Advies voor nieuwe TV inclusief soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-05 16:18
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
TV inclusief een soundbar o.i.d.

Wat is je budget?
1500-2000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk vooral series, films en sport op TV. Daarnaast wil ik de TV ook gebruiken om te gamen. Beter geluid dan de standaard boxen van een TV is voor ons al een hele vooruitgang.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua TV hebben we eigenlijk de keuze al gemaakt voor een 65" Samsung The Frame, het 2022 model. Via Coolblue kunnen we met korting een soundbar bijbestellen. De Samsung HW-S800B. We denken dat dit een mooie aanbieding is...

Wellicht dat er een betere TV te krijgen is, maar wij vinden het idee van The Frame vooral heel gaaf, dus die keuze staat eigenlijk wel vast. Qua geluid wil ik graag iets van een soundbar o.i.d. erbij installeren. En dat hoeft echt niet het allerbeste te zijn. Via Coolblue wordt deze optie aangeboden, maar ik ben vooral nieuwsgierig of er wellicht een beter alternatief verkrijgbaar is. De TV kan ik los elders goedkoper bestellen, dus dan blijft er zo'n €750,00 over voor een soundbar o.i.d.

Kortom, ik hoor graag jullie tips :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:07
Bij een soundbar worden altijd concessies gedaan, de S800B gaat hier nog een stapje in verder door zijn zeer smalle vormfactor.

Is het een upgrade tegenover de ingebouwde tv speaker? Ja, voornamelijk door de aanwezigheid van een subwoofer en de naar voren gerichte speakertjes. Niets meer niets minder.

Klinkt het ergens naar? Nee, de soundstage en geluidskwaliteit zullen erg matig zijn.

Een paar actieve boekenplankspeakers is een veel betere keuze, en oogt net zo clean/ strak.

Is de WAF factor erg hoog en dient het per se een soundbar te zijn? Dan is bijv. de Samsung Q700B een betere alternatief vergeleken met de S600B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:07

CeesKees

I rest my Kees

Jammer dat je de beeldkwaliteit niet voorop stelt.

Kijk dit filmpje anders eens.

https://www.bright.nl/vid...je-een-nieuwe-tv-uit.html

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saaslijer1
De WAF factor, die moest ik even googelen. Haha :)

Die factor valt gelukkig wel mee. Ik vind zelf alleen een soundbar ook wel netjes staan.
Komt ook omdat ik achter onze bank al een dressoir heb staan met daarop een LP-speler, met daarnaast 2 Denon speakers.

Die boekenplankspeakers, die plaats je gewoon naast de tv links en rechts?

En wat maakt de Q700B een betere keuze?

[ Voor 5% gewijzigd door Saaslijer1 op 02-08-2023 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 20:48
Het idee van The Frame is super, en de kwaliteit van het beeld is goed, met uitzondering van zwart in donkere scenes en scenes met een hoge dynamische range. Daar is zwart geen zwart, en is het beeld veel te licht. Dat is geen probleem als je ermee kunt leven, maar kan een nadeel zijn als je OLED gewend bent.

Mijn advies: ga eerst in een fysieke winkel naar een tv kijken voordat je er één koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
ikweethetbeter schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:33:
Het idee van The Frame is super, en de kwaliteit van het beeld is goed, met uitzondering van zwart in donkere scenes en scenes met een hoge dynamische range. Daar is zwart geen zwart, en is het beeld veel te licht. Dat is geen probleem als je ermee kunt leven, maar kan een nadeel zijn als je OLED gewend bent.

Mijn advies: ga eerst in een fysieke winkel naar een tv kijken voordat je er één koopt!
Dat heb ik gelezen inderdaad, maar daar kan ik wel vrede mee hebben. Ik heb qua beeldprestaties nog nooit het beste van het beste in mijn bezit gehad, en ben eigenlijk ook wel content met 'goed'.

Mijn gevoel is ook dat ik anders ook in een veel hogere prijsklasse terecht ga komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Die boekenplankspeakers, die plaats je gewoon naast de tv links en rechts?

