Vreemde ervaring marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs23.6
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-12-2024
Beste tweakers pls help,

Ik had dus een ssd gekocht gister avond voor een normale prijs, en de verkoper zij de volgende middag (vanmiddag 1 augustus) het te versturen. Echter kan ik kon echter toen ik om 18:00 op mijn app keek niet meer de conversatie zien en de verkoper had geen advertenties meer. Hebben jullie tips voor wat ik kan doen en hoe ik verdere oplichting als dat het geval is kan voorkomen voor anderen en mijzelf. Mijn chat met de verkoper, die *knip* verkoper heette, zat tussen chat 1 en 3 in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlCq8NE9p3a4pMSsf3n8c_s46Uw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCrqvcI9e4Ae5GFX81wNyCZR.jpg?f=fotoalbum_large

Hier verdere foto's van verkopers profiel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YT_ZnW3TAgH1fNUbpYlYbpqbPzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TI3YuKKuP8WY23URdDJZcRyM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_9dx3eu09g54LPdXTpFKru-OEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTOILABeZNOi8TlQLVArXwOb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 01-08-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:11
Heb dit vaker gehad. In mijn geval was dit altijd een frauduleuze verkopen. Je krijgt dan binnen een paar dagen een mailtje van marktplaats met de toelichting.

Moet wel zeggen dat 2 positieve ervaringen mij altijd wel vertrouwen geven in een fatsoenlijk account.

Your mileage may vary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:35
Ik zag op Reddit een zelfde post? Alleen dan over een processor? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iq3PjPw83VLiDXK5VY7RqMWZNIM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q6amgLfknDNyt8dGuV9SmMfh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ok3yy4dSJTFRdPP0XAsmZgxB-30=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vZYWQ8ef02sseSNH9uGP41xD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs23.6
techno freaks, vgm verkocht *knip* idd ook een 5800x3d. hier een ss van mij bekeken posts. alle gecirceld zijn van *knip*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fw_fGr8SSb_cvlZdYeQYPNUfTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wB2KY7n6CA3GP6bhdchI5WS1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 01-08-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs23.6
@mr.DJ95 Gelukkig is voor mij het geld niet een probleem, alleen jammer dat ik zelfs een betrouwbaar lijkend account niet kan vertrouwen. dan maar ff een nm790 van lexar kopen op amazon om mijn pc af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09
Heel vreemd. Ook gewoon 'echte fotos' bij de advertentie. Geen 'hete producten' als iphones of dikke gpus... het zou wel heel geraffineerd zijn als dit oplichting betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Doe toch even ook online aangifte zou ik zeggen.
Waarschijnlijk heb je er niets aan, maar soms lopen dit soort gasten tegen de lamp en dan is het fijn dat er een waslijst aan aangiftes ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs23.6
@Hann1BaL Is dat dan bij de site van de politie onder online oplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Er worden ook best vaak gelekte accounts gebruikt, verklaart de reviews (hoewel 2 wel wat weinig is). Het valt mij ook vaak op dat dit soort accounts advertenties kopiëren, daardoor heb je het gevoel dat het wel echte advertenties zijn.

Ik heb een tijdje gejaagd op Sonos spul, was ook altijd ellende. Opvallend vaak ook accounts uit het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs23.6
@Beekforel Wel een kostbaar lesje, maar dan maar 100% van de tijd kopersbescherming gebruiken. of ophalen. Ik had geen slecht vermoeden van te voren aangezien ik tot nu toe nog nooit opgelicht ben op mp. maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@thijs23.6 ik kom zelf ook uit het noorden dus vroeg meestal om afhalen, dat is vaak niet mogelijk of reactie blijft uit. Dan weet ik wel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09
Beekforel schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:37:
Er worden ook best vaak gelekte accounts gebruikt, verklaart de reviews (hoewel 2 wel wat weinig is). Het valt mij ook vaak op dat dit soort accounts advertenties kopiëren, daardoor heb je het gevoel dat het wel echte advertenties zijn.

Ik heb een tijdje gejaagd op Sonos spul, was ook altijd ellende. Opvallend vaak ook accounts uit het noorden.
Sonos valt dan wel onder de hete goederen denk ik. Maar hierboven zie ik alleen maar een medium range cpu, een stuurtje met standaard en een stream deck.... echt geen dingen die je even snel aanbied om wat geld te innen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs23.6
wel goede reclame voor kopersbescherming dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

stylezzz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:57:
[...]

Sonos valt dan wel onder de hete goederen denk ik. Maar hierboven zie ik alleen maar een medium range cpu, een stuurtje met standaard en een stream deck.... echt geen dingen die je even snel aanbied om wat geld te innen.
Misschien nieuws strategie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 10:01
stylezzz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:57:
[...]

Ze gebruiken nu ook midrange vintage versterkers van 150 euro, of leuke oude speakers die best zeldzaam zijn voor z'n 200 euro.

Maar zolang ze ongehinderd (anders dan een ban) door kunnen gaan, kunnen ze hun skills verbeteren.
Z'n chat verwijderen (door marktplaats) als je de email optie niet aan hebt staan werkt oplichters ook lekker in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Dus begrijp ik goed uit dit verhaal dat de "gelijk oversteken" van marktplaats toch niet zo efficiënt werkt?

Paint power 🖌️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

thijs23.6 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:41:
@Beekforel Wel een kostbaar lesje, maar dan maar 100% van de tijd kopersbescherming gebruiken. of ophalen.
Besef je wel dat de verkoper net zo goed opgelicht kan worden als de koper, dus kopersbescherming betekent effectief gewoon dat het risico volledig naar de verkoper verschuift. Dus als die daar geen zin in heeft dan is dat niet per se verdacht.

Prima als een verkoper daar wél akkoord mee gaat, natuurlijk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs23.6
@bwerg Ja dat is ook wel een goed argument. Jammer dat het vertrouwen toch misbruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:44
thijs23.6 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:36:
@bwerg Ja dat is ook wel een goed argument. Jammer dat het vertrouwen toch misbruikt is.
Elektronica gewoon niet op marktplaats kopen maar gewoon via de pricewatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijs23.6
@President Heb mijn les nu ook goed geleerd. Best dom aangezien het ook maar een kleine besparing was. Maar het was ook al best laat rond 12/1 en was redelijk moe van de gym dus dacht niet al te goed na. En idd ssd's kan je maar beter nieuw kopen via price watch. Heb nu ook een lexar nm790 gehaald van Amazon voor 90 eu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:49

r_kluft

Hmmmmmm

stylezzz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:22:
Heel vreemd. Ook gewoon 'echte fotos' bij de advertentie. Geen 'hete producten' als iphones of dikke gpus... het zou wel heel geraffineerd zijn als dit oplichting betreft.
Bij mij gaan juist de alarmbellen af bij de foto's.

Ik zie bij de foto's 4 verschillende soorten vloerbedekking. 2 verschillende eetkamerstoelen en 4 verschillende kleuren muren.

Nu kan het zijn dat ik speciaal ben maar meestal maak ik op dezelfde plek foto's voor de verkoop.
Het lijkt er op dat deze "Verkoper" zijn foto's leent vanuit andere advertenties van bijvoorbeeld Ebay, 2dehands of andere verkoopsites.
Pagina: 1