Van Ziggo naar KPN maar geen telefoon aansluiting.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansiper
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08-2023
Mijn vraag;
ik ga van ZIggo naar KPN. Ik woon in een oude flat. Ik heb geen telefoon aansluiting meer, ik heb alleen nog maar zo'n soort coax aansluiting die Ziggo gebruikt.
KPN werkt echter met een telefoon signaal.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
In de meterkast heb ik wel 2 afgeknipte draadjes gevonden waarvan er 1 voor de telefoon is (tenminste, dat denk ik).ZIE BIJGEVOEGD PLAATJE.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7xwsvFJD_0tZk_UaGJMMn_1Hm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/woLec4JMFbhS0SW5jL8GK5rX.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik hierop nu gewoon een telefoon blok aansluiten en daarop dan de modem aansluiten?
Welke draden/kleuren moet ik dan waar aansluiten? In sommige topics lees ik dat alleen rood en blauw belangrijk zijn, klopt dit?
(Zoals hieronder)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fe2so3CJ1p8OkjcIsgolJ1kNLDk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GqFggirKumwzK4JlmYe2Jcr2.jpg?f=user_large

Alvast bedankt voor jullie feedback.

[ Voor 10% gewijzigd door Dansiper op 01-08-2023 11:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozzzerzzz
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06 08:55
Als het goed is moet er sowieso een KPN monteur langskomen om je aansluiting te activeren. Deze zal dan ook alles regelen qua kabels en het aansluiten hiervan. Zo is het bij mij in ieder geval ook gegaan. Dus ik zou dit lekker aan de monteur over laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je dan nog een DSL abonnement afgenomen? Dan zou je toch qua snelheid en mogelijkheden beter bij Ziggo kunnen blijven lijkt mij.

Die afgeknipte kabels zou je kunnen proberen of er nog een signaal opstaat, maar als er geen officieel KPN punt is dan is dat niet anders dan gokken waar signaal op staat. Rood en blauw zijn inderdaad het paar waar je mee begint.

En anders inderdaad een monteur het laten uitzoeken.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansiper
Bozzzerzzz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:38:
Als het goed is moet er sowieso een KPN monteur langskomen om je aansluiting te activeren. Deze zal dan ook alles regelen qua kabels en het aansluiten hiervan. Zo is het bij mij in ieder geval ook gegaan. Dus ik zou dit lekker aan de monteur over laten.
Dat doen ze dus niet meer 'zo maar'. Daar moet je dan 75 euro voor betalen. Ik regel dit voor mijn schoonouders en die hebben geen brede portomonnee, vandaar dat ik het eigenlijk eerst zelf wil proberen, mits het enigzins te doen is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansiper
tweakduke schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:38:
Heb je dan nog een DSL abonnement afgenomen? Dan zou je toch qua snelheid en mogelijkheden beter bij Ziggo kunnen blijven lijkt mij.

Die afgeknipte kabels zou je kunnen proberen of er nog een signaal opstaat, maar als er geen officieel KPN punt is dan is dat niet anders dan een gokken waar signaal op staat. Rood en blauw zijn inderdaad het paar waar je mee begint.

En anders inderdaad een monteur het laten uitzoeken.
Het is dus voor mijn schoonouders. KPN is iets goedkoper dan Ziggo en daarom zijn ze overgestapt. Ze hebben dus eigenlijk alleen 'normaal' internet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzzerzzz
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06 08:55
Dansiper schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:42:
[...]

Dat doen ze dus niet meer 'zo maar'. Daar moet je dan 75 euro voor betalen. Ik regel dit voor mijn schoonouders en die hebben geen brede portomonnee, vandaar dat ik het eigenlijk eerst zelf wil proberen, mits het enigzins te doen is natuurlijk.
Dan excuses, in mijn geval kreeg ik deze melding, dus vandaar dat ik in de veronderstelling was dat er in ieder geval een KPN monteur langs moest komen.
Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen. Deze aanpassing is gratis, omdat u dat niet zelf kunt doen. We hebben voor u al onderstaande afspraak met onze monteur gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-06 17:26

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

gewoon met kpn bespreken en aangeven dat er geen isra punt is. zij zijn hiervoor verantwoordelijk en uiteindelijk ook eigenaar van dit punt. als je zelf gaat prutsen kan je nog meer kosten hebben indien er problemen mee zijn.

mogelijk bij een nieuw abbo leggen ze hem gratis voor je aan..

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 23:27
Hubert schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:47:
gewoon met kpn bespreken en aangeven dat er geen isra punt is. zij zijn hiervoor verantwoordelijk en uiteindelijk ook eigenaar van dit punt. als je zelf gaat prutsen kan je nog meer kosten hebben indien er problemen mee zijn.

mogelijk bij een nieuw abbo leggen ze hem gratis voor je aan..
ISRA punt ziet er toch anders uit, misschien komt de kabel uit de foto wel uit het ISRA punt, maar zit die ergens achter verborgen?

@Dansiper kan je die kabel niet volgen en kijken waar die uit komt? Hier staan de mogelijke ISRA aansluitingen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:11
urk_forever schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:50:
[...]

ISRA punt ziet er toch anders uit, misschien komt de kabel uit de foto wel uit het ISRA punt, maar zit die ergens achter verborgen?

@Dansiper kan je die kabel niet volgen en kijken waar die uit komt? Hier staan de mogelijke ISRA aansluitingen.
ISRA punt op consumentenlijn kan best enkel een kabel zijn welke de meterkast in komt. Echter de foto welke ik zie is daar dan weer niet van afkomstig. Zijn meestal toch iets dikkere kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 22:34
Ik vraag me uberhaupt af of die kabel op de foto wel een telefoonkabel is.

Een telefoonkabel bevat de volgende kleuren: Rood/Blauw Oranje/Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 23:52
foto lijkt me hele andere kabel dan van kpn.
tevens is zo als je doe het zelf pakket hebt, vanaf de dag de activatie ingaat en je krijgt niet aangesloten.

Klantenservice bellen aangeven je geprobeerd hebt en geen isra punt kan vinden dan dienen ze een installatie garantie bon aan te maken binnen 2 weken vanaf oplever datum heb je daar nog recht op namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 18:51
Er is in de woonkamer geen aansluiting te vinden?

Oude flatjes hebben meestal de aansluiting in de woonkamer. En als nog een lekker oude stap58 aansluiting is zou ik die monteur toch maar laten komen. Die sluiten het vrijwel altijd gratis aan, zeker als de aansluiting niet goed of afwezig is.

KPN is verantwoordelijk voor de aansluiting. De consument moet niet alles moeten slopen om twee draadjes aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Hebben ze het niet over een monteur die het modem neerzet en alles insteld voor je die 75 euro kost? Ik heb dit een paar maanden geleden voor een familielid in een oude flat in Amsterdam geregeld, een nieuwe DSL aansluiting, en toen heb ik toen het pakket binnenkwam gebeld met de ISP. Die stuurde toen gratis KPN langs om het ISRA punt te fixen (ongeveer dezelfde situatie, doorgeknipte kabels).

Dit was via Youfone, en die wilde dit alleen doen nadat ik zelf een "poging" gedaan zou hebben om het aan te sluiten (wat dan dus niet kan, zonder ISRA punt).
Pagina: 1