Werken Mesh wifi accespoints voor elke router/provider?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveryth
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 16:42
Mijn ouders hebben internet via budgetthuis.nl en een KPN experiabox v10. Nu willen ze graag een groter bereik hebben met het internet, want niet overal in het huis is het bereik even goed.

Zelf heb ik van die KPN wifi boosters en die werken goed voor mij. Zoals ik begrijp is dit wifi mesh. Ik vermoed dat deze boosters ook goed zouden werken voor mijn ouders. Klopt dit?

Daarnaast zie ik op websites ook andere mesh wifi (boosters?) zoals deze. Deze zijn iets goedkoper dan die KPN boosters. Zouden deze ook werken?

Ik weet niet goed, wat vereist is om deze wifi mesh dingen toe te passen, en zou graag advies willen over wat aan te schaffen. Als iemand ervaring heeft met de TP-Link Mesh Wifi dingen, zou dat erg fijn zijn.

Beste antwoord (via Maveryth op 03-08-2023 21:04)

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Die van KPN werken samen met de Experiabox, hierdoor kun je vaak met één of twee WiFi punten toe in een gemiddeld huis, want de Experiabox blijft ook WiFi uitzenden. TP Link Deco's kunnen niet samenwerken met de Experiabox hierdoor moet de eerste Deco via een LAN kabel aangesloten worden. Dat is het grootste verschil.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Die van KPN werken samen met de Experiabox, hierdoor kun je vaak met één of twee WiFi punten toe in een gemiddeld huis, want de Experiabox blijft ook WiFi uitzenden. TP Link Deco's kunnen niet samenwerken met de Experiabox hierdoor moet de eerste Deco via een LAN kabel aangesloten worden. Dat is het grootste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveryth
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 16:42
bjusterbaarlik schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 07:10:
.. TP Link Deco's kunnen niet samenwerken met de Experiabox hierdoor moet de eerste Deco via een LAN kabel aangesloten worden. Dat is het grootste verschil...
De TP Link moet via Lan kabel aangesloten worden en aangesloten blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Maveryth schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:54:
[...]

De TP Link moet via Lan kabel aangesloten worden en aangesloten blijven?
De hoofd Deco altijd inderdaad, de andere twee niet perse. Al is bekabeld altijd beter als dat een optie is.