Welke bluetooth adapter is geschikt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:50
Hoi, ik heb laatst een JBL TUNE 770NC gekregen met draadloos/bluetooth functie, echter mijn desktop heeft geen onboard bluetooth. Dus ik heb een usb bluetooth adapter nodig maar weet niet welke. Ik heb een oude model bluetooth usb adapter (5-6 jaar oud) geprobeerd maar die werkte niet met JBL TUNE. Wel met basic bluetooth muis.

Welk soort specificatie usb bluetooth adapter moet ik aanschaffen om via bluetooth muziek te luisteren en eventueel met microfoon optie. JBL TUNE heeft allebei

edit: Ik heb een mobo (ben model vergeten met een 5600X erop)

[ Voor 6% gewijzigd door ragnaroks op 01-08-2023 11:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 20:25
Kijk in de specificaties van het apparaat wat ondersteund wordt. Lijkt met dat elke moderne bluetooth adapter zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:11
Ook een 6 jaar oude bluetooth adapter zou prima moeten werken. BT is nou eenmaal universeel.

Ik zou dan ook eerst troubleshooten WAT er niet goed gaat met die BT adapter voordat je een andere aanschaft en daar exact hetzelfde probleem mee krijgt omdat je iets anders verkeerd doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kleine waarschuwing wel:
Windows met Bluetooth en audio devices is nog steeds een hit & miss. Vaak is de kwaliteit van de gestuurde audio minder.

Vandaar dat BT headsets die ook voor de PC bedoeld zijn eigenlijk altijd met een dongle geleverd worden.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
XelaRetak schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:15:
Ook een 6 jaar oude bluetooth adapter zou prima moeten werken. BT is nou eenmaal universeel.

Ik zou dan ook eerst troubleshooten WAT er niet goed gaat met die BT adapter voordat je een andere aanschaft en daar exact hetzelfde probleem mee krijgt omdat je iets anders verkeerd doet.
Ga ik proberen, vind het alleen vreemd dat mijn bluetooth muis wel erop werkt en headset niet. Is echt een oude aliexpress usb adapter van 5-6 jaar terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Hann1BaL schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:15:
Kleine waarschuwing wel:
Windows met Bluetooth en audio devices is nog steeds een hit & miss. Vaak is de kwaliteit van de gestuurde audio minder.

Vandaar dat BT headsets die ook voor de PC bedoeld zijn eigenlijk altijd met een dongle geleverd worden.
Succes.
Ik heb daar met Windows 11 echt geen last van en gebruik minstens 5 verschillende merk/type bluetooth headsets.
ragnaroks schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:28:
[...]

Ga ik proberen, vind het alleen vreemd dat mijn bluetooth muis wel erop werkt en headset niet. Is echt een oude aliexpress usb adapter van 5-6 jaar terug
En laat ons even weten wat er precies niet werkt of wat de foutmelding etc is :) wellicht kunnen we dan gerichter naar oplossingen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

XelaRetak schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:41:
[...]

Ik heb daar met Windows 11 echt geen last van en gebruik minstens 5 verschillende merk/type bluetooth headsets.

[...]

En laat ons even weten wat er precies niet werkt of wat de foutmelding etc is :) wellicht kunnen we dan gerichter naar oplossingen zoeken.
Dat kan uiteraard, maar genoeg problemen nog steeds. Mochten er eigenlijk nooit problemen zijn, zouden de headsets wel vaker zonder dongel verkocht worden, zeker zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Hann1BaL schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:20:
[...]

Dat kan uiteraard, maar genoeg problemen nog steeds. Mochten er eigenlijk nooit problemen zijn, zouden de headsets wel vaker zonder dongel verkocht worden, zeker zakelijk.
Dat zakelijke headsets met een dongel komen heeft meestal een heel andere oorzaak, namelijk het en-masse gebruik op een locatie. Zo geeft Logitech met haar zakelijke lijn toetsenbord/muiscombi's ook een dongel mee die anders is dan de standaard.

Met een dongel kan je ook met een enkele gebruikshandleiding uit de voeten, ipv een horde aan instructies nodig voor de BYOD bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

XelaRetak schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:44:
[...]

Dat zakelijke headsets met een dongel komen heeft meestal een heel andere oorzaak, namelijk het en-masse gebruik op een locatie. Zo geeft Logitech met haar zakelijke lijn toetsenbord/muiscombi's ook een dongel mee die anders is dan de standaard.

Met een dongel kan je ook met een enkele gebruikshandleiding uit de voeten, ipv een horde aan instructies nodig voor de BYOD bedrijven.
Dat is inderdaad ook een reden, maar zoals gezegd: ook de audio issues. Nog steeds een uitdaging op computers. Pairen werkt wel maar audiokwaliteit is bijvoorbeeld vaak een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:55
Welk model mobo heb je? Als er een M.2 key E in kan zou ik dat doen i.p.v. een USB dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Djarune schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:10:
Welk model mobo heb je? Als er een M.2 key E in kan zou ik dat doen i.p.v. een USB dongle.
Ik heb uitvoering: ASRock B450M Pro4 met een M2 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:55
Dat wordt een USB dongle. Eentje met Bluetooth 5.0 of hoger voor ondersteuning van moderne devices.
Pagina: 1