CarPlay leest oude berichten voor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 18:12
Mijn vraag
Als ik via CarPlay een bericht ontvang dan kan mijn auto deze voorlezen. Vervolgens antwoord ik met mijn stem. Als ik dan weer een nieuw bericht krijg en op afspelen klik dan speelt hij ook de oude weer opnieuw af.

Ik wil eigenlijk de oude berichten die ik al beluisterd heb niet opnieuw horen. Kan ik dit anders instellen? Gaat voornamelijk om whatsapp.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iOS 16 latest, CarPlay, whatsapp

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets gevonden, alle instellingen nagelopen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Als je ze laat voorlezen, zijn ze daarna ook gemarkeerd als gelezen in je WhatsApp? Want indien ongelezen kan ik mij voorstellen dat Carplay steeds alle ongelezen berichten blijft voorlezen. Dus ik zou kijken voor een instelling die voorgelezen berichten automatisch markeert als gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvg93
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16:23
Ik heb hetzelfde probleem.
De berichten worden niet als gelezen gemarkeerd in WhatsApp, dat kan Siri helaas niet. Siri leest alleen de notificatie voor.

Soms worden na het voorlezen de notificaties verwijderd en soms niet. Wat resulteert dat inderdaad alle "oudere' berichten ook weer worden voorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:44
Als ik een notificatie in beeld zie wanneer Carplay actief is en ik tik daar op, dan wordt het bericht voorgelezen maar niet als 'gelezen' gemarkeerd (en ik zie dan aan de linkerkant daarna een Whatsapp symbool met stip om aan te geven dat er nieuwe berichten zijn).

Als ik op dat Whatsapp symbool tik, worden de berichten voorgelezen en volgens mij ook zo gemarkeerd. Ik dacht (weet niet zeker) dat ze dan niet nogmaals voorgelezen worden.

Dit is volgens mij een bug sinds iOS16. Geen idee of het dan een iOS16 bug is dan wel een Whatsapp bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:05
Ik herken het probleem met mijn AirPods (en met oa. Telegram). Dus ik denk dat het geen specifiek CarPlay probleem is.