtelijkeplannen.nl/landing

Indien het pand niet juist gebruikt wordt kun je de gemeente vragen om te handhaven.

De gemeente is verantwoordelijk voor het toezien op naleving. Voordeel is dat hiermee de buren ook minder verkoop opties hebben voor het pand.
Geen onbelangrijke info van mijn zijde en mijn excuses hiervoor het gaat om een woning in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Mijn tip, als jij/je ouders het kunnen opbrengen: meer bieden dan de huidige bewoners.

Laat onverlet dat je dan een pand koopt met huurders: laat je vooraf adviseren hoe dat werkt (in België) wat betreft huurbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickTwice
wibblemoo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:56:
Mijn tip, als jij/je ouders het kunnen opbrengen: meer bieden dan de huidige bewoners.

Laat onverlet dat je dan een pand koopt met huurders: laat je vooraf adviseren hoe dat werkt (in België) wat betreft huurbescherming.
Helaas is dit geen optie, gezien de eigenaar niet meer wil verkopen aan ons omwille van zijn principes.
We begrijpen er heel weinig van, en als het een onderhandelingstactiek is begrijp ik er nog minder van.

Moest de opportuniteit zich voordoen om te kunnen bieden zullen we zeker proberen overbieden, maar voorlopig ga ik ervanuit dat die deur dicht is en zoek ik vooral een oplossing om de overlast te verminderen en mogelijke inbreuken aan te kaarten. Een woning met steeds wisselende inwoners en ook de hoeveelheid + overlast zijn allesbehalve aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 23:02
Principes gaan snel overboord als er een wortel wordt voorgehouden.

Maar hoe kijken jullie naar de huursituatie? Mochten je ouders het pand kopen, blijft de huurder en dus de overlast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dossier opbouwen lijkt me dan de beste optie, eventueel in overleg met bijvoorbeeld de wijkagent, wellicht heeft die een idee wat je kan doen als je jouw verhaal daar doet? Wellicht kun je het gesprek aan gaan met een tolk? Dat maakt het weliswaar wat lastiger en heb je mogelijk wat ruis daardoor, maar kun je allicht aangeven dat je hinder van hun ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

ClickTwice schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

Geen onbelangrijke info van mijn zijde en mijn excuses hiervoor het gaat om een woning in België.
Ga eens met een advocaat praten, ik zie hier wel een aantal openingen.

Met 15 personen in een rijwoning wonen is mogelijk overbewoning. De gemeente is de aangewezen partij om daar tegen op te treden, maar mogelijk kun je ook de verhuurder daarop aanspreken.

Het houden van duiven of kippen kan in Nederland worden verboden in het bestemmingsplan of in de regels van de gemeente.

Worden de duiven ook gevoerd? Het voeren van wilde duiven geeft onrechtmatige overlast en kun je aanpakken.

Ik snap niet zo goed waarom de bestemming is aangepast. In een pand met bedrijfsbestemming mag je vaak niet wonen, maar je zou het bestemmingsplan erop moeten naslaan om te zien of dat daadwerkelijk zo is. Bij het aanpassen van de bestemming moet je waarschijnlijk binnen een bepaalde termijn reageren, dus wacht niet te lang.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:29
Als het om een bestemmingswijziging in Belgie gaat wordt eerst de buurt hiervan verwittigd, je hebt dan ook een inspraaktermijn waarop je je bezwaren kan indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

99ruud99 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:35:
Als het om een bestemmingswijziging in Belgie gaat wordt eerst de buurt hiervan verwittigd, je hebt dan ook een inspraaktermijn waarop je je bezwaren kan indienen.
Waar wil je bezwaar tegen maken?

De bestemming gaat juist van woning af volgens TS?
Na een telefoontje kregen we meer uitleg over de indeling van de woning en vernamen we dat de woning een bestemmingswijziging heeft gekregen van woning naar handelspand, zodat dit als onkosten kan worden ingebracht bij het all you can eat restaurant.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Dat betekend een wijziging,en in België kan elke wijziging aangevochten worden dmv openbare procedure.
Zelfs wijziging naar natuur kan aangevochten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:52
Als het pand nu een bedrijfsbestemming heeft , mag er dan nog wel gewoond/geslapen worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SDiver
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Met Chinese buren is het moeilijker praten omdat ze geen aansluiting zoeken met andere culturen. Leven op zich zelf en zijn luidruchtig en hebben totaal andere normen en waarden de bewoners van Europa. Het is ook een compleet andere cultuur. Want nog zou helpen is een tolk erbij halen en duidelijk maken wat jullie ervaren. En anders bijhouden hoeveel mensen er komen en gaan en met hoeveel ze daar wonen. Chinese zijn heel handig op het omzeilen van onze wetten en regels. Dus logboek aanleggen en melden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

Speedmaster

Make my day...

