Advies KVM: Een volledige hub met display of alleen usb-hub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 20:44
Hallo,

Mijn partner wil vaker thuis gaan werken en ze heeft een nieuwe laptop en dockingstation van haar werk gekregen, nu wil ik binnenkort de werkkamer sowieso gaan verbouwen dus kan ik het maar beter goed aanpakken. Op dit moment is thuiswerken altijd een gedoe van kabels wisselen vanuit de computer naar haar laptop. Dat moet makkelijker kunnen.

Huidige situatie:
GPU in computer heeft 3x DP en 1x HDMI
2 schermen met ieder 1x HDMI en 1x VGA.
Laptop dock heeft 2x DP en verbindt via 2x USB-C met laptop

Optie 1: KVM switch
GPU -> KVM
Laptop Dock -> KVM
KVM -> 2x scherm/toetsenbord/muis

Ik kan niet echt een degelijke KVM vinden die 2 schermen aankan. Ik kom veel goedkoop uitziend spul tegen met onbekende merknamen. In de reviews zijn mensen enthousiast of hebben ze 200 euro aan een papiergewicht uitgegeven. Ik heb op het forum gezocht en zie dat meer mensen geen goede KVM-switch kunnen vinden voor 2 schermen.

Optie 2: Transformator kabels.

GPU -> met DP-naar-HDMI kabel verbinden met beide schermen.
Laptop Dock -> Met DP-naar-VGA verbinden met beide schermen.
Toetsenbord en muis in USB switch en die verbinden met laptopdock en met computer.

Je drukt op de USB switch om te wisselen en zet de input op beide schermen naar VGA wanneer je wil werken. Mij lijkt dit een elegantere oplossing die ik makkelijker weg kan werken. Maar zijn DP-naar-VGA kabels wel een ding? Ik weer dat kabels in alle soorten en maten worden gemaakt maar ook in combinaties die helemaal niet werken. VGA is toch een analoge signaal?

Ik weet niet zo goed wat wijsheid is. Ik neig naar de 2e optie maar moet dan wel zeker weten dat DP-naar-VGA betrouwbaar is.