Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 17:40
Ik draai al bijna een jaar een homewizard P1 meter met veel plezier. Heeft goed geholpen het eea in kaart te brengen en de transitie naar gasloos 🙂

Nu bij mijn schoonmoeder ook zo'n P1 geïnstalleerd om haar oude CV verbruik te monitoren, het bleek namelijk dat de 3wegklep in haar ketel regelmatig haperde en daardoor veel meer verbruikte dan nodig.

Nu zie ik in de grafieken een soort blokgolf met verbruik van < 0.01m3 en die kan ik niet lekker plaatsen. Het is te weinig voor warmwater, te weinig voor CV en ik heb op de ketel het interne sww-vat uitgezet. Ik dacht nog even aan een gaspit, maar je ziet het te regelmatig en ook diep in de nacht.
Tado die in de woonkamer hangt heeft al tijden geen warmtevraag meer maar toch zie je dit soort sluipverbruik. Zou dit dan duiden op een mini lek ergens?
Of andere suggesties waar dit van kan komen?🙂 Dank!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAMbD5L7lU-kSF5Dm6GN3DLrSFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKBsddm5cC19D88HyJgXKIHB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJCVvUcpy1CqUYLkQHHDUFonwCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6T1vGZyVcFsWs0gXq0i4ZiUU.jpg?f=fotoalbum_large

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Alle reacties

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11 21:48
staat de CV in eco of comfort stand? Bij comfort stand houdt hij een X liter water op temperatuur zodat je snel warm water hebt. In eco stand duurt het bij mij echt minstens 30 seconden voor er warm water uit de kraan komt. Dit bij +-8m aan leidingen

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:21
Het kan idd een eco of comfortstand zijn, dat zou eventueel te checken zijn door compleet de CV ketel af te sluiten (stekker uit het stopcontact)

Om een eventueel gaslek te checken zou je de gaskraan in de meterkast kunnen dichtdraaien

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Gaskraan bij de ketel een nacht dichtdraaien en dan kijken, dan weet je of het bij de ketel zit (lekkage of verbruik) of niet en dan zit het in de leiding.
Bij mijn dochter is enkele jaren geleden de gasmeter vervangen door een slimme en de monteur doet dan altijd een druktest op de huis leiding en daaruit bleek dat er teveel gas ontsnapte en dus mocht er geen gas worden gebruikt totdat het probleem opgelost was. Bleek uiteindelijk dat er een gipsplaat schroef in het plafond door de meerlagenbuis was gedraaid, deze buis liep naar de keuken en is uiteindelijk afgekoppeld en toen een 5 aderige kabel erdoor getrokken en een inductieplaat geïnstalleerd ipv gaskookplaat

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• stevenP
@klump4u wat een verhaal :o

Maar dank voor de tips! Ik heb de ketel al een jaar geleden (ivm gasprijzen) wat teruggeschroefd en uit comfort stand gehaald. 0.3m3/dag voor dat vaatje zou ik ook nog steeds behoorlijk zuinig vinden maar dat terzijde.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:54
0,3m³ gebruik ik momenteel gemiddeld dagelijks. Daan douchen er 2 personen (met wtw op de doucheafvoer, Intergas HR 28/24) en koken we op gas.

Dus ik hoop dat je dat niet nodig hebt om een beetje water in de ketel op temperatuur te houden ;)

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

stevenP schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:25:
@klump4u wat een verhaal :O

Maar dank voor de tips! Ik heb de ketel al een jaar geleden (ivm gasprijzen) wat teruggeschroefd en uit comfort stand gehaald. 0.3m3/dag voor dat vaatje zou ik ook nog steeds behoorlijk zuinig vinden maar dat terzijde.
Sorry dat ik je vermoei, maar succes met zoeken naar de oplossing

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:19
stevenP schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:25:
@klump4u wat een verhaal :O

300Liter gas voor een vaatje warm houden vind ik erg veel
Dat zijn 2 douchebeurten ;)

Je grafiek laat eens per +/-3 uur 1 liter verbruik zien. Volgens mij is dit z'n blok omdat de gasmeter veel minder frequent een update bericht stuurt als er geen wijziging is.
Je zou de totaal waarde eens moeten uitlezen of deze ook in stapjes van 1 liter of omhoog gaat in die periode.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:15
klump4u schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:47:
[...]

Sorry dat ik je vermoei, maar succes met zoeken naar de oplossing
ha, de smiley is veranderd... eerst stond er blijkbaar een gapende en nu een zeer verbaast / geschokte..
Denk dat die laatste als eerste bedoeld was.

• stevenP
tcw82 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:02:
[...]

ha, de smiley is veranderd... eerst stond er blijkbaar een gapende en nu een zeer verbaast / geschokte..
Denk dat die laatste als eerste bedoeld was.
Ja die smilie is caps gevoelig : o en : O - had dit reeds in een DM aan hem laten weten dat dit niet volgens plan was verlopen.. thanks voor de oplettendheid!

Pagina: 1