Mijn vraag:
Ik heb een php script gekocht waar ook een poll (peilingen) optie aanwezig is voor mijn joomla site.
Nu kom ik erachter dat mensen soms na enkele uren (ik zelf ook) weer opnieuw kunnen stemmen ondanks dat dit uit staat.
Nu heb ik wat dieper in het script gekeken en ik zie dat de stemmen worden opgeslagen met als check ip adres of iemand al eerder gestemd heeft.
Nu blijkt dat IPV6 adressen om de paar uur veranderen waardoor deze manier van checken of iemand al gestemd heeft geen zin meer heeft.
Ik heb dit met de makers van het script besproken en zij gaven aan hoe ik dit graag zou willen zien.
Hierop heb ik voorgesteld om op mac adres te registreren.
Daarop kreeg ik het volgende antwoord:
Iemand een idee?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Balbooa Joomla Forms Builder Pro (betaalde versie gekocht)
Joomla 4.x
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb contact gehad met de makers en dit nagevraagd bij KPN.
Daar kreeg ik dit antwoord:
Ik heb een php script gekocht waar ook een poll (peilingen) optie aanwezig is voor mijn joomla site.
Nu kom ik erachter dat mensen soms na enkele uren (ik zelf ook) weer opnieuw kunnen stemmen ondanks dat dit uit staat.
Nu heb ik wat dieper in het script gekeken en ik zie dat de stemmen worden opgeslagen met als check ip adres of iemand al eerder gestemd heeft.
Nu blijkt dat IPV6 adressen om de paar uur veranderen waardoor deze manier van checken of iemand al gestemd heeft geen zin meer heeft.
Ik heb dit met de makers van het script besproken en zij gaven aan hoe ik dit graag zou willen zien.
Hierop heb ik voorgesteld om op mac adres te registreren.
Daarop kreeg ik het volgende antwoord:
Nu is de vraag hoe je nu nog kan controleren of er vanaf een bepaald device al gestemd is?We have explore this question today. Unfortunately, PHP doesn't allow to track client MAC address. MAC address is not transmitted in the HTTP request headers.
Iemand een idee?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Balbooa Joomla Forms Builder Pro (betaalde versie gekocht)
Joomla 4.x
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb contact gehad met de makers en dit nagevraagd bij KPN.
Daar kreeg ik dit antwoord:
Dit hoort zo. Zo is ipv6 ontworpen. Bij ipv6 veranderd het ip steeds om er voor te zorgen dat men niet gevolgt kan worden op internet op basis van het ip adres.
Dus uw poll... zult u op een andere manier moeten maken...
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl