Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneman64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:47
Heb aardig wat Gledopto RGB lampen in m'n huis die ik met een Homey aanstuur.

heb poos geleden bij aliexress behoorlijke lengtes IP68 waterdichte strip gekocht, de controllers doen denk ik pulsbreedte modulatie. De controllers reageren echter allemaal op alle afstandbedieningen. |:(

Dus ik wil de controller er af knippen en dit aansturen met..... tja, hoe?

bijna alle zigbee/ z-wave RGB controllers zijn 12 volt. LED dimmers op 230 v zijn weer geen RGB.

dus nu... een gledopto 12 volt controller en dan van 12 volt naar 230 Volt ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-QrP1eWjMZF7E5UefbTslj-nRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfMjA7Xs8ybqnAcrXgkE5LY5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Laatst online: 15-07 22:04
Heb je al eens gekeken wat de uitgangsspanning van die controller is?
Die leds zullen niet op 230V werken, maar een lagere spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneman64
205Gutmann schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:31:
Heb je al eens gekeken wat de uitgangsspanning van die controller is?
Die leds zullen niet op 230V werken, maar een lagere spanning.
het duurde even, maar trala;

uitgang is 230 Volt DC zelfs. jawel, gelijkspanning. common anode.

het dimmen zal wel met een pulsbreedte gaan, ik heb geen oscilloscoop, dus dat kan ik niet meten, maar de RMS waarde die m'n fluke aangeeft is tussen 0 en 230 volt gelijkspanning.

als ik wisselspanning meet is het nogal onregelmatig, maar vrij laag (tussen de 0 en 30 volt, dat is misschien deels de PBM rimpel, al zal m'n meter daar wellicht niet snel genoeg voor zijn)

Dus als ik nu iets heb om van 0 - 12 volt DC om te zetten in 0 - 230 volt DC ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:02
Daar zou ik niet zelf mee gaan zitten knutselen.. 230V DC is wel eng, zeker als het spul ook nog van AliExpress komt.
Bovendien zie ik 1500W staan. Dat zou betekenen dat dat op 12V een stroom is van 125A. Dat gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneman64
Hathi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:47:
van AliExpress komt.
Bovendien zie ik 1500W staan.
ja, daar zal wel een comma missen ofzo.

Ook wel es een windmolentje van "5000 watt/12v" gezien. Als je ze dan een bericht stuurt dat het niet correct is, spelen ze gewoon stommetje.

Heb ook een net met ledjes, soort kerstboomding. Is ook 230vdc. Isolatie 0,5 mm dik. Brrrrr.

Maar goed, het blijft me bezighouden hoe je van een dc laagspannig een dc 230v kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:02
Heb je al gemeten wat het verbruik dan wel is? 1500W op 230V is opzich niet gek hoor, hoewel ik dan wel flink wat meters aan LED verwacht met een grote licht opbrengst. Maar dat ga je dus nooit met een 12V LED driver kunnen regelen, ik kan me niet voorstellen dat die bestaan die 125A output kunnen leveren. Nog los van of het überhaupt werkt als je een 12V naar 230V step up converter hebt kunnen vinden en daar een 12V PWM signaal doorheen stuurt. Geen idee of zo’n converter dat leuk vind en wat voor output daar dan uit komt.
Maar sowieso denk ik niet dat je hier aan moet gaan beginnen tenzij je echt heel goed weet waar je mee bezig bent, dit zijn letterlijk levensgevaarlijke spanningen waar je mee gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneman64
Gemeten niet, maar echt die 1500W is bullshit. Het is een stukje van 5 meter, gewone/matige opbrengst

Ik zag primair een zekeringetje van 100mA zitten, dan is het max 23W. Denk dus 15,00watt. Dat is op 12v 1,2A.
Pagina: 1