Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myth0
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 12:55
Hello iedereen!

Ik heb van een neef een setje JAMO D590 speakers gekregen samen met een DENON PMA-1500R versterker.

Daar ik al in het bezit was van een Denon AVR-X2700h AV-receiver heb ik de speakers ook hierop aangesloten.

Mijn vraag, kan er iemand vertellen of er audio gewijs "voordeel" (lees: betere sound) te halen valt door de Jamo speakerset toch aan te sluiten via de PMA-1500R via de pre-out van de X2700h?

Daar die PMA versterker een pak zwaarder is vermoed ik dat die ook betere kwaliteit van sound kan produceren?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Groeten,

Nicolas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:40
Myth0 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:33:
Mijn vraag, kan er iemand vertellen of er audio gewijs "voordeel" (lees: betere sound) te halen valt door de Jamo speakerset toch aan te sluiten via de PMA-1500R via de pre-out van de X2700h?
Welke Pre Out van de X2700? De Pre Out op de Denon zijn voor Zone 2. Check de handleiding of daar mogelijk beperkingen in zitten. Bijvoorbeeld het niet accepteren van digitale bronnen. Tevens heeft de Denon 1500 geen dedicated HT ingang waardoor je met jouw bedachte keten twee keer een volumeregeling hebt.

Tevens is er geen goed antwoord tussen welke versterker beter klinkt. Dat valt op hetzelfde vlak als verschil tussen kabels. Hoorbaar volgens de ene, niet hoorbaar volgens de ander. Wetenschap versus emotie om het zwart wit te stellen.

Ik heb ooit al ergens een stuk getypt over stereo en surround scheiden, het idee er achter en hoe aan te sluiten. Zoek daar eens naar of ik check of ik het nog eens tegen kom en post het dan hier. Maar in de basis heb je apparatuur waarmee

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Ik zou de X2700H van een degelijke multichannel set (voor in de living) voorzien en de Jamo set op de 1500R aansluiten en die op een 2e locatie (Hobbykamer / Zolder) evt voorzien van een hifiberry voor Spotify oid. gebruiken.

Vaste locatie, vast netwerk.