Chia pudding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonO
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-08-2023
Beste,
in mijn jarenlange zoektocht naar een gezond ontbijt dat ik graag blijf eten ben ik ondertussen aanbeland bij chia pudding. Op resto steeds zeer smakelijk maar als ik het zelf maak blijft die smaak en ook vooral de consistentie zoek. Ik heb al verschillende ongezoete soorten melk geprobeerd (amandel, hazelnoot, soja..), gebruik vers chia zaad, 10 minuutjes roeren vooraleer in de ijskast. Sinds kort gebruik ik ook een beetje kokos creme om het aan te dikken (wat het weer minder gezond maakt) in navolging van het Exki recept*. Maar het lukt mij enkel om een vaste consistentie/pudding te bekomen als ik er een heel grote hoeveelheid chia's aan toevoeg wat effect heeft op de smaak. Waar loopt het fout? Meer kokos creme aan toevoegen, maar dan wordt het te ongezond? Of valt dat nogal mee zolang ik er maar niet teveel suiker aan toevoeg? Merci!

https://exki.com/nl_BE/menu/product/9105101-chia-kokos-3003

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het is niet 10 minuten roeren, het is 10 minuten staan en af en toe roeren :) Daarna in de ijskast/koelkast en een aantal uur laten staan (minimaal 2u). Dan zou het er iets beter uit kunnen zien. Exki laat niet echt een recept zien (met handleiding), dus op andere sites komt het wel op bovenstaande neer.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:34

Qwerty-273

Meukposter

Het kan ook aan het chia zelf liggen. Probeer eens een ander merk (dus een andere oorsprong van de zaadjes). Verder kan je ook eens polsen bij jouw "resto" hoe zij de chia pudding maken. Wellicht mis je in jouw thuis situatie een zoetstof of toevoeging van vanille oid waarmee het verschil in smaak verklaard kan worden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.