Verkoop je eigen woning voor veel geld ook aan de Chinezen en begin ergens opnieuw. Dit ga je waarschijnlijk niet winnen en verkopen aan hun is de beste tactiek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:47
Klinkt als minstens illegale bewoning (want bestemmingsplan is handelspand) en misschien wel illegale arbeiders/arbeid migranten. Oftewel, melding van maken bij gemeente, komt de politie het pand leegruimen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:49
SDiver schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:13:
Met Chinese buren is het moeilijker praten omdat ze geen aansluiting zoeken met andere culturen. Leven op zich zelf en zijn luidruchtig en hebben totaal andere normen en waarden de bewoners van Europa. Het is ook een compleet andere cultuur. Want nog zou helpen is een tolk erbij halen en duidelijk maken wat jullie ervaren. En anders bijhouden hoeveel mensen er komen en gaan en met hoeveel ze daar wonen. Chinese zijn heel handig op het omzeilen van onze wetten en regels. Dus logboek aanleggen en melden.
Is toch gek vaak hoor je om je heen van chinezen heb je geen last.In de praktijk blijkt dat toch anders te liggen zo te lezen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:35
bie100 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:48:
[...]

Is toch gek vaak hoor je om je heen van chinezen heb je geen last.In de praktijk blijkt dat toch anders te liggen zo te lezen :)
Zo zie je maar dat je niet hele groepen over dezelfde kam kan scheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-04 10:13
Speedmaster schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:25:
Verkoop je eigen woning voor veel geld ook aan de Chinezen en begin ergens opnieuw. Dit ga je waarschijnlijk niet winnen en verkopen aan hun is de beste tactiek
beetje kort door de bocht? Het is niet eens duidelijk of de huidige verhuur wel wettig is.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Roxsman schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

beetje kort door de bocht? Het is niet eens duidelijk of de huidige verhuur wel wettig is.
Ja, nogal extreem om meteen te verhuizen.

Maar het is een feit dat het moeilijk leven is naast burgers die mijlenver afstaan van een westerse omgangsmanier in de samenleving. Naar geluid, respect, overlast, afval, ... Dat mag je racistisch noemen, maar het is gewoon een feit. Vaak heb je zelf al je spaargeld in je woning zitten. En het is ook niet zomaar een 'dak boven je hoofd', maar iets persoonlijks waar je veel van jezelf in steekt, inricht naar je smaak, en je sentimenteel aan gaat hechten. Erg jammer dan als externe factoren je verplichten om te verhuizen. Daarom probeer ik me nooit te hard te hechten aan een woning. Maar dan voel je toch ergens een 'gemis'/leegte.

Nu goed, /off-topic

Met je eens trouwens, eerst navraag doen bij de gemeente of openbare diensten ivm de wettelijkheid van die hele situatie. Dat moet snel kunnen lijkt me. Er iets aan laten doen, is nog een heel ander probleem omwille van de te verregaande bescherming van huurders, eigenaars, enz... Dit kan zelfs met tussenkomst van wijkagenten en advocaten maanden en maanden aanslepen (van wat ik me herinner van andere topics hier)

In tweede instantie moet je inderdaad gaan denken aan verkopen. Jammer maar helaas. Een lange procedure, veel juridische uitgaven, ... dat kruipt in de kleren en ontneemt je plezier en genot van wonen.

Probleem is dan dat overlast altijd wint, want wie het zich kan veroorloven trekt gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

99ruud99 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:19:
Dat betekend een wijziging,en in België kan elke wijziging aangevochten worden dmv openbare procedure.
Zelfs wijziging naar natuur kan aangevochten worden.
Waarom zou je dat ooit doen?

Het was eerst wonen, waarbij ze er legaal konden wonen.
Het wordt bedrijfspand waarbij dat twijfelachtig is.

En dan wil jij bezwaar aantekenen zodat ze ernaast mogen blijven wonen :?
Waarom zou TS bezwaar aantekenen tegen een wijziging die juist voordelig uit kan/zal pakken?

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 05-08-2023 19:31 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
Omdat een handelspand een andere bestemming is, het kan dan namelijk onderdeel van een zaak 2orden (zo wordt het ook verkocht).

Dat betekend dat bijvoorbeeld de voorraad / voorbereidingen ook op die locatie komt.
Nog meer verkeer van mensen, goederen en afval. Gezien het huidige gedrag met afval kan er een gedachte komen wat ze gaan doen met hun bedrijfsafval (wat duurder is dan hun prive afval)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:10
SDiver schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:13:
Ze zoeken inderdaad geen aansluiting met andere culturen, maar luidruchtig? Ze zijn juist vaak stil, begroeten iedereen en ogen vriendelijk. Ze willen echter niks met je te maken hebben.
En waarom zijn chinezen handig met omzeilen van wetten en regels?
Heb je data dat ze daarmee handig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDiver
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Ja helaas heb ik meerdere voorbeelden dat ze bewust een loopje nemen met wetten en normen en waarde. Het is ook een parable samenleving. Ze overtreden bewust wetten en ze weten zeer goed wat de wetten zijn. Ze zijn op de hoogte wat de pak kans is en omdat het een gesloten eigen maatschappij is komen er weinig klachten naar buiten. En ik wil het hier niet allemaal opnoemen maar in feite komt het neer op een onderwereld. En omdat er taal barrières zijn vanwege de vele dialecten en het een zeer gesloten wereld is komt er weinig naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:05
Ik weet niet hoe de brandveiligheid in Belgie geregeld is, maar ik zou rustig anoniem de brandweer duidelijk maken dat daar een gevaarlijke situatie plaatsvind. In Nederland wil de gemeente dergelijke panden nog wel eens dichtzetten als de brandweer ziet dat zoveel mensen op elkaar leven en het inderdaad niet veilig is (wat het met zoveel mensen al snel niet is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 14:49
Ik zou verhuizen, maar....