En wat maakt de Q700B een betere keuze?
Ja, is gewoon plug and play. De gelinkte speakers kun je zelfs via HDMI aansluiten (net als een soundbar).

Door de grotere vormfactor en grotere ingebouwde speakers zal het geheel voller klinken.

Ik zie dat de Q800B momenteel voor ongeveer hetzelfde bedrag te koop is, hierdoor is het (o.a. door zijwaarts gerichte speakers en room kalibratie) een beter keuzen vergeleken met de Q700B.
Mijn gevoel is ook dat ik anders ook in een veel hogere prijsklasse terecht ga komen?
The Frame heeft een VA paneel en voor LCD begrippen een goed contrast, door het LCD paneel is de uniformiteit matig en zul je backlight bleeding zien in donkere scenes. Ook is The Frame ongeschikt voor HDR aangezien het niet beschikt over Full Array Local Dimming.

Op moment van schrijven zit is er een verschil van 600 euro tussen een 65'' The Frame (wanneer je de eerste drie onbetrouwbare winkels uit de pricewatch negeert) en een LG 65G2 die je ook volledig plat tegen de muur kunt hangen met meegeleverde beugel. Hier krijg je dan wel een zeer goede beeldkwaliteit en HDR weergave voor terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Saaslijer1 750 euro is erg veel geld voor een soundbar. Ik snap dat je het uiterlijk mooi vindt, maar voor minder geld ga je uit een andere soundbar even veel plezier halen.

Bedenk in elk geval goed wat je soundbar moet kunnen en wat je er allemaal op aan zult willen sluiten. In dit lijstje Jorgen in "Keuze tussen receivers" heb ik het over een receiver, maar hetzelfde geldt voor een versterker of soundbar.

Maak in elk geval goede, duidelijke afwegingen voor jezelf waarom je voor een soundbar wilt gaan. Koop je hem vooral voor de verbetering van je tv-geluid, de kleine formfactor of voor het uiterlijk? Dan is een soundbar een prima keuze. Wil je ook veel muziek gaan luisteren, of heb je hoge verwachtingen van de surround-belofte? Dan gaat het erg tegenvallen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Dank voor de reacties weer.

@Jorgen Dat is inderdaad misschien wat veel geld. Eerlijk gezegd kijken we al jaren tv/series/films via de boxen van de TV. En vinden dit prima. Maar als ik dit geluid eens naast een veel beter geluid ga houden, weet ik wel wat onze keuze wordt.

Wat we belangrijk vinden is gewoon een goed, degelijk geluid. Qua surrounding hoeft het van ons echt niet zo spannend te zijn. Als het allemaal maar wat voller klinkt zeg maar.

De voorkeur daarin is dan toch wel een soundbar, aangezien we het toch niet zien zitten om naast onze hangende TV-meubel 2 boxen neer te zetten..

Dus, als we dan toch voor een soundbar zouden willen gaan, is dan die Q800B de beste keuze in ons geval?

@Freshouttheoven die LG ziet er wel netjes uit zeg. Maar dan is de prijs ongeveer 2000 euro, en heb ik verder geen soundbar/boxen o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Saaslijer1 Als dat de soundbar is die bij alle belangrijke eisen een vinkje heeft, dan wel. Wat moet de soundbar écht kunnen? Wil je bijv ook Spotify erop luisteren? Nog een ander apparaat erop aansluiten (of loopt alles via de tv)? Wel of geen losse achterspeakers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
@Jorgen Ja, Spotify luisteren we inderdaad wel vaak via de TV. Verder verwacht ik niet dat wij er in de toekomst veel andere apparaten op aan zullen sluiten (heb je voorbeelden?).

Losse achterspeakers hoeft van ons ook niet, omdat we achter onze bank al 2 speakers hebben staan die met de LP-speler in verbinding staan.

Of is het een optie dat die 2 speakers wellicht de deur uit gaan, om daar losse achterspeakers neer te zetten. Zodat de LP speler ook via die speakers gaat afspelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Saaslijer1 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:50:
@Jorgen Ja, Spotify luisteren we inderdaad wel vaak via de TV. Verder verwacht ik niet dat wij er in de toekomst veel andere apparaten op aan zullen sluiten (heb je voorbeelden?).

