Toon posts:

philips 109p20 vs iiyama vmp453

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen welke ik misschien zal kopen...

Ik vind de monitor zelf van iiyama wat mooier (de vormgeving dus) en de refresh rates zijn nog iets beter dan van de philips (die ook heel goed zijn), maar aan de andere kant heeft philips weer een betere dpi (0.24 tegen 0.25-0.27 van iiyama) en ben ik een beetje voorzichtig na die supergrote anti-vmp451 topic.

Graag wat ervaringen van mensen met bijde monitoren, en argumenten..

En begin asjeblieft niet met "Philips/iiyama is KLOTE, want daar heb ik dus niks aan :)"

Verwijderd

Ik zou voor de philips gaan.

Vind het beeld gewoon een stuk mooier.
het zijn allebei diamondtron maar de afregeling van de philips is veel beter gedaan.
Maar ja daar betaal je ook ietsje meer voor.
Vormgeving maakt mij nooit zo veel uit maar die philips heeft ook wel mooie vormen,en kleuren.

Ben niet zo iemand voor dat rondere van iiyama.
Ze maken mooie monitoren voor het geld maar philips
is ietsje duurder aan naar mijn mening ook ietsje beter.
Btw dot pitch maakt een heel verschil.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Is het nou echt zo dat die Philips een vaste dotpitch van 0.24 heeft tot in de hoeken? Als dat zo is, dan is dast alleen al het prijsverschil waard.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Topicstarter
De dotpitch is toch gewoon de scherpte?, maakt het verschil tussen een dotpitch van 0.25 en 0.24 nou echt zo veel uit?

Ik vind refresh rate ook altijd wel belangrijk, lekker muisje overklokken en dan glijden over het scherm... fijn voor games :)

Heb ook een tijd op 't hoogste niveau UT CTF met een overgeklokt muisje gespeeld, kon daarna echt niet meer zonder :P

Bedankt voor de reacites... maar ben d'r nog niet helemaal uit... overtuig me aub ff iemand :D

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Dotpitch heeft te maken met de scherpte, maar bepaalt de scherpte niet. Een dotpitch die varieert van 0.24 naar 0.26 betekent, dat je letters in het midden van scherm kleiner zijn dan de letters aan de randen en dat zie IK heel goed. Als jij het niet ziet, of je niet eens ervan bewust bent: wees blij.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:53

Rico

Wie dit leest is gek....

Ga voor de Philips. Heb zelf ook zo'n prul Iiyama gehad.
De beruchte VMP451. Drie keer een nieuwe gehad en allemaal problemen. Heb hem toen omgeruild voor de 109P20 van Philips en zo uit de doos perfect. Superscherp...veel scherper dan de Iiyama.
Ook moet je bij de Iiyama vaak de monitor eerst 15 minuten laten warmdraaien voordat ie zijn normale geometrie aanneemt. Bij de philips is het gelijk goed na het aanzetten.
Ze hebben ook beide 3 jaar onsite garantie. Alleen bij Philips is het bellen en in 24uur heb je een nieuwe. En de service loopt ook niet via dat "mooie" bedrijf teleplan.
En ga anders eens kijken in een winkel naar beide monitoren.
De philips is iets duurder maar is zijn geld dubbel en dwars waard.

Verwijderd

Ik heb die Philips sinds twee maanden. In alle opzichten perfect. 111 Khz., dus vette refreshrates, scherp tot in de hoeken.

Echte aanrader, en ik ben kritisch, zowel op 2D gebied(Photoshop e.d.) als 3D (games)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Hier weer een trotse bezitter van een 109P :) Ik zou zeker voor de 109P gaan. Beeld is zeer strak en scherp. Ik hoor de laatste tijd helaas ook steeds meer klachten over de service & kwaliteit van de iiyama's

Verwijderd

Ik ben ook de trotse bezitter van een 109P20 en ben er erg tevreden over. Hoe de Iiyama is weet ik niet maar ik heb de Philips genomen omdat ze een goede service hebben en ik heb andere Brilliance Philipsjes gezien en die zagen er ook goed uit qua beeld. Het design speelde bij mij geen grote rol. Dus daarom de 109P20.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Heb zelf een Philips 109B10 en ben er zeer tevreden over. Scherp beeld, weinig moiré en geen problemen. Heb verder ook een Philips 17" van 5 jaar oud en ook daar nooit een probleem mee gehad.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Ik heb dus de VMP 453.....en ik ben de enigste ook geloof ik.
Geen knipperende hoeken, geen geometrie problemen, opwarmtijd is nihil naar mijn mening.
Ik ben een tevreden Iiyama bezitter. Wil niet zeggen dat ik de flips slecht vind overigens.....

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:40
heb met beide regelmatig mee gewerkt maar moet zeggen kwa kwaliteit is er weinig verschil maar de philips heeft toch een stuk betere instel mogelijkheden

het design is een stuk beter, en als je een philips koopt koop je toch een product van een nederlandse fabrikaat :)

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:03
[b]en als je een philips koopt koop je toch een product van een nederlandse fabrikaat :)
Hoppa ;)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

heyzz is die 21" Iiyama A201HT Pro 510 dan ook prut ?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
snap niet dat iedereen zoveel problemen heeft met die iiyama's :?
Ik heb toch al vrij veel mensen aan zo'n monitor geholpen en die zijn allemaal erg tevreden, tja ach misschien gewoon geluk...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Some additional info guys:
Philips 109P20 offers a Real Flat Monitor with smallest footprint; eXtra Space Design (XSD:only 438 mm). The auto callibrate feature offers additional lifetime (up to 33%)and the horizontal frequency is boosted to up to 111kHz :P

So, I would definitely go for Philips 19".
BTW: they outperform in service

Verwijderd

Topicstarter
Topic tijdje niet gekeken en nu ineens vrij veel replies...

bedankt, ik ben overtuigd, philips wordt besteld :)

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:22

The_Duke

ho gek!

Yep, Philips roelt, keb zelf ook Philips en wil nix anders meer *D, op school hebben we iiyama maar dat vind ik echt minder, ik zie regelmatig rare beelden, van kleurveranderingen tot wazig beeld en irritante trillingen. :r
Pagina: 1