Extra isolatie overstek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:03
Hoi,

Een korte situatieschets. De achtergevel van de bovenverdieping van ons huis (bj 2003) steekt een meter of 2 uit over de benedenverdieping. Er ontstaat zo een soort van afdak boven het terras. De afmetingen van de overstek zijn ca. 5.5x2 m. De overstek is geïsoleerd en afgewerkt met gelakte multiplex platen (zie onderstaande tekening).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pdp88CmPx8Vs77g_Jp47CC2sU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K2TQ7GDlbtGcEm1D6gFZX8z5.png?f=fotoalbum_large

Nu mijn vraag;
Tijdens koude dagen voelt de vloer ter plekke van de overstek duidelijk kouder aan dan de rest van de verdiepingsvloer. Dit lijkt me niet verwonderlijk vanwege het grotere temperatuurverschil maar is soms wel vervelend.
Om de situatie te verbeteren zou ik graag een extra isolatielaag willen aanbrengen van een paar cm dikte (b.v. 40-50 mm) die op de multiplex gelijmd of geschroefd kan worden en direct is afgewerkt.
Aangezien ik totaal niet weet wat er op dit gebied te krijgen is zou ik graag wat advies hier omtrent ontvangen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.