Losse achterspeakers hoeft van ons ook niet, omdat we achter onze bank al 2 speakers hebben staan die met de LP-speler in verbinding staan.

Of is het een optie dat die 2 speakers wellicht de deur uit gaan, om daar losse achterspeakers neer te zetten. Zodat de LP speler ook via die speakers gaat afspelen?
Bijv. een blu-rayspeler, spelcomputer (Playstation, XBOX of Nintendo Switch); een mediaspeler (zoals een Chromecast, Apple TV of Nvidia Shield); een cd-speler; platenspeler, enz.

Stel dat je zulke apparaten hebt, of in de toekomst zou willen kopen, dan moet je dus goed bedenken of de tv en soundbar genoeg aansluitingen daarvoor hebben.

Je kunt een platenspeler soms wel op een soundbar aansluiten, maar dan speel je over de speakers in de balk van de soundbar zelf. De achterspeakers in elke setup (ongeacht soundbar of receiver) zijn in principe hoofdzakelijk bedoeld voor de geluidseffecten bij films en series. Ik kan me niet voorstellen dat je bij een soundbar kan instellen dat hij bij het afspelen van lp's alleen de achterspeakers gaat gebruiken.

In jullie geval zou ik de lp's lekker via de bestaande speakers blijven afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Ik heb wel een Xbox One Series X, deze wil ik inderdaad wel aansluiten op de tv/soundbar. Maar meer ook niet.

Ik had gezien dat je bij de Samsung Frame een One Connect Box geleverd krijgt. Hier zitten 4 HDMI poorten op, waarvan 1 HDMI ARC (voor de soundbar geloof ik?)

Dus dat zou qua aansluitingen geen probleem moeten geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan heb je genoeg aansluitmogelijkheden inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Die LG ziet er wel netjes uit zeg. Maar dan is de prijs ongeveer 2000 euro, en heb ik verder geen soundbar/boxen o.i.d?
Inderdaad, bijkomend voordeel hierbij is dat de LG G2, voor geïntegreerde speaker begrippen, bovengemiddeld goed geluid geeft. Wanneer je al jaren enkel gebruik maakt van de tv speakers en hier tot op heden tevreden over bent zul je er dus op vooruit gaan qua geluidskwaliteit en kun je na een tijdje altijd nog een externe oplossing overwegen.

Mocht je voor The Frame kiezen, neem dan de Q800B (of de S600B wanneer het esthetische ook erg belangrijk is). Beide opties zijn meer dan voldoende voor weinig eisende zoals jullie.

Het verschil in beeldkwaliteit tussen LCD en OLED is enorm, hou er wel rekening mee dat de G2 een glossy toplaag heeft in tegenstelling tot The Frame met een matte toplaag. Voordeel van The Frame is dat je bijna geen spiegeling ziet, nadeel dat kleuren fletser ogen (en bij de G2 vice versa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
@Freshouttheoven Dus even kort samengevat. Qua beeldkwaliteit is die LG G2 vele malen beter dan de Samung The Frame. En qua geluid krijg ik met de LG ongeveer hetzelfde wanneer ik een Frame ophang met daarbij een soundbar?

En de LG G2 is qua prijs dan ongeveer vergelijkbaar met een The Frame inclusief soundbar als ik het goed heb?

Mocht ik het geluid van die LG G2 willen upgraden, dan raad jij in ieder geval die boekenplankspeakers aan he?

Wat ik verder wel chill vind van die Samsung, is de One Connect box die meegeleverd wordt. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk kabels vanuit mijn tv zien. Als ik een Xbox en Ziggo erop aan wil sluiten, ben ik inclusief voeding van de TV al 3 kabels verder toch? Of zijn daar ook weer oplossingen voor met de LG?

Oja, nog een vraag. Geen idee waarom, maar ik heb een bepaalde voorkeur voor Samsung. Zal wel komen doordat ik de afgelopen 20 jaar een Samsung TV heb gehad. Welke Samsung TV zou wellicht het beste in de buurt komen van de LG G2? Ook qua geluid etc?