Het lijkt me duidelijk dat de bestemmingswijziging en het gebruik in de praktijk heeft geleid tot een waardedaling van jouw woning. Veel kopers zouden nu afhaken als ze dit zien.

Ik zou juridisch advies inwinnen over wat te doen in deze situatie.

Niets...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dawei
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-04 01:56
SDiver schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 07:59:
Ja helaas heb ik meerdere voorbeelden dat ze bewust een loopje nemen met wetten en normen en waarde. Het is ook een parable samenleving. Ze overtreden bewust wetten en ze weten zeer goed wat de wetten zijn. Ze zijn op de hoogte wat de pak kans is en omdat het een gesloten eigen maatschappij is komen er weinig klachten naar buiten. En ik wil het hier niet allemaal opnoemen maar in feite komt het neer op een onderwereld. En omdat er taal barrières zijn vanwege de vele dialecten en het een zeer gesloten wereld is komt er weinig naar buiten.
Sapperdeflap, is dit het begin van 't John Wick 5 scenario?

Als iemand met een chinese achtergrond / gezond verstand zou ik gewoon eerst een bellen met het restaurant.

Nu niet voor een diner maar om afspraak te maken met de eigenaar en evt een medewerker die kan vertalen. Er worden allemaal belemmeringen gezien terwijl deze mensen een onderneming uitbaten in België waarbij ik neem aan interactie is tussen hun en de gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickTwice
Tijdens het weekend heb ik even dit probleem van me willen afzetten en dus ook hier lezen/reageren.

Ik begrijp dat de gemakkelijkste manier verhuizen is, maar gezien ik eigenhandig deze woning verbouwd heb en mijn ouders nog maar een jaar of 2 geleden tegenover mij zijn komen wonen is dit niet zo evident en eigenlijk geen optie die ik wil overwegen.

Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken bij de wijkagent om deze situatie alvast aan te kaarten. Ook het logboek is opgestart.

Weet iemand hoe ik kan valideren dat het pand wel van bestemming is gewijzigd? Is dit publiek (via internet) opvraagbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
ClickTwice schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:18:
Tijdens het weekend heb ik even dit probleem van me willen afzetten en dus ook hier lezen/reageren.

Ik begrijp dat de gemakkelijkste manier verhuizen is, maar gezien ik eigenhandig deze woning verbouwd heb en mijn ouders nog maar een jaar of 2 geleden tegenover mij zijn komen wonen is dit niet zo evident en eigenlijk geen optie die ik wil overwegen.

Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken bij de wijkagent om deze situatie alvast aan te kaarten. Ook het logboek is opgestart.

Weet iemand hoe ik kan valideren dat het pand wel van bestemming is gewijzigd? Is dit publiek (via internet) opvraagbaar?
Off-topic: niet steeds alles 'remote'/'online' willen doen. Dit soort zaken gaan het vlotst 'offline'. Even langs het gemeentehuis en gewoon navragen. Of al eens bellen dat je langskomt en het wil bespreken. Je zal meer opsteken van een gesprekje met de ambtenaar (eerdere gelijkaardige gevallen bijvoorbeeld, advies, hoe zo'n gemeentebestuur werkt en wat er zoal aan bod komt op de vergaderingen) dan gewoon online in een database zoeken.

Wie weet zetten ze het wel op de agenda bij de volgende vergadering. Zo'n dingen worden, voor zover ik weet in mijn gemeente, wel serieus opgepakt.

Edit: en online leert google me dat je waarschijnlijk op www.geopunt.be dient te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 07-08-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawei
Huidige eigenaar heeft je een worst voorgehouden en de partij waarmee die een zakelijke relatie heeft2 waarschijnlijk recht van eerste koop bedongen.

Nu lijk je de actuele situatie te accepteren
en escalatie na te streven ipv een prettige, leefbare omgeving.

In plaats van het gesprek aangaan met huidige huurders en toekomstige eigenaren wil je alle grieven opschrijven, bijhouden en deponeren bij de gemeente. Success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawei
Ook eens met Amos_x, menselijke maat telt.
Pagina: 1