Ik heb mijn complete PC overgezet naar een nieuwe behuizing.
Beide behuizingen hebben aan de voor/bovenkant 2 usb aansluitingen, maar na het overzetten van het complete systeem werkt nog maar 1 v/d 2 usb aansluitingen.
Ik heb op een lading ARGB fans + ARGB hub niks gewijzigd qua componenten.
Kan de interne USB header op het moederbord misschien defect zijn?
Dat lijkt me toch niet, want dan zou je verwachten dat beide USB poorten niet meer zouden werken i.p.v. 1 v/d 2, toch?
Ik heb in het kader van troubleshooting uiteindelijk ook de oude behuizing er bij gepakt, en de frontpanel USB kabel van de oude behuizing op de interne USB header aangesloten (op het moederbord in de nieuwe behuizing dus) en wat schetst mijn verbazing; ook op de oude behuizing werkt nu nog maar 1 v/d 2 front panel usb poorten, terwijl die eerst beide correct functioneerden.
:strip_exif()/f/image/VBoDJVOgMV6XkcOyGr0reA5S.jpg?f=fotoalbum_large)
Het enige wat ik zelf nog kon bedenken qua verder kunnen troubleshooten is een PCIe kaart kopen met een interne USB header, maar dan ben je zo 30 euro verder.
Iemand andere suggesties qua hoe vast te stellen wat dit probleem veroorzaakt en hoe het te fixen?
Edit:
Sh*t, ik ben bang dat ik al weet wat het probleem is... 😥
1 pinnetje v/d header kapot.
Als ik daar al bij kan zal die vast direct afbreken bij terug buigen.
Kan zoiets nog voor kortsluiting o.i.d. zorgen?
Beter die header helemaal niet meer gebruiken?
Zo laten zitten of pinnetje er uit proberen te krijgen?
Als ik em er uit krijg gaat het zeker ook niet werken om dat losse pinnetje in de stekker van usb frontpanel te duwen en dan de stekker (met 1 uitstekend pinnetje) zo in header duwen?
Zal wel niet goed contact maken dan.
Beide behuizingen hebben aan de voor/bovenkant 2 usb aansluitingen, maar na het overzetten van het complete systeem werkt nog maar 1 v/d 2 usb aansluitingen.
Ik heb op een lading ARGB fans + ARGB hub niks gewijzigd qua componenten.
Kan de interne USB header op het moederbord misschien defect zijn?
Dat lijkt me toch niet, want dan zou je verwachten dat beide USB poorten niet meer zouden werken i.p.v. 1 v/d 2, toch?
Ik heb in het kader van troubleshooting uiteindelijk ook de oude behuizing er bij gepakt, en de frontpanel USB kabel van de oude behuizing op de interne USB header aangesloten (op het moederbord in de nieuwe behuizing dus) en wat schetst mijn verbazing; ook op de oude behuizing werkt nu nog maar 1 v/d 2 front panel usb poorten, terwijl die eerst beide correct functioneerden.
:strip_exif()/f/image/VBoDJVOgMV6XkcOyGr0reA5S.jpg?f=fotoalbum_large)
Het enige wat ik zelf nog kon bedenken qua verder kunnen troubleshooten is een PCIe kaart kopen met een interne USB header, maar dan ben je zo 30 euro verder.
Iemand andere suggesties qua hoe vast te stellen wat dit probleem veroorzaakt en hoe het te fixen?
Edit:
Sh*t, ik ben bang dat ik al weet wat het probleem is... 😥
1 pinnetje v/d header kapot.
Als ik daar al bij kan zal die vast direct afbreken bij terug buigen.
Kan zoiets nog voor kortsluiting o.i.d. zorgen?
Beter die header helemaal niet meer gebruiken?
Zo laten zitten of pinnetje er uit proberen te krijgen?
Als ik em er uit krijg gaat het zeker ook niet werken om dat losse pinnetje in de stekker van usb frontpanel te duwen en dan de stekker (met 1 uitstekend pinnetje) zo in header duwen?
Zal wel niet goed contact maken dan.
:strip_exif()/f/image/UICykoHLdXOUuOKaC8nT7ijB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door BeetjeVreemd op 01-08-2023 21:11 ]
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070