Nieuwe Chromebook voor studie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
M'n dochter wil graag een vervanging van haar huidige Chromebook, die is helaas stuk. Ze doet er geen spannende zware dingen mee voor haar studie, puur voor browsen, mail, noteren, colleges volgen/terugkijken, Netflix, etc. Ze heeft ervaring met Chromebooks en wil er graag weer 1.
Niet te groot (max 14", liefst kleiner tot 11") zodat hij makkelijk mee te nemen is.

Wat is je budget?
Budget is max €500,-, het liefst ook minder uiteraard

Qu typen heeft Lenovo wel een voorkeur, aangezien die blijkbaar erg fijn typt. De vorige was ook een Lenovo (type onbekend helaas).

Belangrijk: goede accuduur (minimaal 8 uur), fijn toetsenbord, USB C oplaadbaar, fatsoenlijke processor subjectief, ik weet het) Deze moet zeker 2 / 3 jaar mee kunnen.

Nice to have: touchscreen, 360 graden draaibaar scherm,

Deze hebben we bekeken, leuke specs maar model van 2021.
uitvoering: Lenovo ThinkPad C13 Yoga Chromebook (20UX001GMH)

Deze is ook leuk, wel met een Intel Celeron 6305 processor.
uitvoering: Lenovo IdeaPad Flex 5 CB 13ITL6 (82M70048MH)

Deze is het duurst, niet lang geleden uitgebracht, zo te zien dikke specs, helaas 14" dus lastiger mee te nemen.
uitvoering: Lenovo 14e Chromebook Gen 3 (82W60006MH)

Ik neig zelf naar de wat oudere Lenovo ThinkPad C13 Yoga. Die voldoet aan de prijs, wat nice to haves en heeft aardige specs zo te zien.

Ik ben benieuwd of er betere opties zijn, etc :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
Heb je gezien dat er net vandaag een Notebook Best Buy Guide is geplaatst op de frontpage? Inclusief Chromebooks van max €500,-:

review: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2023

EDIT: Het lijkt er alleen wel op, dat de goedkoopste winkels nu al door hun voorraad heen geholpen zijn, want de goedkoopste prijzen in de Pricewatch zijn hoger dan de prijs bij publicatie. Misschien even afwachten of de prijzen de komende weken weer wat zakken...

EDIT2: En als je erg aan Lenovo gehecht bent (wat ik prima kan voorstellen, heb zelf een tablet en laptop van Lenovo), dan heb je in ieder geval wat vergelijkingsmateriaal qua specs.
Zo hebben alle aanbevolen Chromebooks in de BBG 8 GB geheugen, ook de goedkope optie onderaan. Dan zou ik, geloof ik, niet voor 4GB meer gaan.

Ik zit verder helemaal niet in de Chromebooks, maar het varieert vaak wat van tijd tot tijd welk merk de beste prijs-/kwaliteitsverhouding levert. Misschien levert Lenovo op dit moment niet de scherpste aanbiedingen.

[ Voor 63% gewijzigd door Wild Chocolate op 01-08-2023 14:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Wild Chocolate schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:38:
Heb je gezien dat er net vandaag een Notebook Best Buy Guide is geplaatst op de frontpage? Inclusief Chromebooks van max €500,-:

review: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2023

EDIT: Het lijkt er alleen wel op, dat de goedkoopste winkels nu al door hun voorraad heen geholpen zijn, want de goedkoopste prijzen in de Pricewatch zijn hoger dan de prijs bij publicatie. Misschien even afwachten of de prijzen de komende weken weer wat zakken...

EDIT2: En als je erg aan Lenovo gehecht bent (wat ik prima kan voorstellen, heb zelf een tablet en laptop van Lenovo), dan heb je in ieder geval wat vergelijkingsmateriaal qua specs.
Zo hebben alle aanbevolen Chromebooks in de BBG 8 GB geheugen, ook de goedkope optie onderaan. Dan zou ik, geloof ik, niet voor 4GB meer gaan.

Ik zit verder helemaal niet in de Chromebooks, maar het varieert vaak wat van tijd tot tijd welk merk de beste prijs-/kwaliteitsverhouding levert. Misschien levert Lenovo op dit moment niet de scherpste aanbiedingen.
Stom, ik was gestopt bij de laptops en had de Chromebooks er niet in zien staan. Helaas niet direct iets dat in mijn ogen beter is dan degene die ik had gevonden.
Ook bijzonder dat de prijzen binnen 1 dag een stuk zijn gestegen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
janvanduschoten schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

Stom, ik was gestopt bij de laptops en had de Chromebooks er niet in zien staan. Helaas niet direct iets dat in mijn ogen beter is dan degene die ik had gevonden.
Ook bijzonder dat de prijzen binnen 1 dag een stuk zijn gestegen. :o
Ja, had ik ook gezien, dat het niet echt in jouw straatje past, zie ook mijn 2e edit. Maar ik zou wel mijn zoekcriteria baseren op wat daar aangeraden wordt. En je kan dan wel vergelijken hoe de gevonden chromebooks zich verhouden qua specs en prijs tot de BBG.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 22:12
@janvanduschoten Let goed op de processor als je een Chromebook koopt, daar kan een wereld van verschil in zitten. Niet alleen qua performance maar ook qua efficiëntie.

