Dag Tweakers,
Voor een bestaande zelfbouwserver ben ik op zoek naar een nieuwe behuizing met betere airflow die kwalitatiever is dan mijn huidige.
Momenteel heb ik deze behuizing.
Alleen is hiervan de airflow niet optimaal en heeft hij ontzettend veel last van resonantie van de harde schijven die erin zitten.
Omdat deze in een centrale plek in het huis staat valt het resoneren wel op.
Ik zoek hierbij dus andere behuizing waar minimaal 6 2,5" harde schijven inpassen.
Hieronder een lijst wat er qua componenten allemaal inzitten:
Zelf ben ik al op deze behuizingen uitgekomen waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de eerste door de formfactor.
De server staat nu onder een trap samen met een printer. Ik wil een printer boven de server plaatsen dmv schappen.
Heel veel plaats is er dus niet.
uitvoering: Silverstone Sugo SST-SG11B
uitvoering: Silverstone Sugo SG12
uitvoering: Inter-Tech IM-1 Pocket
De Inter-tech ziet er qua vormgeving mooier uit al speelt dit minder van rol. Uiteindelijk moet hij toch in een vergeten hoekje terecht komen maar daar is nu geen plaats voor.
Ik heb ook gezocht achter een tower model maar daar kon ik niet direct een model vinden dat je eigenlijk ook op z'n zijkant kan neerleggen.
Hebben jullie nog andere voorstellen dat goed bij mijn uitvoering zou passen?
Mijn budget is ongeveer €100 als richtlijn.
Als er een behuizing is van €150 die top of the bill is mag dat natuurlijk ook.
Voor een bestaande zelfbouwserver ben ik op zoek naar een nieuwe behuizing met betere airflow die kwalitatiever is dan mijn huidige.
Momenteel heb ik deze behuizing.
Alleen is hiervan de airflow niet optimaal en heeft hij ontzettend veel last van resonantie van de harde schijven die erin zitten.
Omdat deze in een centrale plek in het huis staat valt het resoneren wel op.
Ik zoek hierbij dus andere behuizing waar minimaal 6 2,5" harde schijven inpassen.
Hieronder een lijst wat er qua componenten allemaal inzitten:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Pentium Gold G5400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Fujitsu D3644-B | € 206,- | € 206,- |
1 | Western Digital 750GB 2,5" | -- | -- | |
1 | Behuizingen | Sharkoon VS4-V USB 3.0 | € 47,70 | € 47,70 |
6 | Kabels | Delock SATA Cable - 0.5m | € 1,73 | € 10,38 |
4 | Kabels | Startech.com 4x SATA Power Splitter Adapter Cable (PYO4SATA) | € 5,95 | € 23,80 |
2 | Externe harde schijven | Seagate Expansion Portable 5TB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Computer accessoires | Leicke ULL Power Supply 120 W | € 42,07 | € 42,07 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT8G4DFS8266 | € 28,64 | € 28,64 |
1 | Voedingen | Mini-box picoPSU-150-XT | € 56,30 | € 56,30 |
1 | Solid state drives | Corsair Force MP510 240GB | € 53,60 | € 53,60 |
1 | Solid state drives | Crucial MX200 2,5" 500GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Overige componenten | Mini-box PCI Bracket | € 3,20 | € 3,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 471,69 |
Zelf ben ik al op deze behuizingen uitgekomen waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de eerste door de formfactor.
De server staat nu onder een trap samen met een printer. Ik wil een printer boven de server plaatsen dmv schappen.
Heel veel plaats is er dus niet.
uitvoering: Silverstone Sugo SST-SG11B
uitvoering: Silverstone Sugo SG12
uitvoering: Inter-Tech IM-1 Pocket
De Inter-tech ziet er qua vormgeving mooier uit al speelt dit minder van rol. Uiteindelijk moet hij toch in een vergeten hoekje terecht komen maar daar is nu geen plaats voor.
Ik heb ook gezocht achter een tower model maar daar kon ik niet direct een model vinden dat je eigenlijk ook op z'n zijkant kan neerleggen.
Hebben jullie nog andere voorstellen dat goed bij mijn uitvoering zou passen?
Mijn budget is ongeveer €100 als richtlijn.
Als er een behuizing is van €150 die top of the bill is mag dat natuurlijk ook.