[ Voor 14% gewijzigd door Saaslijer1 op 03-08-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
CeesKees schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:30:
Jammer dat je de beeldkwaliteit niet voorop stelt.

Kijk dit filmpje anders eens.

https://www.bright.nl/vid...je-een-nieuwe-tv-uit.html
@CeesKees ik heb dat filmpje bekeken. Interessant. Vooral over het beeld. Ik ben zelf een beetje bang dat de lichtinval vrij groot is bij ons (zie afbeelding). En dan wordt een OLED tv wellicht weer afgeraden? Of begrijp ik dat verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEPUmCeqHfrr6pv3vF1E60eNtW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69B6T0HAE7PjdbFiV7vcg7Vg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Dus even kort samengevat. Qua beeldkwaliteit is die LG G2 vele malen beter dan de Samung The Frame. En qua geluid krijg ik met de LG ongeveer hetzelfde wanneer ik een Frame ophang met daarbij een soundbar?
Beeldkwaliteit is inderdaad veel beter, geluidskwaliteit is bovengemiddeld maar zeker niet vergelijkbaar met een soundbar. Een soundbar zal een betere/ vollere geluid geven vergeleken met de G2.
Mocht ik het geluid van die LG G2 willen upgraden, dan raad jij in ieder geval die boekenplankspeakers aan he?
Ja, echter gelet op het feit dat jullie al jaren enkel gebruik maken van de geïntegreerde tv speakers en hier tevreden over zijn kun je imo beter voor een soundbar kiezen, ook deels doordat jullie dit esthetisch mooier vinden.
Wat ik verder wel chill vind van die Samsung, is de One Connect box die meegeleverd wordt. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk kabels vanuit mijn tv zien. Als ik een Xbox en Ziggo erop aan wil sluiten, ben ik inclusief voeding van de TV al 3 kabels verder toch? Of zijn daar ook weer oplossingen voor met de LG?
LG had in het verleden een vergelijkbaar alternatief op de One Connect Box, echter zijn ze hier jaren geleden vanaf gestapt. Samsung is momenteel de enige.
Oja, nog een vraag. Geen idee waarom, maar ik heb een bepaalde voorkeur voor Samsung. Zal wel komen doordat ik de afgelopen 20 jaar een Samsung TV heb gehad. Welke Samsung TV zou wellicht het beste in de buurt komen van de LG G2?
Wanneer je graag een One Connect Box wilt in combinatie met een goede beeldkwaliteit zou ik nog even een paar maanden geduld hebben en in het najaar een 65'' S95C kopen. Beeldkwaliteit is vergelijkbaar met de G2, en op en aantal punten zelfs beter.
Ook qua geluid etc?
Sommige modellen bieden een bovengemiddelde geluidskwaliteit voor tv speaker begrippen. Echter zou ik hier niet de focus op leggen aangezien een externe mid-range oplossing, op een paar uitzonderingen na (zoals bijv. Sony OLED tv's en de Panasonic LZ200x serie) altijd beter/ ruimtelijker zal klinken dan geïntegreerde tv speakers. Groots beeld verdiend ook groots geluid, met een externe oplossing zal het qua beleving veel meer in balans zijn.
Ik ben zelf een beetje bang dat de lichtinval vrij groot is bij ons (zie afbeelding). En dan wordt een OLED tv wellicht weer afgeraden?
Mooi uitzicht!

Is dit nog de inrichting van de vorige bewoners? Aangezien er een soundbar onder de tv hangt :P

Als er direct zonlicht op de tv schijnt is OLED/ QD-OLED geen goed idee doordat organisch materiaal niet bestand is tegen UV licht en dit permanente vlekken kan veroorzaken. Dan kan je beter naar een QN95B kijken wanneer je graag weer een Samsung tv wenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Saaslijer1 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

@CeesKees ik heb dat filmpje bekeken. Interessant. Vooral over het beeld. Ik ben zelf een beetje bang dat de lichtinval vrij groot is bij ons (zie afbeelding). En dan wordt een OLED tv wellicht weer afgeraden? Of begrijp ik dat verkeerd?