Mijdt alles waar Celeron op staat als de pest.

In deze prijs range lijken Intel's Alder Lake-N-processors (de N100 en N200) veruit het beste. Verder wil je 8 GB werkgeheugen, en een resolutie van minimal 1920x1080. Wat je dan nog moet kiezen is het formaat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Balance schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:43:
@janvanduschoten Let goed op de processor als je een Chromebook koopt, daar kan een wereld van verschil in zitten. Niet alleen qua performance maar ook qua efficiëntie.

Mijdt alles waar Celeron op staat als de pest.

In deze prijs range lijken Intel's Alder Lake-N-processors (de N100 en N200) veruit het beste. Verder wil je 8 GB werkgeheugen, en een resolutie van minimal 1920x1080. Wat je dan nog moet kiezen is het formaat:
Ik stond op het punt om vandaag de 500E te bestellen, totdat ik zag dat uitvoering: Lenovo ThinkPad C13 Yoga Chromebook (20UX000GMH) te koop was voor €349. Wel van 2021, maar een stevige Thinkpad build en zo te zien updates tot midden 2029.
Zo te zien is het veel bang for buck en dikke prima om mee te nemen naar de universiteit.

Bedankt voor alle reacties :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
janvanduschoten schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:45:
[...]

Ik stond op het punt om vandaag de 500E te bestellen, totdat ik zag dat uitvoering: Lenovo ThinkPad C13 Yoga Chromebook (20UX000GMH) te koop was voor €349. Wel van 2021, maar een stevige Thinkpad build en zo te zien updates tot midden 2029.
Zo te zien is het veel bang for buck en dikke prima om mee te nemen naar de universiteit.

Dat is een heel erg solide keuze... CPU is wel een paar generaties oud maar dat mag de pret eigenlijk niet drukken. Apparaat komt van een prijspunt van net boven de €800,-... doet rondjes om de meeste 2022/2023 Chromebooks die ongeveer hetzelfde kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
janvanduschoten schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:45:
[...]

Ziet er goed uit inderdaad, alleen hoop ik dat het allemaal goed gaat met de Bol.com Plaza verkoper. Actief sinds april 2022, maar 0 reviews. Something smells fishy...

Goed, het is via Bol.com, dus als er niks geleverd wordt, zal je je geld wel terugkrijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Wild Chocolate schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:21:
[...]

Ziet er goed uit inderdaad, alleen hoop ik dat het allemaal goed gaat met de Bol.com Plaza verkoper. Actief sinds april 2022, maar 0 reviews. Something smells fishy...

Goed, het is via Bol.com, dus als er niks geleverd wordt, zal je je geld wel terugkrijgen.
Ik had al even verder gekeken en zag dat deze Chromebook aanbieding ook op Pepper heeft gestaan, zelfde aanbieder. Zo te zien zijn ze toen gewoon geleverd, nieuwe units.
En via Bol besteld, niet rechtstreeks bij de aanbieder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Update :
Gisteren ontvangen, nieuw in de doos. Met een NL adapter op de doos geplakt, degene in de doos was er een met een Engelse stekker.
Het is een mooie stevige chromebook (zo te voelen aluminium), typt erg lekker en ook alles loopt en opent lekker soepel. M'n dochter is er erg blij mee, deze kan de komende jaren mee naar de universiteit.
Minpuntje zijn de standaard speakers, er zit erg matig geluid in. Voor haar geen probleem aangezien ze een koptelefoon gebruikt.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oEQv8qAo1kQ4lPprUEVuf5MVNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1vJzF4A8ar0t3zShJacddCW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

janvanduschoten schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:15:
Update :
Gisteren ontvangen, nieuw in de doos. Met een NL adapter op de doos geplakt, degene in de doos was er een met een Engelse stekker.
Het is een mooie stevige chromebook (zo te voelen aluminium), typt erg lekker en ook alles loopt en opent lekker soepel. M'n dochter is er erg blij mee, deze kan de komende jaren mee naar de universiteit.
Minpuntje zijn de standaard speakers, er zit erg matig geluid in. Voor haar geen probleem aangezien ze een koptelefoon gebruikt.

Iedereen bedankt voor de reacties!

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde, idd veel bang for bucks. Deze komen uit een beperkte restpartij dus wacht niet te lang als je interesse hebt.

*** let op: deze partij blijkt een UK keyboard layout te hebben ***

(ik had er ook nog een in bestelling maar die gaat daarom retour. Maar het hoeft geen probleem te zijn hoor, als het je niets uitmaakt heb je een prima laptop)

[ Voor 11% gewijzigd door Yucon op 04-08-2023 13:05 ]

Pagina: 1