[Afbeelding]
Ik heb ook een LG oled, in een vergelijkbare opstelling als jij. Zo goed als geen last van de lichtinval. Daarnaast, er is altijd een gordijn of zonnescherm beschikbaar als het te erg is.

Qua kabels; je hebt nu toch ook een goot? Dan kunnen alle kabels daar toch doorheen?

Je kunt ook evt met een receiver slechts 1hdmi (arc) kabel naar de tv laten lopen en alles via de receiver schakelen.

Bij het kopen van een tv zou de beeldkwaliteit altijd op 1 moeten staan. Al het andere moet daar ondergeschikt aan zijn.

Het “one connect box” probleem is gewoon op te lossen.

[ Voor 8% gewijzigd door CeesKees op 03-08-2023 11:34 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
@Freshouttheoven Ok, dan ga ik ook zeker een van de door jou genoemde soundbars overwegen. Nu kwam mijn vriendin gisteren weer met de opmerking dat ze het tv meubel eigenlijk helemaal vrij van apparaten wilt laten, dus dan zouden speakers naast de tv tóch weer een optie worden ;) ....

Die 65'' S95C waar jij het over hebt, die wordt in het najaar een stuk goedkoper? Want op dit moment zit die nog ver boven budget...

Die afbeelding komt inderdaad uit ons toekomstig huis. Dus die soundbar is niet van ons ;)
Het enige dat ik nu weet is dat de zon aan die kant op komt in ieder geval, en dan wat meer van rechts. Volgende week krijgen we de sleutel, ik kan wellicht eens kijken hoe de lichtinval is. Het gaat dan vooral om puur het zonlicht op die muur denk ik?

@CeesKees er komt idd wel een gordijn te hangen, dus dat kan ik bij echt fel zonlicht zelf wel oplossen.

Wat voor een receiver zou ik dan bijvoorbeeld moeten aanschaffen wanneer ik voor een LG tv kies, en dan zo min mogelijk kabels wil zien onder de TV? We gaan hem sowieso ophangen namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Die 65'' S95C waar jij het over hebt, die wordt in het najaar een stuk goedkoper? Want op dit moment zit die nog ver boven budget...
Ja, zal in het najaar/ rond Black Friday flink in prijs zijn zakt.
Het gaat dan vooral om puur het zonlicht op die muur denk ik?
Ja, gaat om direct zonlicht/ UV licht of bijv. via een grote spiegel.
Ok, dan ga ik ook zeker een van de door jou genoemde soundbars overwegen. Nu kwam mijn vriendin gisteren weer met de opmerking dat ze het tv meubel eigenlijk helemaal vrij van apparaten wilt laten, dus dan zouden speakers naast de tv tóch weer een optie worden ;) ....
Dan zou ik zeker voor (boekenplank) speakers kiezen door de betere soundstage en geluidskwaliteit. Dan heb je ook meer keuze m.b.t. televisies en speakers, en je hoeft niet tot het najaar te wachten (op de S95C).

Je kan dan bijv. een surround receiver kopen en daar een paar boekenplank speakers of vloerstaanders aan koppelen. Dan heb je van de tv maar twee kabels lopen (één HDMI en één voedingskabel). Dit is wat CeesKees bedoelt, kanttekening hierbij is dat je dan wel het budget dient te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
@Freshouttheoven Enig idee wat voor prijsje ik dan kan verwachten? Ik wil eigenlijk halverwege oktober de TV ophangen...

Op zo'n receiver sluit ik dan ook de Xbox aan neem ik aan?

Korte samenvatting van het hele verhaal;
Als ik een TV wil met de beste kwaliteit, dan moet ik kijken naar de LGG2 of de 65'' S95C.
Ik denk dat dit nét een beetje boven budget hangt. Wat zou net hieronder de beste en meest vergelijkbare optie zijn?
Soundbar is voor ons prima omdat we niet het allerbeste geluid zoeken.
Mochten we er toch voor willen kiezen om het tv-meubel vrij te houden van apparatuur, dan moet ik zeker naar (boekenplank) speakers kijken.
Om zo min mogelijk kabels te zien, moet ik óf een Samsung TV kopen, inclusief een One Connect box. Of een surround receiver kopen, waardoor ik mijn budget moet ophogen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Saaslijer1 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:06:
@Freshouttheoven Enig idee wat voor prijsje ik dan kan verwachten? Ik wil eigenlijk halverwege oktober de TV ophangen...

Op zo'n receiver sluit ik dan ook de Xbox aan neem ik aan?

Korte samenvatting van het hele verhaal;
Als ik een TV wil met de beste kwaliteit, dan moet ik kijken naar de LGG2 of de 65'' S95C.
Ik denk dat dit nét een beetje boven budget hangt. Wat zou net hieronder de beste en meest vergelijkbare optie zijn?
Soundbar is voor ons prima omdat we niet het allerbeste geluid zoeken.
Mochten we er toch voor willen kiezen om het tv-meubel vrij te houden van apparatuur, dan moet ik zeker naar (boekenplank) speakers kijken.
Om zo min mogelijk kabels te zien, moet ik óf een Samsung TV kopen, inclusief een One Connect box. Of een surround receiver kopen, waardoor ik mijn budget moet ophogen..
Goed samengevat, er zijn ook televisies voor een zachter prijsje te koop met in grote lijnen dezelfde beeldkwaliteit als een G2 of S95C echter kun je deze niet volledig strak/ plat tegen de muur hangen zoals een schilderij.

Wanneer je halverwege oktober de tv wilt opgangen zou ik zeker nog wachten, en er zelfs een aantal weken aan toevoegen. Zoals gezegd zullen de '23 modellen rond Black Friday flink in prijs zijn gezakt.

Het is nu nog een beetje koffiedik kijken, LG en Samsung zijn over het algemeen goedkoper dan bijv. Sony of Panasonic. Je kan dan bijv. naar een LG C2 kijken of tegen die tijd naar een LG C3, wellicht dat een Sony A80L/ A84L rond Black Friday ook binnen het budget past. De Acoustic Surface speakers in Sony OLED tv's klinken erg goed (vergelijkbaar met een mid-range soundbar met geïntegreerde subwoofer), hierdoor kun je weer besparen op een externe audio oplossing en het lekker clean houden, GoogleTV werkt smoother/ sneller dan Tizen en WebOS ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Top! Misschien toch maar even die paar weken extra wachten dan :)

Als ik je goed begrijp zijn de Sony modellen weer een stapje beter?

We willen de TV inderdaad wel als een schilderij tegen de muur plaatsen. Weet niet of die Sony's dat ook allemaal kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
@Freshouttheoven Wat is nou het verschil tussen de 65QN93B en de QN95B
Behalve 600 euro...

En het verschil in de LGC2 en LGG2?

[ Voor 15% gewijzigd door Saaslijer1 op 03-08-2023 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
No offence, je mag wel meer eigen inzet tonen ;).

600 euro verschil? Beide 65'' versies hebben dezelfde prijs, de 65QN95B is zelfs bij één winkel 100 euro goedkoper dan de 65QN93B.

De QN93B en QN92B zijn een variant van de QN90B, zelfde tv enkel een ander cijfertje bedoelt voor andere verkoopkanalen.

Antwoord op de gestelde vragen kun je makkelijk zelf vinden door een aantal (Tweakers) reviews te lezen en specs te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saaslijer1
Freshouttheoven schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:27:
No offence, je mag wel meer eigen inzet tonen ;).

600 euro verschil? Beide 65'' versies hebben dezelfde prijs, de 65QN95B is zelfs bij één winkel 100 euro goedkoper dan de 65QN93B.

De QN93B en QN92B zijn een variant van de QN90B, zelfde tv enkel een ander cijfertje bedoelt voor andere verkoopkanalen.

Antwoord op de gestelde vragen kun je makkelijk zelf vinden door een aantal (Tweakers) reviews te lezen en specs te vergelijken.
Haha, ik dacht al, wanneer wordt deze opmerking geplaatst.
Je hebt gelijk hoor, alleen jullie kwamen telkens zo snel met fijne reacties. Ik dacht ik trek hem even door ;)

Ik zag alleen even snel de QN95B en de QN93B op de site van hellotv, en daar zag ik een prijsverschil van 600 euro die ik niet snel kon verklaren. Vandaar de vraag... Maar ik zag inderdaad via tweakers dat de prijzen vrijwel gelijk zijn. Excuses.

Nogmaals dank voor de reacties. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ibood heeft vandaag de C2 + soundbar en cashback in de bonus voor 1699 (gaat dus nog 300 vanaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
@CeesKees mooie tip, maar jammer genoeg alleen een 55".
Of kijk ik scheef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
@Freshouttheoven Trouwens, stel dat ik de 65QN95B koop, en deze strak aan de muur ga hangen.
En daar vervolgens wel een soundbar op aansluit. Heb ik dan problemen met het geluid uit de TV omdat de boxen aan de achterkant van de TV zitten? Dit las ik gisteren ergens.. Maar kan dat nou niet zo snel vinden of dat hinderlijk gaat zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Saaslijer1 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:50:
@Freshouttheoven Trouwens, stel dat ik de 65QN95B koop, en deze strak aan de muur ga hangen.
En daar vervolgens wel een soundbar op aansluit. Heb ik dan problemen met het geluid uit de TV omdat de boxen aan de achterkant van de TV zitten? Dit las ik gisteren ergens.. Maar kan dat nou niet zo snel vinden of dat hinderlijk gaat zijn..
Geen idee, klinkt aannemelijk dat het strak aan de muur hangen invloed zal hebben op de geluidskwaliteit. Aan de andere kant, waarom zou je nog gebruik willen maken van de geïntegreerde speakers als je een soundbar hebt?

Met Q-Symphony kun je de geïntegreerde speakers combineren met het geluid uit een soundbar, beide modellen dienen dan deze functie te ondersteunen. Ik weet niet hoe dit klinkt en of dit ook aardig werkt wanneer je de QN95B strak aan de muur hangt, m'n gevoel zegt van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saaslijer1
Precies wat jij zegt, op advies van jou had ik m'n oog eigenlijk laten vallen op de Q800b soundbar. Die inderdaad combineert met de geïntegreerde speakers. Maar dat is dan weer twijfelachtig of dat helemaal tot zijn recht komt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
@Freshouttheoven Klopt het dat zowel mijn TV als mijn Xbox console met een HDMI kabel verbonden moeten worden met de soundbar?

Ik kan nou niet echt duidelijk vinden hoeveel HDMI aansluitingen de Q800B heeft.. Op hellotv staat er 1 aansluiting. Op de site van Samsung zelf staat HDMI In 1, HDMI out 1, HDMI ARC 1 (eARC) en HDMI CEC... Die verschillen zeggen mij niets..

Kan het zijn dat de HDMI eARC gekoppeld moet worden aan de eARC ingang in de one connect box?
En de overige HDMI ingangen op de One Connect box dan voor bijvoorbeeld mijn Ziggo kastje is?

[ Voor 20% gewijzigd door Saaslijer1 op 09-08-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Saaslijer1 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:14:
@Freshouttheoven Klopt het dat zowel mijn TV als mijn Xbox console met een HDMI kabel verbonden moeten worden met de soundbar?

Ik kan nou niet echt duidelijk vinden hoeveel HDMI aansluitingen de Q800B heeft.. Op hellotv staat er 1 aansluiting. Op de site van Samsung zelf staat HDMI In 1, HDMI out 1, HDMI ARC 1 (eARC) en HDMI CEC... Die verschillen zeggen mij niets..

Kan het zijn dat de HDMI eARC gekoppeld moet worden aan de eARC ingang in de one connect box?
En de overige HDMI ingangen op de One Connect box dan voor bijvoorbeeld mijn Ziggo kastje is?
Je kan één externe apparaat rechtstreeks aansluiten op de Q800B, dit hoeft niet waarbij alle externe apparaten aansluiten op de One Connect Box ook een mogelijkheid is.

Dit had je makkelijk zelf kunnen vinden via de handleiding* van de gewenste tv en soundbar ;).

*Een schriftelijke instructie waarin stapsgewijs het product wordt uitgelegd.
Pagina: 1